Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een panasonic TX-L42G20.
In de winkel vertelde men mij dat ik mijn kpn digitenne kaartje er alleen maar in hoefde te doen en dat het dan zou werken. Ik kan aan de zijkant van de tv alleen een ci ingang vinden waar een kaart in zou passen, maar digitenne past er niet in.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit aan moet sluiten, want met de gebruiksaanwijzing kom ik er niet uit.
Heb ik toch nog een andere accessoire nodig om mijn kaartje in de ci sleuf te kunnen doen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:42

FeaR

In GoT we trust

Je hebt het kaartje wel eerst in een CI-module gedaan?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je moet een Digitenne insteekkaart hebben, waar je vervolgens je kaartje instopt. Fijn dat ze je dat in de winkel niet even uitleggen :X

Je tv staat in ieder geval in de lijst met "geschikte televisies" op de KPN-site, dus dat komt wel goed dan :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-02 17:13
Het blijft voor mij een raadsel waarom mensen een full hd tv kopen, om er vervolgens sd op te gaan kijken zoals Digitenne.
Kan je beter een hdready tv kopen voor de helft van t geld. heb je nog een beter beeld ook.

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-01 14:55
Ferry34 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:55:
Het blijft voor mij een raadsel waarom mensen een full hd tv kopen, om er vervolgens sd op te gaan kijken zoals Digitenne.
Kan je beter een hdready tv kopen voor de helft van t geld. heb je nog een beter beeld ook.
Misschien kijkt hij veel films en kijkt soms tv?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Deurges schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:15:
[...]

Misschien kijkt hij veel films en kijkt soms tv?
Hierop inhakend: ik weet niet of je veel TV kijkt, maar Digitenne op een 42 inch is absoluut niet aan te raden. Waardeloos beeld.

edit: Het antwoord op je vraag komt als het goed is ook uitgebreid aan bod in de handleiding.

[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 14-02-2011 14:04 ]

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Grrrrrene schreef op maandag 14 februari 2011 @ 00:32:
Je moet een Digitenne insteekkaart hebben, waar je vervolgens je kaartje instopt. Fijn dat ze je dat in de winkel niet even uitleggen :X
Dus geven we de verkoper maar weer de schuld? Ik vind dit echt zo'n domme reactie. Merk ik tegenwoordig wel vaker dat als iets niet uitgelegd is aan de klant dan gaan we het maar weer verhalen op de verkoper en die moet maar weer met een coulance regeling komen. De consument moet zelf ook initiatief nemen en bereid zijn om vragen te stellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Deef_K op 14-02-2011 14:24 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Neefdave schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:23:
[...]

Dus geven we de verkoper maar weer de schuld? Ik vind dit echt zo'n domme reactie. Merk ik tegenwoordig wel vaker dat als iets niet uitgelegd is aan de klant dan gaan we het maar weer verhalen op de verkoper en die moet maar weer met een coulance regeling komen. De consument moet zelf ook initiatief nemen en bereid zijn om vragen te stellen.
In de winkel vertelde men mij dat ik mijn kpn digitenne kaartje er alleen maar in hoefde te doen en dat het dan zou werken.
Voor je zo'n domme reactie wil afschieten zou je minstens de topicstart moeten lezen. Hij zegt letterlijk dat hij in de winkel heeft gevraagd hoe het werkt, dan mag je toch verwachten dat de verkoper hem (verdient hij nota bene nog aan ook) ff zo'n KPN-kaart meegeeft? Zal wel aan mij liggen, maar als verkoper mag je wel een _beetje_ met je klant meedenken hoor.

• Deurges
bram1984 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:03:
[...]

Hierop inhakend: ik weet niet of je veel TV kijkt, maar Digitenne op een 42 inch is absoluut niet aan te raden. Waardeloos beeld.

edit: Het antwoord op je vraag komt als het goed is ook uitgebreid aan bod in de handleiding.
Ik zeg ook niet dat het top beeld geeft, ik haakte alleen in op het feit dat hij een Full HD koopt en hem dat werd afgeraden.. ;)

• Grrrrrene
  • Niet online
Maar zoveel keus is er niet in hd-ready 42" lcd's volgens mij. De instapmodellen kun je nog in 720p krijgen, maar zodra je iets van bijzondere features wil, zit je aan 1080p vast :)

• bram1984
Deurges schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:00:
[...]

