Medion 25,5 inch monitor

Pagina: 1
Acties:

• Ossom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11-2025
Heeft iemand ervaring met dit beeldscherm? Een 25,5 inch scherm voor €250 klinkt leuk, maar ik ben van nature wantrouwig tov monitoren met ingebouwde speakers. Een contrast ratio van 1000:1 kan dat kloppen? Is toch meestal 10.000:1 ofzo?
pricewatch: Medion Akoya P56005

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:49

D4NG3R

kiwi

:)

Een statisch contrast ratio is bij de meeste LCD panelen 1000:1. Het dynamische is vaak 10000:1 of hoger.

Anyway, de speakers moet je weinig van verwachten. het Paneel zelf zal ook niet super zijn. Met dat budget kun je beter kijken naar een 23" IPS scherm, of een 24" LCD paneel

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Ossom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11-2025
De 23" IPS panelen die ik vind hebben ook geen reviews :) zou het liefst 16:10 hebben en die staat er alleen van LG, ook niet echt een aanbeveling. in 16:9 is er al iets meer keus (2). Ik ga maar eens kijken bij de grotere electronica zaken of er iets leuks binnen budget te bekijken staat. Je moet een scherm toch gezien hebben voor je het koopt denk ik :)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-02 21:37
Met dat soort aankopen wacht ik bijvoorbeeld altijd op acties van de MediaMarkt, veel pc-hardware valt meestal niet in dergelijke acties behalve monitoren e.d. Mijn huidige 24" heb ik zo ook voor de helft van de prijs gekocht, staat zelfs nu nog voor een hoger bedrag in de pricewatch dan ik er voor betaald heb. Over een maand of 3 zullen ze wel weer met die zogenaamde 'zomerakties' beginnen, oftewel: kom je vakantiegeld bij ons uitgeven :) Maar als je toch al van plan was iets aan te schaffen, dan kan je er een mooie deal uitslaan tegen een prijs waar zelfs een goedkope webshop het niet voor kan leveren

Het toevoegen van speakers zie je tegenwoordig overigens steeds vaker op de wat grotere monitoren, er worden dan meestal gewoon 2 mini-speakertjes ergens verwerkt zodat de monitor bijvoorbeeld ook bruikbaar is icm met een decoder etc. Dat zijn overigens nooit kwalitatieve speakers, dat is vrijwel onmogelijk is de krappe ruimte die het heeft. Of ze er nu wel of niet opzitten zegt verder weinig over de kwaliteit van het paneel. Afgaande van de prijs en het merk, dan moet het toch wel een aardige monitor zijn van Medion... voor Medion een redelijk pittige prijs namelijk, dan moet het scherm meestal ook wel wat kunnen.

[ Voor 33% gewijzigd door MicGlou op 14-02-2011 02:31 ]