AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Na de factory reset ben ik me wel rot geschrokken van de hoeveelheid bloatware! Echt ongelooflijk hoeveel troep er al op de tablet staat. Bij thuiskomst toch maar direct geroot en een costum rom erop gezet. Helemaal tevreden nu :-)
Kan ik me voorstellen. Ik heb een Tab-1 met CyanogenMod en die voldoet nog steeds als een dolle. Ik neem aan dat een tab-2 nog weer iets sneller is, dus dat moet helemaal goedkomen. Welke ROM gebruik je?Renzzie schreef op zondag 11 mei 2014 @ 18:59:
Dank voor de reacties. Na even met de tablet gespeeld te hebben voldoet deze idd voldoende aan mijn eisen.
Na de factory reset ben ik me wel rot geschrokken van de hoeveelheid bloatware! Echt ongelooflijk hoeveel troep er al op de tablet staat. Bij thuiskomst toch maar direct geroot en een costum rom erop gezet. Helemaal tevreden nu :-)
... en gaat over tot de orde van de dag
Ik constateer bij mijzelf ook een toename in lag naarmate ik ouder wordt. Prima dingen voor dat geldAvK schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:17:
Heb hier 4 van die apparaten. Werken prima als je met een seconde lag kunt even. (Ik wel).
Verwijderd
Volgens de pricewatch lijkt "Klein" waarschijnlijk de voordeligste keus. €219 euro (+ €50 cashback). Is namelijk ook terug te vinden in de promotie/cashback website van Samsung als één van de verkooppunten.MochiGohan schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:34:
Zag gisteren dat Samsung een cashback heeft op de tab 3 10.1 van €50,- (tot 30 juni 2014). Met de huidige prijs van €215,- in de pricewatch is het voor 165 euro een best leuk ding. Nu blijken de meeste winkels uit de pricewatch Europese toestellen te verkopen (die dus niet meedoen aan de cashback). Zijn er uberhaupt nog wel Nederlandse modellen te krijgen (met EAN 8806085862258) ?
Had ik inderdaad ook gevonden, maar de EAN code op de website komt niet overeen met de code voor de cashback actie. Heb ze een mailtje gestuurd over hoe of watVerwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:46:
[...]
Volgens de pricewatch lijkt "Klein" waarschijnlijk de voordeligste keus. €219 euro (+ €50 cashback). Is namelijk ook terug te vinden in de promotie/cashback website van Samsung als één van de verkooppunten.
Electroworld lijkt dan de goedkoopste met € 239,-. De actie wordt zo steeds minder interessant... Ook die prijs is al incl. korting. Uiteindelijk is die hele korting dus een wassen neus, want het Europese model is goedkoper in de webshops te vindenBeste Mochigohan,
Bedankt voor uw bericht.
Dit is een EU model, deze doet ook niet mee met de cashback actie.
Met vriendelijke groet,
Klein

[ Voor 30% gewijzigd door MochiGohan op 12-05-2014 18:39 ]
Xiaomi 13T Pro
Nickname does not reflect reality
Ik weet niet of ik hiervoor in het juiste topic zit, zo niet, geef het aan en dan stel ik de vraag ergens anders.
Ik heb sinds kort een galaxy tab 3 in mijn bezit. Heb het apparaat specifiek gekocht voor het zeilen.
om die reden heb ik een armor-x U4X Universal Waterproof Case er omheen (in de beschrijving van dit product staat dat deze geschikt is voor galaxy tab): http://www.armor-x.com/#!...-case-w-xmount-ipad-3-4-5
Wanneer ik de case er omheen doe dan doet het touchscreen in eerste instantie perfect. Echter, de galaxy tab gaat naar 1 minuut in slaapstand. Als ik de tablet hieruit wakker maak dan reageert het scherm niet meer op aanraking. Als ik dan random met mijn vingers op het scherm ga drukken wil het touchscreen wel eens uit deze unresponsiveness komen en dan reageert bij weer perfect. Als dat niet lukt moet ik de tablet helemaal uit zijn case halen, het scherm aanraken en er weer in doen. En dan doet hij het weer.
Zoals je wellicht begrijpt niet echt werkzaam. Ik heb echter geen idee wat het probleem is dat hij unresponsive is nadat hij uit slaap wordt gewekt. Weten jullie waar het probleem in deze ligt en of dit op te lossen is?
Ik heb het even nagevraagd bij Klein.Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:46:
[...]
Volgens de pricewatch lijkt "Klein" waarschijnlijk de voordeligste keus. €219 euro (+ €50 cashback). Is namelijk ook terug te vinden in de promotie/cashback website van Samsung als één van de verkooppunten.
Deze doen volgens hun niet mee aan de cashback actie, omdat dit andere EAN-codes zijn.
Mail van Klein:
Hartelijk dank voor uw bericht!
Deze tablet is een EU model, hierdoor zit er geen cashback meer op, maar is de prijs dus wel erg laag!
