[lan]+[wlan] op één pc

Pagina: 1
Acties:

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Goedeavond,

Ik ben afgelopen week verhuist. In het nieuwe huis hebben we een wireless router die voor de internetverbinding zorgt. De wrouter zit echter redelijk ver van mijn kamer af waardoor het signaal niet optimaal is. Wanneer ik mijn mediacenter (playon!HD) met dezelfde wrouter laat verbinden is het signaal te zwak om films/series van mijn laptop naar mijn mediacenter te streamen. Ik heb van mijn vorige huis nog een prima router over. Graag zou ik mijn laptop via de LAN laten verbinden naar mijn eigen router (op mijn kamer), om vervolgens de playon!HD te laten verbinden met het wireless network van mijn eigen router. Dit werkt prima. Helaas valt de internet verbinding op mijn laptop weg wanneer ik zowel wireless verbonden ben met de wrouter van het huis als met de lan verbinding met die van mijzelf. Is er een mogelijkheid om het internetverkeer via de verbinding van het huis te laten lopen en het netwerkverkeer tussen mijn laptop en de playon!HD via de LAN?

TIA!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
als je het bekabelde gedeelte op bijvoorbeeld 192.168.0.xxx zet en de wifi op 192.168.1.xxx ben je volgens mij al een heel eind

Desktop | Server | Laptop

• ebborazor
Rupie schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:27:
als je het bekabelde gedeelte op bijvoorbeeld 192.168.0.xxx zet en de wifi op 192.168.1.xxx ben je volgens mij al een heel eind
Bedoel je via de DHCP op de routers? Dat heb ik al geprobeerd maar het probleem bleef helaas. Bedankt iig!

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ziet het er schematisch ongeveer zo uit (?):

+---------------+
|Internet router|
|  dhcp x.x.0.x |
+---------------+
        |
     (wifi)
        |
       \|/
+---------------+
|    laptop     |
+---------------+
       /|\
        |
       UTP
        |
+---------------+
|     router    |
|  dhcp x.x.1.x |
+---------------+
        |
     (wifi)
        |
       \|/
+---------------+
|  media center |
+---------------+

Verwijderd

Gebruik op de LAN verbinding statische ip adressen zonder gateway en in een andere range dat de DHCP van je router.

• ebborazor
waterwolf schreef op zondag 13 februari 2011 @ 23:23:
Ziet het er schematisch ongeveer zo uit (?):

+---------------+
|Internet router|
|  dhcp x.x.0.x |
+---------------+
        |
     (wifi)
        |
       \|/
+---------------+
|    laptop     |
+---------------+
       /|\
        |
       UTP
        |
+---------------+
|     router    |
|  dhcp x.x.1.x |
+---------------+
        |
     (wifi)
        |
       \|/
+---------------+
|  media center |
+---------------+
Jep, zo ziet het er precies uit. Mooi schema :d. Ik moet nu dus blijkbaar de gateway uitzetten op mijn eigen router? Of gaat dat via windows? Ik zoek even verder. Bedankt!
Pagina: 1