Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Snelstart gateway.dll

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Voor een webshop probeer ik een koppeling te maken naar het adminstratieprogramma Snelstart.
Snelstart heeft voor dit soort acties een api beschikbaar gesteld, de zogenaamde SnelstartGateway.dll
Hiermee moet het mogelijk zijn om een connectie met de database van de webshop te maken.
Ik had graag een linkje naar de Snelstart website meegestuurd, maar die is op zondag niet benaderbaar.
De gateway wordt meegeleverd met het programma, inclusief handleiding (.....)
Ik heb de handleiding bekeken, hierin staan een flink aantal voorbeelden hoe eea te pogrammeren.
Mijn grootste probleem momenteel is, dat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Bijv. hoe roep ik de gateway.dll aan ? In de .chm file die meegeleverd wordt, staat oa dit:

===============================================================================
Het gebruik van SnelStartGateWay.DLL

Om SnelStartGateWay.DLL te kunnen gebruiken is het voldoende om vanuit het aanroepende
project een referentie naar SnelStartGateWay.DLL aan te brengen.
Er mag geen enkele referentie naar de overige SnelStart DLL's en OCX'n gelegd worden.

De beschikbare methods bevinden zich in deze Class-component en komen beschikbaar door
een object van het type clsGWaySnelStart aan te maken.

Iedere method is voorzien van help, die aangeroepen kan worden met de F1-toets.
Voorwaarde is wel, dat de file SnelStartGateWay.CHM zich in dezelfde folder als
SnelStartGateWay.DLL bevindt.

SnelStartGateWay is zodanig opgezet, dat deze in principe niet (een mogelijke uitzondering
daargelaten) opnieuw gecompileerd hoeft te worden indien u een nieuwe versie van SnelStart
ontvangt. Daardoor is het eveneens niet nodig, dat u uw projecten (die van SnelStartGateWay
gebruik maken) opnieuw moet compileren.

===============================================================================

Ik ben werkzaam bij een automatiseringsbedrijf en heb redelijk wat IT kennis, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat programmeren is een heel andere tak van sport is.
Ik vraag jullie niet voor mij te programmeren, maar ik zou advies zeer op prijs stellen.
Wie kan en wil mij een schop in goede richting geven ?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je moet dus met bijvoorbeeld Visual C# 2010 Express een nieuw project maken en een referentie naar de DLL maken, zodat je de ingangen in jouw code kunt gebruiken.

Als je helemaal niet kunt programmeren voorzie ik een aardige leercurve, maar met wat C#-tutorials en een goede handleiding van de API moet je een eind kunnen komen. :)

Ik hoef hopelijk verder niet te vertellen dat je niet tegen de live-omgeving moet gaan programmeren maar een testomgeving moet inrichten met daarin de database en dergelijke van dat Snelstart? :)

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 13-02-2011 20:56 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

De uitleg is al redelijk duidelijk ben ik bang.

in welke taal wil je het gaan doen ? dan kunnen we iets specifiekere uitleg geven

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:13

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:39:
[...]
Om SnelStartGateWay.DLL te kunnen gebruiken is het voldoende om vanuit het aanroepende
project een referentie naar SnelStartGateWay.DLL aan te brengen.
[...]
De beschikbare methods bevinden zich in deze Class-component en komen beschikbaar door
een object van het type clsGWaySnelStart aan te maken
.
In welke omgeving/taal programmeer je? Volg de stappen die worden genoemd:

1) de DLL aan je project koppelen.
2) Vervolgens kan je een clsGWaySnelStart-object aanmaken.
3) ???
4) Profit!

