Broadcasting software gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds korte tijd actief als (amateur) radio dj. Ik gebruik voor het mixen, de samples e.d. virtualdj. De eerste uitzending, vorige week zondag, was nog even 'behelpen', mede door een waardeloze audio-interface en gebrek aan een (goed) werkende mic, maar was desondanks geslaagd; de reacties waren lovend.
Ik had vanmiddag weer uit willen zenden, dit keer met een nieuwe audio-interface (ESI U46XL), welke het mogelijk maakt te monitoren, een mic te gebruiken, en bovendien is de geluidskwaliteit véél beter. Echter, ik kwam vanmiddag tot de ontdekking dat virtualdj niet kan broadcasten of zelfs opnemen als er gebruik wordt gemaakt van ASIO drivers (noodzakelijk voor deze interface). Dus uitzenden bleek niet mogelijk. ;(
Naar het schijnt een bekend probleem trouwens.

Ik heb al even gekeken of er andere DJ software is die aan mijn wensen voldoet, maar heb tot nog toe niets kunnen vinden. Bovendien vind ik virtualdj prettig werken, dus ik zou het graag blijven gebruiken.

Nu ben ik dus op zoek naar eenvoudige broadcasting software met de volgende mogelijkheden:

- Broadcasten van externe (WDM / MME / ASIO) input (doorsluizen van het mic signaal en/of de output van virtualdj kan eenvoudig via DirectWIRE).
- Broadcasten naar een (shoutcast) server op een door mij in te voeren ip adres, geen kant en klare rotzooi dus met ingebouwde webserver en dat soort ongein.

Oh, en...
- Bij voorkeur gratis. :$

Is er IEMAND die een idee heeft of iets dergelijks bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 11:16
Ik dacht altijd dat je met Virtual DJ je lawaai naar buiten kon sturen via Shoutcast/Broadcast? In ieder geval, OTSAV DJ lijkt mij wel in jou straatje passen. Zitten ook functies als Auto DJ en Auto Beat Matcher in. Ikzelf gebruik hem meestal in de auto dj mode, waar in dan met mijn mengpaneel zelf mijn microfoon doorheen schuif, zo blijft de muziek altijd doorlopen etc. :)

www.otslabs.com

Dit mag je achterwege laten..

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 14-02-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Sam Broadcaster. Werkt GameZone Radio ook mee :). Echt voor mixen is het niet geschikt maar je kan er wel een signaal mee op pakken en encoden en doorsturen als je dat wilt gebruiken.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mandera schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:31:
Ik dacht altijd dat je met Virtual DJ je lawaai naar buiten kon sturen via Shoutcast/Broadcast?
Dat kan, ja, zolang je geen gebruik maakt van ASIO drivers. Maar die heb ik nu juist wel nodig om te kunnen monitoren.

Ik heb de oplossing inmiddels overigens al gevonden: SimpleCast, van de makers van SAM Broadcaster. d:)b
Ik kan virtualdj gewoon blijven gebruiken, en de output daarvan + het externe mic signaal via een MP3 encoder in SimpleCast broadcasten naar de server.

Opgelost, slotje! :D *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 06:44
Gratis en goed.

BUTT

Hiermee stream ik mijn line out signaal naar de server. Midicontroller + Mic + Traktor.