[Server 2008 R2 ]Windows Update komt met vreemde update...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 10:57
Ik heb op een server sinds kort de volgende update in de aanbieding staan:

KB2463332: Service Pack 4 voor de interne database van Windows voor x64 Edition-platforms 42,4MB

In de omschrijving staat ook een tekst die logisch is voor bovenstaande titel. Downloaden en installeren mislukt echter steeds.
Als ik op meer info klik, kom ik hier terecht: List of the bugs that are fixed in SQL Server 2005 Service Pack 4 en dat heeft hier weer helemaal niets mee te maken!!

Heeft iemand een idee wat hier mis gaat? Suggesties om het op te lossen? Update gewoon verbergen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 20:40
De Internal Database van windows is niet SQL Server, dat het er op gebaseerd is kan best, maar officieel is het een of andere interne database om een hoop meuk in op te slaan qua logging etc.
Je zou kunnen proberen om de service te stoppen voordat je de update probeert te installeren.
De service heet ook gewon "Windows Internal Database" volgens mij.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demasterbaas
FireDrunk schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:29:
De Internal Database van windows is niet SQL Server, dat het er op gebaseerd is kan best, maar officieel is het een of andere interne database om een hoop meuk in op te slaan qua logging etc.
Je zou kunnen proberen om de service te stoppen voordat je de update probeert te installeren.
De service heet ook gewon "Windows Internal Database" volgens mij.
Was inmiddels ook even verder aan het zoeken, in de eventlog staat:

ID 10005

Product: Windows Internal Database -- Error 29528. The setup has encountered an unexpected error while Setting Internal Properties. The error is: Onherstelbare fout bij installatie.

Blijf het toch raar vinden dat het KB nummer en het KB nummer op de site van MS helemaal niets met elkaar te maken lijken te hebben... Behalve dat beiden database gerelateerd zijn...

Edit: Service eerst uitzetten helpt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Description:
This update upgrades the Windows Internal Database (WYukon) used by Windows components such as Windows SharePoint Services, Windows Server Update Services, Active Directory Rights Management Services, Windows System Resource Manager and UDDI Services. After you install this item, you may have to restart your computer.
Draait er misschien nog een van de bovenstaande services?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demasterbaas
FireDrunk schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:48:
[...]

Draait er misschien nog een van de bovenstaande services?
Was zelf ook nog even opzoek, met de melding uit de eventlog kwam ik een stuk verder!
WSUS draait inderdaad, ik las ergens dat deze een SQL database aanmaakt via de geinstalleerde versie van MS SQL (en dat is hier alleen 2008). Kennelijk is dat niet helemaal waar, want als ik de stappen in dit: Error message when you uninstall SQL Server 2005 or install SQL Server 2005 Service Pack 1: "The setup has encountered an unexpected error while Setting Internal Properties. The error is: Fatal error during installation" artikel volg gaat de setup goed, terwijl dat dus echt naar een 2005 map verwijst!

Nb. Bij mij was de waarde AGTGroup niet aanwezig, maar door het legen van de andere twee is het wel gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Heel mooi!

Even niets...

Pagina: 1