Zo scherp als een voetbal!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Voor een webshop probeer ik een koppeling te maken naar het adminstratieprogramma Snelstart.
...
Mijn grootste probleem momenteel is, dat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Begin eens te vertellen welke taal je in werkt :?
maar die is op zondag niet benaderbaar.
Ieder z'n ding... :X Gelukkig hebben we ook een google cache :Y) En ze zijn ook niet heel consequent, een deel van de rest van hun site werkt wél :P
Bijv. hoe roep ik de gateway.dll aan ?
Het is een OCX dus ik vermoed een CreateObject("foo.bar")-achtig iets voor ASP/VBScript en consorten. Voor PHP een "new COM("foo.bar")". En voor ASP.Net staat hier e.e.a.
Ik ben werkzaam bij een automatiseringsbedrijf en heb redelijk wat IT kennis, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat programmeren is een heel andere tak van sport is.
Is het in dat geval niet beter deze klus uit te besteden? Met alle respect, maar als je geen benul hebt waar je mee bezig bent (en dat is niet erg, ieder z'n vak!), kun je beter naar iemand gaan die dat wél heeft. Of je moet je zelf in de materie verdiepen en het je eigen maken maar dan is COM interop nou niet echt "les 1" ;)
Ik vraag jullie niet voor mij te programmeren, maar ik zou advies zeer op prijs stellen.
Mijn advies: Uitbesteden. En anders zorgen dat je wat ervaring opdoet en er dan nog eens naar kijken. Of je neemt contact op met de supportdesk van Snelstart en je laat je er door heen loodsen. Dat zal ze leren :P

edit:
Koekoek 8)7 3 voorkruipers in de tijd dat ik heb zitten typen :P

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 13-02-2011 21:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Lijkt op een .NET DLL (die stellen objecten beschikbaar vanuit een class library (DLL)), dus dan zal je een .NET taal moeten gebruiken om de DLL te gebruiken (of tenminste een proxy te bouwen naar welke methode jij wilt gebruiken om de functionaliteit te benaderen).

Eerdere posters maken vermedling van C#, maar er zijn meer mogelijkheden, want er zijn immers verschillende .NET talen beschikbaar (VB.NET, C#, C++/CLI etc), meer informatie + gratis ontwikkelomgevingen beschikbaar bij Microsoft (zie link eerder in de thread). Succes :)

Andere mogelijkheid zou nog COM kunnen zijn (ook mogelijk via .NET), maar dan heb je ook nog mogelijkheden via VB6 en native C++ (voor windows dan natuurlijk wel)

[ Voor 25% gewijzigd door MLM op 13-02-2011 21:07 ]

-niks-

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MLM schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:04:
Lijkt op een .NET DLL (die stellen objecten beschikbaar vanuit een class library (DLL)), dus dan zal je een .NET taal moeten gebruiken om de DLL te gebruiken (of tenminste een proxy te bouwen naar welke methode jij wilt gebruiken om de functionaliteit te benaderen).
Ik vermoed ruik een VB6 DLL... (dankzij de verwijzing naar "OCX'en" en clsGWaySnelStart riekt naar een VB6 class)

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 13-02-2011 21:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

RobIII schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:06:
[...]

Ik vermoed een VB6 DLL...
Dat bedacht ik me ook, en had ik ge-edit. Desondanks, met .NET kan je ook prima VB6 objecten gebruiken voor zover ik weet (VB6 gebruikt COM voor libraries afaik), dus dat blijft een "safe bet". En om nu nog in VB6 te gaan devven, niet echt wat ik zou aanraden :)

-niks-

Verwijderd

het is wel handig dat de site voor snelstart zo hulpzaam is.

dit was wel ff mijn wtf momentje

'De SnelStart website is gesloten op zondag."

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MLM schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:09:
[...]

Dat bedacht ik me ook, en had ik ge-edit. Desondanks, met .NET kan je ook prima VB6 objecten gebruiken voor zover ik weet (VB6 gebruikt COM voor libraries afaik), dus dat blijft een "safe bet".
Zolang het COM is is het praktisch in elke taal aan te spreken (en COM is ook in het gros van de talen te bouwen). COM is dan ook niet heel veel meer dan een (tikkie brakke) interface ;)

Het stamt iig nog uit de pre-.Net tijd.
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:09:
het is wel handig dat de site voor snelstart zo hulpzaam is.

dit was wel ff mijn wtf momentje

'De SnelStart website is gesloten op zondag."
maar die is op zondag niet benaderbaar
En ik vind het ook kansloos, maar sommige (meestal religieus ingestelde) bedrijven denken daar anders over. Ieder z'n meug. Ik ging er niet mee in zee, om de dooie dood niet :P

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 13-02-2011 21:15 ]

Over mij

Pagina: 1