Toon posts:

Review Exceleram & G.Skill DDR3 Kits

Pagina: 1
Acties:

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:48
Fellow Tweakers,

Edit : Op verzoek van Exceleram get G.Skill stuk verwijderd.

Dit stuk is nu hier te lezen : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1446873

Daar ik nog2 DDR3 setje had die nog getest moesten worden , maar eens besloten een leuke test dag te draaien en zo mijn mede tweakers een goede inzage te geven op 2 vrij onbekende DDR3 kits in de Nederlandse markt. Bij elke module staat de test informatie, de standaard specificatie , het maximale stabiele , en waar de kits te verkrijgen zijn.

Voordat ik screenshots heb gemaakt in windows zijn de speeds / timings en stabiliteit getest in memtest 86+
Alles is 100% stabiel zonder enige error, tevens is ook het maximale van alle modules getest zonder errors. Omdat dit 100% uit te sluiten is getest op verschillende voltage setting en CAS latency's.

Test Systeem :

- Asus P8P67 PRO
- Intel Sandy Bridge 2600 K
- ATI radeon HD 6970
- Seasonic X-750Watt ( 80+ GOLD)

Om te beginnen nemen we eerst G.Skill inbehandeling, daar ik net ben begonnen met een Sandy Bridge systeem en een goede vriend van mij bij G.Skill werkt had ik ene leuke kit gekregen om eens mee te testen, met de vraag omdit op tweakers.net te posten, zo gezegd, zo gedaan.

Geheugen Set 1 : Exceleram E30102A (1600MHZ 2x2GB) (CL 6-8-7-24-1N)

Fabriek's Specificaties : http://www.exceleram.com/en/html/pc3-12800.html

Stock Test @ 1.65V :

1866MHZ Overclock @ 1.68V :

2133MHZ Overclock @ 1.7V :

In deze modules zit dus zeker wel potentie, met een beetje geluk op betere chips is er zeker een mogelijkheid voor lagere cas timings en wellicht nog meer MHZ. De modules zijn te koop bij http://www.salland.eu/pro...ecc-kit-of-2-e30100a.html voor een zeer nette prijs van 56.00 Incl BTW ! Hulde voor Exceleram d:)b Op naar de volgende......

Geheugen Set 2 : Exceleram EP3002A (1333MHZ 2x2GB) (CL 9-9-9-24-1N)

Fabriek's Specificaties : http://www.exceleram.com/en/html/ep-series.html

Stock Test @ 1.5V :

Stock Test CL7 @ 1.55V :

Overclock 1600MHZ @ 1.6V :

Overclock 1866MHZ @ 1.67V :

Deze modules van Exceleram zijn net zoals de andere set zeer verassend d:)b , helaas kwamen ze niet verder, ongeacht voltage's ,timing en meerdere setting bleef ik hier op 1866Mhz steken. De modules staan nog niet in de prijslijst bij www.salland.eu maar wellicht dat zei wel een levertijd en prijs kunnen opvragen, daar ze het hele assortiment van Exceleram aanbieden.

Op de website bij Exceleram word nu een score bijgehouden van deze modules, de meeste hebben gelukt en halen zelfs 2133MHZ !! De prijs van de modules zal tevens ook laag zijn.

Hopelijk heb ik jullie weer wat leesplezier gegeven en een idee gegeven dat ook goedkope kits goed kunnen zijn.

Iedereen nog een fijne Zondag Avond...

Bioblade out....

[Voor 15% gewijzigd door Gipsy King op 14-02-2011 09:44. Reden: Verzoek Exceleram]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee