[iTunes/Windows] Alternatieven voor iTunes?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 09:04
Ik ben de traagheid van iTunes zat, dus ik wil graag overstappen op een ander programma voor mijn muziek. Misschien zelfs WMP XD. Het muziek syncen met mijn iPod zal wel lukken met veel andere programma's. Maar ik vraag me af:

Zijn er programma's waarmee je "iTunesloos" je iPod Touch firmware kunt restoren/updaten? (apps maken me niet zoveel uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Laatst online: 11:33
WinAmp kan muziek/video's op iPod's zetten.

En op dat 2e punt... Niet echt.

En iTunes is eigenlijk best handig voor Bibliotheekbeheer/Sync, maar je moet wel geduld hebben, en zeker niet je muziek ermee afspelen want het klinkt dan ver weg en veel te hoog. Kortom, leer ermee leven.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 13-02-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:46

MsG

Forumzwerver

Ik weet wel zeker dat dit nergens anders mee kan. maar je kan voor die ene keer dat je wilt restoren/updaten dat bloated programma toch wél even opstarten? Je hebt iTunes en gerelateerde services toch nodig voor de connectiviteit in het algemeen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Bij mij is iTunes totaal niet langzaam.... En met muziekkwaliteit heb ik ook totaal geen problemen.... Ik vind het programma eigenlijk best wel goed werken, maar dat ligt dan waarschijnlijk aan mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
@Beatboxx
kwaliteit is inderdaad niet echt slecht, maar de performance is gewoon waardeloos, alleen het opstarten duurt al meer dan een halve minuut...
Het feit dat ik een niet al te snelle laptop gebruik is geen goed argument, een muziekprogramma hoort gewoon snel te zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door koffieprutser op 13-02-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:39

nexhil

BAM!

jeroen3 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:52:
..... en zeker niet je muziek ermee afspelen want het klinkt dan ver weg en veel te hoog.
Je pc een keer nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-06 21:28
koffieprutser schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:01:
@Beatboxx
kwaliteit is inderdaad niet echt slecht, maar de performance is gewoon waardeloos, alleen het opstarten duurt al meer dan een halve minuut...
Dan moet je een SSD kopen :D, dan start het gewoon op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:51
MediaMonkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 17:33

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Los van het feit dat de Windows variant van iTunes wel degelijk wat trager is dan zijn OSX broertje, moet je je toch echt af gaan vragen of er niet hele andere dingen mis zijn als iTunes er meer dan een halve minuut over doet om uberhaupt te starten. Het laatste Windows systeem waar ik iTunes op heb gebruikt was een netbook, en zelfs daar stond iTunes binnen 5seconden op het scherm.

Ik heb tevens de topic titel even iets duidelijker gemaakt.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:02
Idd Winamp kan je heel goed gebruiken voor je iPod.
Ik heb iTunes nog nooit lekker vinden werken op een paar dingen na, maar WMP is/was nog erger (kan zijn dat het ondertussen beter is geworden, ik heb daar al jaren niet meer naar gekeken en zal dat ook zo houden :P )

Alleen voor het updaten van de software van je iPod heb je iTunes even nodig daar ontkom je jammer genoeg niet aan. Buiten dat heb ik iTunes nooit nodig gehad gelukkig.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:51
Hebben we het over itunes op windows? of over itunes op een mac? aangezien performance op een windows ook bij mij echt belabbert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
Ik ga geen 140 euro betalen voor een ssd om iTunes te kunnen draaien :P
Edit: en ook geen 1000 voor een mac

[ Voor 30% gewijzigd door koffieprutser op 13-02-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
Whieee schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:04:
Los van het feit dat de Windows variant van iTunes wel degelijk wat trager is dan zijn OSX broertje, moet je je toch echt af gaan vragen of er niet hele andere dingen mis zijn als iTunes er meer dan een halve minuut over doet om uberhaupt te starten. Het laatste Windows systeem waar ik iTunes op heb gebruikt was een netbook, en zelfs daar stond iTunes binnen 5seconden op het scherm.

Ja, maar daarop was waarschijnlijk de stupide service van iTunes die het snel laat opstarten ingeschakeld, en het was er misschien een met ssd?
Edit: ff gecheckt, ik heb de service wel aanstaan, en hij start inderdaad in 7 seconden op, maar dat is geen "verse start" (hij is al eens open geweest). En die service maakt je pc sloom

[ Voor 11% gewijzigd door koffieprutser op 13-02-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Toch zou ik eens mijn harde schijf benchmarken als opstarten zo lang duurde.... Mijn HDD draait ~50MB/s write&read met 2GB DDR2 en 2.0GHz dualcore:D Dan duurt opstarten nog geen 10 secondes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
Is mediamonkey fijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:46

MsG

Forumzwerver

Whieee schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:04:

Snelle netbook heb je dan. Mijn 10K raptor icm een Q6600 doet er toch echt langer over dan 5 sec.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

koffieprutser schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:07:
[...]

