• PeterRentBeter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01-2025
Ik weet niet zeker of ik het hier op de juiste plek post, maar daar zal ik snel genoeg achter komen denk ik.

In ieder geval; ik krijg mijn pc niet meer opgestart Elke keer als mijn pc bij het windows laadscherm komt, crasht het. Het valt uit zonde error of BSOD, het start opnieuw op en ik krijg de keuze hoe ik mijn pc nu wil opstarten (veilige modus, vorig werkend herstelpunt, etc). Het crasht bij elk van deze keuzes dus ik kan helemaal nier meer in windows komen.

Met pijn in mijn hart heb ik besloten om windows maar opnieuw te installeren (ik heb geen back-up gemaakt, zucht). Dusja, CD erin, in bios ingesteld om op te starten via CD-rom en opnieuw opgestart. Echter crasht het nu nog steeds en zelfs voordat de CD kan worden gelezen zodat ik windows niet meer opnieuw kan installeren. Nu ben ik een beetje radeloos geworden en ben ik dus hier voor hulp.

Dit is mijn PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,90€ 16,90
1Asus Vintage V7-P7H55E€ 114,16€ 114,16
1Intel Core i7 860€ 228,55€ 228,55
1MSI R5770-PM2D1G€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 406,61

met 4g geheugen

Verder:
- Alle bekabeling zit goed
- ik maak gebruik van 2 monitoren. Tijdens het opstarten 1 los gekoppeld maar leek niets te veranderen
- Heb dit opstart probleem al eerder gehad. Toen was het probleem overhitting. Dit heb ik opgelost. De temperaturen lijken nu gewoon goed te zijn
- Ik heb nog nooit last van crashes (of pc problemen in z'n algemeen) gehad totdat ik lord of the rings online wilde spelen. Dat spel deed mijn pc crashen bij het opstarten (opstarten van het spel that is). Dit geldt ook voor de spellen Runes of magic en Dungeons and dragons online. hier heb ik de crashes gewoon opgegeven en gelaten zoals het is aangezien ik verder geen problemen had. Fallout 3, Far cry 2 en crysis kan ik zonder problemen draaien.
- Ik heb gister niets nieuw geïnstalleerd oid

Hulp is meer dan welkom

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Ik verdenk je voeding of je geheugen maar neem vooral even de Hangen en opstart troubleshooter even door

Verwijderd

hey,

aangezien je systeem wel gewoon opstart, bios / systeem functionaliteit etc denk ik dat het probleem eerder aan jouw hardeschijf ligt. het niet kunnen opstarten van sommige spellen duid meestal op het onbreken van bepaalde systeem dll's of register fouten. controleer dit eens.
het probleem dat je pc crasht zelfs tijdens Windows installatie zegt mij eerder dat zodra er gelezen of iets weg geschreven word op je hardeschijf er een bepaalde -Error- voorkomt. ik zou je aanraden om je hardeschijf eens te controleren op BadSectors. nu denk je vast dat dit allemaal erg ingewikkelde processen zijn, maar het tegendeel is reeds waar. Download Hiren's BootCD het liefst de laatste versie. brand deze image en start je pc hiermee op zoals je een windows cd zou opstarten voor installatie.

kijk bij HDD Recovery tools, laat eventjes 1 van de freeware programmas runnen, kan enkele minuten tot uren duren. repareer eventuele badsectors en probeer na de tijd windows opte starten. lukt dit niet probeer enkele foutieve windows bestanden te repareren d.m.v. je windows cd.

ik hoop voorje dat dit werkt, mocht het niet lukken laat me dan even weten wat voor Error Codes je systeem aangeeft tijdens de crash.

p.s. je kan je windows opstart log ook eens bekijken en die erbij vermelden.

mvg

Pentester.

• PeterRentBeter
@ sircam
Had het al doorgenomen maar had nog niets uitgeprobeerd. Zal zsm even kijken of daar idd het probleem ligt

@ pentester
Ik kan helemaal niet meer in windows komen. Het crasht instant als het bij het laad scherm van windows komt. Ook kom ik niet in het installatie proces via de CD, het crasht voordat de CD uberhaupt gelezen kan worden.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-02 11:28
Hoe heb je het vorige probleem met overhitting opgelost? Misschien wordt hij toch weer te warm, kijk anders even in het bios bij de temperaturen, en kijk tot hoever ze oplopen. Wordt de boel toch te warm, moet je een andere oplossing bedenken (kopen).

Verwijderd

Heb je tijdens het opstarten al op F8 en dan > Automatisch opnieuw opstarten na systeem crash uitschakelen aangeklikt ?

Want ik vermoed dat je wel BSOD krijgt, maar deze te snel weer verdwenen is.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:34

F.West98

Alweer 17 jaar hier

crasht hij ook in de bios?
met zo'n cd is er geen schijfactiviteit, je zou de schijf er zelfs uit kunnen slopen...

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• PeterRentBeter
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:24:
Heb je tijdens het opstarten al op F8 en dan > Automatisch opnieuw opstarten na systeem crash uitschakelen aangeklikt ?

