[NBBG] Asus X77JQ-TY072V & Asus N53JQ-SZ191V

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-12 09:45
Hallo,

Na een tijdje dit forum gelezen te hebben en onderzocht ben ik bij 2 laptops gekomen.
Doordat ik na de zomer vakantie naar het HBO gaat wil ik graag een goede laptop hebben. nu zijn onderstaande laptops mij opgevallen:

pricewatch: Asus X77JQ-TY072V
&
pricewatch: Asus N53JQ-SZ191V

Om het wat overzichtelijker te maken heb ik deze 2 naast elkaar gezet op een vergelijkingsite:
http://www.laptopshop.nl/...cificationprofileshopid=0

Nu heb ik een aantal dingen onderzocht, maar had nog enkele vragen.
beide zijn het i7 systemen, maar 191 is op 1730 mhz geklokt. bespaard dit dan batterij?

Waarschijnlijk is de videokaart in de 191 beter, maar kan iemand mij vertellen wat er beter is aan de 191:

Videokaart
ATI Mobility Radeon / HD NVIDIA GeForce
5730 / GT 425M

en het verschil tussen dez speakers?
Altec Lansing Speakers Built-in Stereo 2.0 Speakers

al met al rest er mij nog 1 rest vraag,
is er een betere laptop te kopen voor dit geld?

alvast bedankt,

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
De X77JQ heeft een stuk betere grafische kaart dan de N53JQ, echter de X77 is 17 inch en ik vind dat persoonlijk echt VEEL te groot voor een laptop, zeker als je hem regelmatig naar school meeneemt is 15.6 inch net te doen. Op basis hiervan zou ik voor de N53JQ gaan.

Verwijderd

Losse "welke moet ik kopen?" topics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics, deze kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic.
Los daarvan, ik krijg het idee dat je nog niet helemaal weet wat je wilt, handig om door te lezen is in dat geval de CSL Notebook Buy Guide (niet letten op concrete info, deze guide is redelijk verouderd). Met name als iemand met 2 laptops van verschillend formaat aankomt gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.

Dit topic gaat dicht.

En overigens, de NBBG tag is bedoeld voor de centrale samensteltopics, het is niet de bedoeling dat je zelf zo'n topictitel gebruikt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2011 19:43 ]

Dit topic is gesloten.