Ja, maar daarop was waarschijnlijk de stupide service van iTunes die het snel laat opstarten ingeschakeld, en het was er misschien een met ssd?
Edit: ff gecheckt, ik heb de service wel aanstaan, en hij start inderdaad in 7 seconden op, maar dat is geen "verse start" (hij is al eens open geweest). En die service maakt je pc sloom
Nee, de 'stupide' service van iTunes draaide niet, en nee de netbook had geen SSD. Overigens vind ik de trollende ondertoon in je posts betrekkelijk storend, en zeker in dit subforum zou ik er niet te hard op rekenen dat je met dergelijk getroll veel vrienden maakt. Prima dat je je frustreert aan iets dat niet aan jouw wensen voldoet, maar waardeoordelen zijn geen nuttig onderdeel van deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Is het erg veel moeite om Mediamonkey zelf even te testen? Het is geen helpdesk hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser

*knip*

verder trollen doe je maar buiten GoT.

[ Voor 75% gewijzigd door Whieee op 13-02-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
WMP, en Line-IN loopback (vanaf iPod) doen het prima. Dus het ligt echt aan iTunes :P

En je hebt iTunes inderdaad wel nodig om de drivers te installeren en te draaien. Incl "iTuneshelper.exe" draaiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:33
Tot nu toe heb ik ook nog steeds geen volwaardig alternatief kunnen vinden voor iTunes. De vraagstelling van de TS vind ik daarom ook niet heel raar. Ik heb minder last van traagheid met opstarten, maar meer in het programma zelf. Scrollen in lange lijsten boeken gaat bijvoorbeeld errrug langzaam (heb nog 1001 redenen, maar daar is dit topic niet voor).

Zoals ik al zei heb ik nog niets kunnen vinden dat het restoren of firmware upgraden vervangt. Je kan wel de volgende programma's nog proberen voor het beheer:

Transcopy
Sharepod
Podworks
Yamipod
Ephpod

Zie ook: Comparison of iPod managers.

[ Voor 8% gewijzigd door hpt870 op 13-02-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Er zijn natuurlijk altijd de programma's waarmee je kan jailbreaken, deze kunnen software op je iPod/iPhone installeren (deze werken meestal alleen op mac). Niet herstellen.

Je zult toch altijd afhankelijk blijven van iTunes voor software op je iDevice... Want het is totaal niet interessant om daar een vervangend programma voor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek00001
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09-2019
Weet iemand toevallig een alternatief programma dat bijhoudt hoeveel tijd (uren of minuten) je een item hebt afgespeeld ipv hoe vaak het is afgespeeld (playcount)?

Playcount wordt pas geupdated als je een item tot het eind hebt afgespeeld. Bij muziek werkt dat bij mij wel, maar filmpjes kijk ik bijna nooit tot het eind. Terwijl deze informatie nogal nuttig is om te kunnen zoeken op wat ik (blijkbaar) leuk vind.

Ik heb een beetje rondgekeken (mediamonkey, windows media player) en playcount wordt vaak wel ondersteund maar dus niet hoeveel tijd je je videos bekijkt.

Ben verder wel tevreden met Itunes. Geen problemen met traagheid (3000 nummers, MacBookPro).

[ Voor 7% gewijzigd door Freek00001 op 14-05-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-06 23:13
De meest recente versie van MediaMonkey laat decimalen voor playcount zien. Weliswaar krijg je dan niet een direct af te lezen tijd te zien, maar ik neem aan dat het je erom gaat dat bekeken video's als dusdanig te herkennen zijn? In dat geval zou je met een simpel filter in MediaMonkey alleen video's kunnen weergeven die een playcount hebben van <0,5 om maar wat te noemen.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek00001
Hee, dat lijkt idd precies wat ik zoek. En als je nou van een nummer van vier minuten alleen het stuk van 1:15 tot en met 2:15 luistert, gaat de playcount dan met 0,25 (=1 minuut gedeeld door 4 minuten) omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Geen idee, ik moet eerlijk bekennen dat het mij tot op heden alleen is opgevallen bij podcasts in MediaMonkey. Je zou dus wel even moeten kijken hoe je dit kunt activeren voor alle content. Gewoon het programma even downloaden en uitproberen (en/of op het forum van MediaMonkey kijken). :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek00001
Ik heb MediaMonkey uitgeprobeerd, maar werkt toch niet zoals ik hoopte.

Stel we hebben een item van 4 minuten met playcount 0.
Als je eerst het interval [0:00, 2:00] afspeelt, gaat de playcount naar 0,50. Dat is goed (voor mij) maar daarna is het de bedoeling dat je vanaf minuut 2 weer verder afspeelt. Als je daarna (zoals met een video vaak het geval is) nog eens het interval [0:30, 1:00] doet, gaat de playcount weer terug naar 0,25 ipv naar 0,50 + 0,125 = 0,625.

Maar bedankt voor tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Probeer eens onder 'tools > options > playback rules > # type content # ' de optie 'enable bookmarking'
Overigens snap ik niet wat het probleem is dat MediaMonkey het niet aangeeft als 0,625, dit zou suggeren dat je meer dan de helft hebt gezien, terwijl dit niet het geval is.

De CSL/OT kroeg !

Pagina: 1