Diefstal in auto voorkomen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Bij m'n moeder is nu voor de 2e keer ingebroken in de auto. Eerste keer is het VW navigatiesysteem gestolen (zo' 2 din ding). Nu was de zijruit eruit getild, maar blijkbaar zijn ze geschrokken door het alarm want verder is er niks gedaan.
Nu weet ik dat er van de knalgele dingen zijn die je op je stuur kan doen zodat je niet kan sturen. Zijn er ook van die dingen die je naar rechts kan laten wijzen zodat hij over de navigatie heenvalt? Dan wordt net nog lastiger om zo'n navigatie eruit te slopen, want dan moeten ze ook die stuur blokkade er eerst af zien te krijgen.

Ik bedoel dus zo iets, maar dan naar rechts zodat het gele ding precies voor de navigatie valt:

Afbeeldingslocatie: http://www.tuning-gids.nl/afbeeldingen/stuursloten/stuursloten-250x300.gif

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

probleem van zo'n stuurslotstaaf icm autoinbraken is dat het daarmee uitermate makkelijk word om het geintegreerde stuurslot te breken, hoef je alleen nog maar de draadjes te hotwiren, en je kan dr als inbreker met de hele auto vandoor..

enige oplossing: ergens anders gaan wonen, of op zn minst de auto op een minder inbraakgevoelige plek in de straat zetten... verder idd alarm, maar dat voorkomt blijkbaar nog niet dat je auto alweer beschadigd is.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
helaas zijn die 2 din navigatie systemen razend populair in dat wereldje zit een beveiligings systeem intern maar een vag monteur kan hem herprogrammeren aan de nieuwe eigenaar. (zit gekoppeld aan de boordcomputer sturen een code over en weer)

dus helaas maar de enigste optie is van een vag navigatie module afstand te nemen. en een losse radio en navi erin te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Fysiek moeilijker maken wordt niet gedaan omdat het de dieven aanmoedigt om gaten in deuren te knippen, de interieur te slopen,... totdat het navigatietoestel op 1 of ander manier toch nog los komt. Dan heb je nog inbraakschade boven op een verloren navigatietoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Die dingen bestaan toch ook gewoon?

http://www.autokiosk.nl/2...volkswagen-rns-navi-lock/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
AlexanderB schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:22:
probleem van zo'n stuurslotstaaf icm autoinbraken is dat het daarmee uitermate makkelijk word om het geintegreerde stuurslot te breken, hoef je alleen nog maar de draadjes te hotwiren, en je kan dr als inbreker met de hele auto vandoor..
Niet bij VW en een hoop andere moderne auto's, daar moet je een sleutel met transponder hebben.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:29
volgens mij zijn er geen nieuwe autos meer zonder 'codesleutel'.

Openknippen van deuren gebeurt trouwens al, om kabeltje van beveiliging door te knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 19:57
AlexanderB schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:22:
enige oplossing: ergens anders gaan wonen
Dat dus

/FastFred woont in de Achterhoek :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Na overleg met de schadereparateur blijkt inderdaad dat zo'n stuurslot meer schade oplevert. Ze gaan er gewoon aan hangen en dan zit je met een defect stuur en een verdwenen navi. Betere oplossing is de boel structureel bevestigen met een metalen kooi. Er wordt dan een metalen geraaamte om de navi heen geplaatst, verzonken in het dashboard. De kap sluit op 4 palletjes en is dus niet meer los te krijgen. Zie het maar als een ingebouwde kluis :)
Afbeeldingslocatie: http://www.huiskes-kokkeler.nl/resources/news/rns_lock_1.jpg

En zo zonder kap:
Afbeeldingslocatie: http://www.huiskes-kokkeler.nl/resources/news/rns_lock_2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 14-02-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:53:
[...]

Dat dus

/FastFred woont in de Achterhoek :*)
Mijn radio is anders mooi wel eens gejat uit m'n auto in een dorpje dichtbij je woonplaats :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Microkid schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:47:
Na overleg met de schadereparateur blijkt inderdaad dat zo'n stuurslot meer schade oplevert. Ze gaan er gewoon aan hangen en dan zit je met een defect stuur en een verdwenen navi. Betere oplossing is de boel structureel bevestigen met een metalen kooi. Er wordt dan een metalen geraaamte om de navi heen geplaatst, verzonken in het dashboard. De kap sluit op 4 palletjes en is dus niet meer los te krijgen. Zie het maar als een ingebouwde kluis :)
[afbeelding]

En zo zonder kap:
[afbeelding]
Echt fraaier wordt het er niet op, en ik vraag me af of het het dievengilde zal tegenhouden. Kans lijkt me vergroot dat ze nu je hele dashboard slopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 15-02-2011 08:45 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Gunner schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 08:44:
[...]

Echt fraaier wordt het er niet op, en ik vraag me af of het het dievengilde zal tegenhouden. Kans lijkt me vergroot dat ze nu je hele dashboard slopen.
Kost veel te veel tijd, en met een gillend alarm zullen ze daar (hopelijk) weinig trek in hebben :)
En dan nog, je krijg het deksel er niet af. Zit flink verankert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een breekijzer ertussen?
Zitten die 4 palletjes in een stalen frame of gewoon in het plastic?
Het slot ziet er ook niet echt bijzonder uit.
Bovendien kost dat ding vast meer dan een gewone radio en een tomtom samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Het is een ASSA slot en de palletjes zijn ijzeren stangen die achter de navi om gaan, Wordt dus geheel ingebouwd en daardoor lastig weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het vertraagd en daar gaat het om. Gillend alarm is om gillend gek van te worden. Dus ik zet mijn auto altijd in het zicht (heb ook een RNS510 maar erg veel problemen mee op dit moment) en waar veel mensen langskomen. Ik zit aan de navilock te denken maar vind ik een beetje zonde van mijn dashboard. Het punt is je kan het nooit voorkomen. Morgen trekken ze zo de moterkap open en gaan van misschien wel vanuit de moter werken.Je weet het niet.

Zoals ooit met dat je moest blazen in een buisje onder auto voor de centrale deurvergrendeling van vroeger. Je wist/weet het echt niet wat er ging gebeuren.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1