2250 WP Zuid PVoutput
De goedkoopste aanbieders in de pricewatch zijn 229,- maar dan kan ik hem dus beter bij de Mediamarkt halen voor 249,- en dan gebruik maken van de cashback actie?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Het lijkt sowieso alsof ik terug in de tijd ga in dit gedeelte van het forum. Populairste topics stammen uit 2011 en 2012...
[ Voor 33% gewijzigd door SpiceWorm op 07-06-2014 13:39 ]
Wat je mist zijn andere tweakers die de Tab4 hebben gekocht - dé reden waarom hij niet eerder echt aan bod is gekomen
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik snap het wel hoor, ik heb het zelf ook met een heleboel dingen. Je springt er vers in, weet nog niet zo gek veel over het onderwerp dus je gaat de openinspost lezen. Om er vervolgens achter te komen dat die uit het jaar kruik stamt en je dus toch al die 200 pagina's af moet op zoek naar de broodkuimels over iets recentersHmmbob schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:54:
... maar hebben wel 200+ pagina's? Ik zie niet in wat dat zegt over de inhoud van het topic?
Vooral bij games of hardware die zijn aangekondigd maar nog niet uit, als je jaar de week (of zo) na het uitkomen pas begint te lezen dan heb je geen flauw idee waar te beginnen en wat betrouwbaar is. Als zo'n apparaat echter al een week of een maand op de markt is en DAN wordt pas een TS gemaakt met alle info, dán heb je er wat aan
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Mensen gaan pas veel posten over een product als er veel problemen mee zijn. Dan komen pas de vele vragen en opmerkingen.
WP: Ecodan PUHZ-SW50
http://www.typhone.nl/actie
Ik denk dat dat op GoT wel meevalt (getuige de vele ervaringentopics). Ik ben gewoon bang dat er weinig mensen zijn die een tab 4 hebben gekocht. De tabletdoelgroep is verzadigd aan 't raken en de tab begint toch wel achtergesteld te raken qua hardware.Mils schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:38:
Je kan het natuurlijk van twee kanten bekijken.
Mensen gaan pas veel posten over een product als er veel problemen mee zijn. Dan komen pas de vele vragen en opmerkingen.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik heb toevallig deze rom ook geinstalleerd om mijn p7510. Helaas wat problemen gehad om de laatste versie erop te krijgen. Echter na wat spannende uurtjes prutsen en googlewerk werkt nu alles. De laatste versie van deze rom OTA binnen gehaalt. Wat is dat toch een luxe dat je vanuit het OS zelf gewoon de laatste versie kan installeren.aukemuis schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:55:
Ik heb mijn p7510 voorzien van de nameless rom. Dat werkt inderdaad stukken sopeler en zonder allerlei samsung meuk, echter als je vanuit standby terug komt heb ik alleen nog een flikkerend scherm. Dat schijnt iets met de bootloader te maken te hebben, iemand een idee welke bootloader de juiste is?
Ik heb de laatste CMW bootloader gedownload. Bij mij was een bootloader update nodig omdat de versie die ik had geen 'install zip' ondersteuning had. Via odin deze bootloader binnen enkele seconden erin gezet.
CMW6.0.3.1-Touch-P4wifi
Foutje, heb v6.0.3.6. Ben de link even kwijt maar deze staat ook hier:
http://droidbasement.com/db-blog/?p=3158
(Vergeet niet even het Kies process ook te 'killen'. Anders kan je zoals ik wellicht problemen hebben om deze bootloader over te zetten. Kies wil namelijk het apparaat identificeren, dit blokkeerd Odin om de 'com-poort' te gebruiken. ) Succes !
Ik had hiervoor al een custom rom (4.04) , deze is veel beter ! Wereld van verschil.

[ Voor 9% gewijzigd door Emiel1984 op 07-07-2014 21:28 ]
[LTS][MTS][HTS]
Weet iemand trouwens het verschil tussen de 'normale/nightlies' en de 'homemade' builds?
CM11 op XDA kreeg ik niet geinstalleerd
[ Voor 10% gewijzigd door H92! op 08-07-2014 09:49 ]
Nou heb ik twee vragen:
Wie heeft goede ervaringen met een webshop die snel levert? Dat betekent dat in principe eBay verkopers afvallen. Ik kom websites zoals http://www.brapa.com/Webw...10-Galaxy-Tab-2-10.1.html tegen, maar ken die verder niet.
Wie weet welke digitizer Ballebak hier bedoelt?Ballebek schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:11:
Overigens heb ik nu een non-Samsung digitizer met een betere coating tegen vingerafdrukken en ben ik van die olievlekken af.
[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 14-07-2014 11:29 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Ballebek weet het zelf ook niet meer zo goed...BtM909 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:27:
[...]
Wie weet welke digitizer Ballebak hier bedoelt?

Ben ook al een aantal tablets verder.
