Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 08:35
Goeiemorgen Tweakerts. Ik heb sinds een maand of 2 een HTC Desire HD met android 2.2.1. Mooi toestel, geen problemen what so ever. Om batterij te besparen heb ik de "Mobile internet" wel eens uit staan. Zo ook afgelopen zaterdag. Maar bij weer aanzetten heb ik sindsdien geen 3G netwerk meer ontvangen. Ik dacht dit misschien aan mijn provider T-Mobile lag maar het begint er nu op te lijken dat het mijn phone is, of droid.

Als ik in mijn settings kijk (die heb ik in het engels staan) staat er vermeld onder het kopje Mobile Network: "Turning on..." met een blauw vinkje achter de instelling.. Alsof ie dus wel bezig is maar het lijkt gewoon te hangen. Maar dit dus al 3 dagen. Alle andere instellingen zoals Wifi, Bluetooth, bellen smsen weet ik het, werkt prima.

Uiteraard de nodige reboots gedaan, door gewoon uitzetten, daarna door uitzetten en batterij er uit. Daarna zelfs terwijl nog aan, de batterij uit te halen. Niks werkt. Heb zo'n widget op mn desktoppie om de mobile network aan en uit te zetten, die animeert wel, maar voert niks meer uit.

Iemand ervaring hiermee? Of ligt het toch aan T-mobile? Help! ik kan zo niet WhatsApp-en!! :+

• Druss
Okay... lijkt alsof ie nu uit de "hang" modi komt. (altijd he als je "wolf" begint te roepen) Dat is iig al een stapje dichterbij voor me, want nu kan ik de 3g weer aan en uit zetten. Dit kon dus wel eens betekenen dat het toch aan T-mobile ligt en niet mn phone. (What else is new).

Ik zal bericht doen als het inderdaad aan T-mobile ligt. Toch benieuwd of er mensen zijn met ervaring op dit probleem? en/of oplossingen of als er mensen zijn die ervaren hebben dat het toch aan Droid ligt. Als ik het google zijn er meer DesireHD/Droid gebruikers met een "hang" probleem op hun "Mobile 3G network".

• Druss
Alhoewel deze thread redelijk monotoon blijkt te zijn geworden, hebben we het toch over een redelijke droid bug in mijn ogen. Maar ik heb wel de oplossing gevonden en omdat ik die niet voor mezelf wil houden hier de oplossing:

Ga naar "instellingen" > "Draadloos en netwerken"

Als er dan onder bij "Gegevensverbinding" staat: "Aanzetten..." en hij dus blijkt te hangen en er niet uit komt ga naar:

"Instellingen" > "Draadloos en netwerken" > "Mobiele Netwerken" > "Mobiele Providers" > "Automatisch selecteren"

Hij gaat je phone dan nog es "registeren" op het mobiele netwerk en meld jou dan "Geregistreerd op netwerk". Bij mij zorgde dit er voor dat ie uit de (zo lijkende) oneindige loop te komen en ik kon weer netjes gebruik maken van mn 3G.

Het lag dus deze keer niet aan T-Mobile

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11 19:21

Hoite

Goed verhaal

Ik kon dit niet reproduceren met mijn DHD en Vodafone, dus misschien ligt het dan aan een combinatie van T-Mobile en je DHD.

edit:
Ik herriner me wel een klasgenoot 2 weken terug die in Berlijn hetzelfde probleem had, (telfort) die heeft zijn Mobiele internetverbinding pas weer in NL aan de praat gekregen.

[ Voor 42% gewijzigd door Hoite op 17-02-2011 14:23 ]

Lekker kort.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:36

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Probeer anders dit eens:

druk op [menu]>Draadloze en netwerken>Mobiele netwerken>Namen toegangspunten>[Menu] knop en kies voor Standaardinstellingen herstellen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw