Toon posts:

Home Automation

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit eraan te denken om mijn woning te voorzien van home automation.
Nu heb ik op het moment nog niet veel verstand van alle verschillende mogelijkheden en dergelijke en hierover heb ik dan ook een aantal vragen.

Eerst mijn plan.

Op het moment heb ik verschillende lampen in mijn woning die bediend worden met normale schakelaars of dim schakelaars. Verder heb ik een normaal CV met thermostaat. Een televisie met HTPC.

Wat ik wil is dat ik de lampen automatisch en handmatig aan en uit kan schakelen en kan dimmen.
De verwarming automatisch op temperatuur brengen wanneer het kouder wordt. Zodra ik een film ga kijken dat automatisch de lampen en dergelijke dimmen. Eventueel zaken als het koffiezet apparaat automatisch aan laten gaan op een bepaald moment 's ochtends.

Dit wil ik automatisch laten doen en een besturing via ipod/iphone en computer (Windows/Mac).

Welk systeem kan ik hier het beste voor nemen en waar moet ik beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 18:32

GerritGekke

Gamechanger

Je had eens een kijkje moeten nemen bij Domotica : http://www.beursdomoticaenslimwonen.nl/. Heb je zelf al iets gevonden?

[ Voor 22% gewijzigd door GerritGekke op 13-02-2011 16:43 ]

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

neem eens een kijkje naar X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GerritGekke schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:41:
Je had eens een kijkje moeten nemen bij Domotica : http://www.beursdomoticaenslimwonen.nl/. Heb je zelf al iets gevonden?
Die beurs ziet er interessant uit, jammer dat ik dat gemist heb! :(
Nee, heb nog geen systeem in gedachten.
En hoe kan ik hier het beste mee beginnen? Wat kan ik het beste als eerste aanschaffen? Zijn er bijvoorbeeld speciale starters setjes die jullie aanraden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:58:

[...]

En hoe kan ik hier het beste mee beginnen? Wat kan ik het beste als eerste aanschaffen? Zijn er bijvoorbeeld speciale starters setjes die jullie aanraden?
Ben hier nog niet echt mee bezig geweest maar kreeg wel te horen dat hier veel info over te vinden is ... meer kan ik je tot nu toe er niet mee helpen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:45
Kijk eens naar de Light Manager Pro op http://cms.jbmedia.de/ . Dit apparaat kan o.a. lampen aansturen via het goedkope Klikaan-Klikuit of het iets duurdere FS20 (Conrad, elv.de). De LM Pro is weer te bedienen via een universele afstandsbedieing bijv. een Logitech Harmony. Ook is er voor de LM Pro een Iphone/IPAD en android app. beschikbaar.
De verwarming automatisch op temperatuur brengen wanneer het kouder wordt.
Zal mogelijk moeten zijn wanneer je LM Pro met temperatuur sensor neemt.
Zodra ik een film ga kijken dat automatisch de lampen en dergelijke dimmen.
Dit is mogelijk met een Logitech Harmony + LM Pro i.c.m. Klikaan-Klikuit of FS20
Eventueel zaken als het koffiezet apparaat automatisch aan laten gaan op een bepaald moment 's ochtends.
Kan door gebruik te maken van de timer functie in de LM Pro i.c.m. Klikaan-Klikuit of FS20. Echter gaat je Koffiezetapparaat dan altijd aan, ook wanneer je niet thuis bent. Zelf heb ik een knop aangemaakt op de afstandsbediening. Als ik uit bed stap hoef ik alleen op die knop "koffieapparaat aan" te drukken zodat het koffiezetapparaat aangaat.
Dit wil ik automatisch laten doen en een besturing via ipod/iphone en computer (Windows/Mac).
http://cms.jbmedia.de/ind...&id=124&Itemid=75&lang=de

[ Voor 60% gewijzigd door Morpheusk op 15-02-2011 11:46 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:35

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Wil je eigenlijk iets kopen wat al ver af is of vind je het ook echt leuk om het zelf te gaan programmeren en eventueel monteren?

Kijk anders hier even ik ben momenteel ook bezig met een thuis beheer systeem dat was mijn topic tijdje geleden, inmiddels ben ik er al druk mee bezig vooral als je wilt programmeren is het best veel werk.
Pagina: 1