Ik zeg ook niet dat het top beeld geeft, ik haakte alleen in op het feit dat hij een Full HD koopt en hem dat werd afgeraden.. ;)
Ik zeg ook nergens dat jij zegt dat het topbeeld geeft? Of mis ik iets?
Grrrrrene schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:15:
Maar zoveel keus is er niet in hd-ready 42" lcd's volgens mij. De instapmodellen kun je nog in 720p krijgen, maar zodra je iets van bijzondere features wil, zit je aan 1080p vast :)
Wat wil je daarmee zeggen? Digitenne is gewoon klote op elke 42 inch, period, ongeacht resolutie. Op onze 32 inch HD Ready Samsung is het zelfs drama af en toe.

edit: @Grrrrrene:

Doordat je niet quote weet ik eigenlijk niet of je op mij reageert. Als dat niet het geval is hoef je niet op mijn reactie in te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 14-02-2011 16:38 ]

• Ferry34
Het kwam er een beetje lomp uit, maar ik bedoelde het goed en wil alleen maar helpen ;)

Digitenne is gewoon niet geschikt voor tv's groter dan 32 inch.
Natuurlijk betaal je minder, maar ik vind dat zonde can zo'n mooie Panasonic plasma.

Ikzelf heb het hd-pakket bij Ziggo en dan zijn Discovery hd en National Geographic hd adembenemend mooi!
Ik kijk weinig tv, maar ik ga zeker niet naar SD kijken.

• bram1984
Het is een LCD. ;)

• Grrrrrene
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:20:
[...]

Wat wil je daarmee zeggen? Digitenne is gewoon klote op elke 42 inch, period, ongeacht resolutie. Op onze 32 inch HD Ready Samsung is het zelfs drama af en toe.
Omdat Ferry zegt dat hij een hd-ready had moeten kopen. Zie daar in 42" formaat maar 's aan te komen ;)

Maar verder ben ik het met je eens hoor: Digitenne op 42" full hd is niet best nee :)

Verwijderd

Topicstarter
bram1984 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:03:
[...]

Ik kijk nu digitenne via een scartaansluiting van de tuner naar mijn tv en ik vind met het beeld niks mis, maar heb nog geen goede films gezien.
Ik kon het in de handleiding trouwens niet goed terug vinden.
Grrrrrene schreef op maandag 14 februari 2011 @ 00:32:

Je tv staat in ieder geval in de lijst met "geschikte televisies" op de KPN-site, dus dat komt wel goed dan :)
Bedankt voor je reactie. Ik neem contact op met kpn digitenne. En wel jammer dat ze dit in de winkel niet hebben verteld.

• Deurges
Heb je geen mogelijkheid om Ziggo ofzo te nemen? Als ik naar die nieuwe pakketten bekijk, dan krijg je binnenkort voor 16 euro analoog en SD en HD..?

@bram1984: is al goed. Ik heb het nooit direct over beeldkwaliteit gehad, maar alleen over de tv. Dit is al opgelost door Ferry34. Kwam er gewoon verkeerd uit :)

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:45:
[...]

Ik kijk nu digitenne via een scartaansluiting van de tuner naar mijn tv en ik vind met het beeld niks mis, maar heb nog geen goede films gezien.
Ik kon het in de handleiding trouwens niet goed terug vinden.

[...]

Bedankt voor je reactie. Ik neem contact op met kpn digitenne. En wel jammer dat ze dit in de winkel niet hebben verteld.
Er is niks mis mee...Bij mij is het adembenemend mooi ;)
Als je Discovery HD of National Geographic HD ziet, valt je mond open.

Ah, de tx is natuurlijk n lcd. Die is dan ook nog full hd en dat werkt alleen maar in het nadeel wat betreft beeldkwaliteit.
Apperaten aansluiten met scart doe ikzelf sowieso niet.

Vergeet vooral niet de beeldinstellingen aan te passen. op Dynamisch moet die zeker niet!
Veel plezier met de tv.
Pagina: 1