Want ik vermoed dat je wel BSOD krijgt, maar deze te snel weer verdwenen is.
Geprobeerd, maar het leek niets te doen. Het crashte gewoon weer en startte opnieuw op zonder BSOD

@ F.West98
In BIOS is alles stabiel

[ Voor 4% gewijzigd door PeterRentBeter op 13-02-2011 17:27 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:34

F.West98

Alweer 17 jaar hier

PeterRentBeter schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:26:
[...]

Geprobeerd, maar het leek niets te doen. Het crashte gewoon weer en startte opnieuw op zonder BSOD
lijkt me een geval defcte processor/moederbord/ram of slechte voeding of idd oververhitting, maar in de BIOS geen crash, dus dat denk ik niet...

[ Voor 3% gewijzigd door F.West98 op 13-02-2011 17:27 ]

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-02 13:33
F.West98 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:27:
[...]

lijkt me een geval defcte processor/moederbord/ram of slechte voeding of idd oververhitting, maar in de BIOS geen crash, dus dat denk ik niet...
Maar hij heeft de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen, dus hij zal ook al diverse onderdelen vervangen hebben lijkt mij ;)

Desktop | Server | Laptop

• PeterRentBeter
Rupie schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:35:
[...]

Maar hij heeft de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen, dus hij zal ook al diverse onderdelen vervangen hebben lijkt mij ;)
Probleem is dat mijn moederbord en voeding ingebouwd in de kast zitten dus ik heb liever dat het probleem ergens anders ligt en ik dus niet onnodig veel moet vervangen. Postte daarom eerst hier voor ik zelf actie heb ondernomen :)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik verdenk zelf de voeding aangezien het een standaard voeding is die in de kast ingebouwd was en dat zijn vaak niet direct A-merk voedingen die men ervoor gebruikt. Zeker gezien dat er een 5770 in zit en die voeding maar 380 watt is en denkelijk dat dit het max vermogen ervan is zou dit wel eens heel goed de oorzaak kunnen zijn. Die voeding heeft behoorlijk op de tenen moeten lopen en slijt daardoor veel sneller dus ik raad je aan toch eens de voeding te gaan vervangen want hierdoor kan je ook de meest vreemde crashes krijgen.

Verwijderd

Hij kan beter eerst het probleem zoeken, door onderdelen te gaan vervangen. Het is een goed idee wel inderdaad, om de voeding eens te checken, kan ook evengoed een prima merk/model zijn.

Als je problemen ondervind, draai altijd met minimale setup waarmee je in windows kunt komen.

Verwijderd

Hij kan beter eerst het probleem zoeken, door onderdelen te gaan vervangen. Het is een goed idee wel inderdaad, om de voeding eens te checken, kan ook evengoed een prima merk/model zijn.

Als je problemen ondervind, draai altijd met minimale setup waarmee je in windows kunt komen. Dat betekent van alles wanneer mogelijk maximaal 1 (de meest betrouwbare HD, het meest stabiel bekende geheugen).

• PeterRentBeter
Zojuist geprobeerd om met een minimale set up in windows te komen; weinig resultaat helaas

Zal morgen eens een nieuwe voeding kopen en dat eens proberen. Welke merken en hoeveelheid watt zijn/is voor mijn set up aan te raden?

[ Voor 3% gewijzigd door PeterRentBeter op 13-02-2011 23:31 ]

• Roel1966
  • Niet online
Persoonlijk zou ik toch minimaal 450 watt nemen maar dat is weer afhankelijk of je een A of B merk voeding neemt. Persoonlijk zou ik altijd Corsair aanraden aangezien ik er al jarenlang plezier van heb en het een A merk voeding is. Je moet in elk geval erop letten dat je onder de pakweg 50 tot 60 euro gewoon geen A merk voeding kan krijgen en je dan beter net ietwat meer kan besteden eraan.

• Shurdus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06-2024
Roel1966 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 02:33:
Persoonlijk zou ik toch minimaal 450 watt nemen maar dat is weer afhankelijk of je een A of B merk voeding neemt. Persoonlijk zou ik altijd Corsair aanraden aangezien ik er al jarenlang plezier van heb en het een A merk voeding is. Je moet in elk geval erop letten dat je onder de pakweg 50 tot 60 euro gewoon geen A merk voeding kan krijgen en je dan beter net ietwat meer kan besteden eraan.
QFT, maar dit lijkt mij eerlijk gezegd meer een HDD probleem...

@OP: kun je je videokaart eens vervangen voor een oudere kaart die minder stroom slurpt? Indien je dan namelijk wel in windows komt zou het inderdaad best eens de voeding + VGA kaart combi kunnen zijn. Indien de pc dan ook vastloopt zou ik eerder de HDD verdenken.

• PeterRentBeter
Zojuist een 600watt Corsair voeding gekocht (10tje duurder dan een 500watt dus waarom niet he) en alles lijkt het gelukkig weer te doen :)

Bedankt voor alle reacties

• Roel1966
  • Niet online
PeterRentBeter schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:51:
Zojuist een 600watt Corsair voeding gekocht (10tje duurder dan een 500watt dus waarom niet he) en alles lijkt het gelukkig weer te doen :)

Bedankt voor alle reacties
Goede keuze en als ie het nu weer prima doet kan je er voor 100% zeker van zijn dat de voeding op was.
Pagina: 1