Toon posts:

Welke coolers voor mijn XFX HD4890 CF setup?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers ,

Na wat googelen en op tweakers zoeken kan ik eigen niet echt een duidelijk antwoord vinden op mijn vraag!

Ik heb een crossfire opstelling van 2 x HD 4890.Nu wil ik hier graag 2 andere koelers op monteren omdat ik bewust in een dorp ben gaan wonen en niet naast schiphol vanwege de herrie! :P

Maar nu de vraag?Welke koelers zou ik het beste kunnen monteren ivm de CF opstelling en dat de ruimte nogal beperkt is.Heb een amd setup met een asus bordje dus heb wel iets ruimte maar niet veel.En uiteraard welke koelers hebben jullie het meeste ervaring.Ik wil voornamelijk stillere koelers en een paar graden koeler (nu stressed zo'n 75 graden) zou mooi zijn!

Alvast bedankt ,

Daniel

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:13
Scythe Setsugen 2 weet ik van dat die maar 2 slots inneemt. Misschien de Musashi ook, maar dat moet je ff uitzoeken.

Thermalright HR-03 kan ook (koelblok kan je aan beide kanten van de kaart monteren) maar is duurder.

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07-2025

Peter91

<=]

Ik heb goede ervaring met Accelero koelers op die kaarten.
Echter passen die niet in elke crossfire setup..

Verwijderd

Ik heb momenteel een Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro op mijn HD4870 gemonteerd en deze komt niet meer boven 55° stressed! De koeler is dus ook uitermate stil.

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
En als ruimte echt bij je kaarten zelf een probleem is kun je altijd nog voor watercooling gaan. Maar als je ruimte hebt voor fatsoenlijke dubbeslots koeler (eigenlijk iets meer omdat die coolers de warmte natuurlijk ook ergens heen moeten kunnen slingeren) zijn de accelero's inderdaad een prima keus. Niet echt duur ook.

[img]error.jpg[/img]

Verwijderd

niekje87 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:34:
En als ruimte echt bij je kaarten zelf een probleem is kun je altijd nog voor watercooling gaan. Maar als je ruimte hebt voor fatsoenlijke dubbeslots koeler (eigenlijk iets meer omdat die coolers de warmte natuurlijk ook ergens heen moeten kunnen slingeren) zijn de accelero's inderdaad een prima keus. Niet echt duur ook.
Inderdaad, ben er wel even bij vergeten melden dat die koeler 3(!) slots inneemt.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Heb goede ervaring met de Setsugen 2, of die optimaal cooled als de andere kaart er tegen aan zit weet ik niet.
Zelf heb ik 2 slots tussen mijn pci-e sloten.
Pagina: 1