Toen ik er een nodig had waren er maar een handjevol digitizers op ebay waarvan de meeste 100+ euro waren, alleen die ik toen heb gekocht was een stuk goedkoper.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Wie o wie weet waar je dit soort onderdelen kan kopen: YouTube: How to replace the screen on Samsung Galaxy Tab 10.1 (vanaf 1:05 zie je hoe hij het specifieke klepje opent)?
Omdat deze niet helemaal lekker meer sluit, doet de digitizer het (nog) niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Firestone op 25-07-2014 18:50 ]
Ik meen dat het symbooltje een soort oog met een wijzertje erin is.
Dat is volgens mij om te voorkomen dat het scherm uit gaat wanneer je er naar kijkt. Hier staat echt op de verpakking van de cover dat deze de "auto-LCD on/off" functie mogelijk maakt. De verkoper van Samsung (bij de MM) vertelde mij ook dat enkel de officiële cover (i.t.t. een universele) deze functie ondersteunt. Als het via de front cam zou gaan, wat de functie die jij beschrijft volgens mij gebruikt, dan zou iedere cover moeten werken (al vermoed ik dat de gyroscoop daar ook bij gebruikt wordt).Hmmbob schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 19:05:
Is dat niet, net als bij de Galaxy S4/5, simpelweg een instelling op de Tab ipv dat het van de cover afhangt?
Ik meen dat het symbooltje een soort oog met een wijzertje erin is.
Handig tip voor mensen die nu Nameless gebruiken op hun Galaxy Tab 10.1 (p4) maar last hebben wat vertragingen of haperingen in video.
Probeer Omnirom eens van AAcount. Heb deze nu een halve dag draaien en is tot nu toe een van de vlotste roms die ik tegenkwam. Qua functionaliteit komt deze vrij dicht bij stock (wat ik graag heb)
ROM:
-> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2777161
GAPPS:
-> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2397942
Ik heb dit geïnstalleerd via eender welke recovery die je al hebt:
* TWRP 2.7.1.0 -> http://www.mediafire.com/...lm122nyi1/twrp2710-3G.zip
Dan via de recovery via Advanced > Sideload de rom geïnstalleerd.
* July 17 3G -> http://www.mediafire.com/...-20140717-p4-HOMEMADE.zip
Daarna GAPPS flashen via sideload
* MINI MODULAR PACKAGE -> http://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=15803
Vergeet geen wipe te doen van alles eerst. (data + cache + system)
De eerste keer dat ik het probeerde heb ik iets fout gedaan waardoor deze bleef hangen bij het booten. Dit kan je verhelpen door eerst de rom te flashen, daarna te rebooten, vervolgens terug naar de recovery te rebooten, en dan de gapps flashen. Daarna opnieuw booten en vervolgens factory reset nemen bij settings. Na de reboot gewoon de wizard volgen.
Wat heb ik gedaan: Alle reset trucs met de knopjes uitgeprobeerd. Stekker schoongemaakt met een beetje contact spray. Andere adapter geprobeerd. Nacht aan de lading en zojuist hetzelfde (dus geen) resultaat. Aan de laptop gehangen en dan hoor je het USB geluidje opgaan en daarna weer uit en dat gaat door (dus plup plop / plop plup enz) met de melding dat het apparaat niet herkend wordt.Tab is niet gevallen, is gewoon plots dood. Heb alleen nog niet een ander kabeltje kunnen proberen omdat de kinderen op vakantie zijn die ook een Tab2 hebben. Herkent iemand dit? Iemand die nog een truc weet?
Edit: Tab2 is gekocht in juni vorig jaar. Dus net 14 maanden oud.
Edit 2: Een kabeltje van de kinderen bracht helaas geen verandering. Gelukkig heb je 2 jaar garantie op je tablet dus komende week maar even naar de winkel waar ik hem heb gekocht.
[ Voor 11% gewijzigd door AvK op 09-08-2014 23:30 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Leuk speelgoed, vooral als je van een Cherry tablet (Kruidvat.nl...) afkomt. De snelheid is heerlijk en het scherm is fantastisch, maar het meest verbaas ik me nog wel over het gewicht, of het gebrek hieraan - ongelooflijk hoe licht dit ding is.
Één ding waar ik echter niet over te spreken ben is de stock-ROM die er op geleverd wordt. Wat een nachtmerrie. De TouchWiz rommel en de diverse nonsense-apps (Samung GO. Samsung Mail (

Via Towelroot.com heb ik gelijk root-toegang geregeld, maar verder dan dit kom ik eigenlijk niet. Ik had gehoopt dat CyanogenMod al beschikbaar zou zijn voor dit ding, maar van wat ik lees gaat dit nog wel even duren, aangezien er nog geen custom-recovery beschikbaar is.
[ Voor 33% gewijzigd door BAM1 op 15-08-2014 20:20 ]
Ik hou het wel in de gaten vanaf nu.
Jep, toch ga ik niet al te lang wachten ;-)Richub schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:32:
Nog niet voor de p5220, helaas, voor de p5210 is nog enkel een canadese firmware beschikbaar bij Sammobile.
Ik hou het wel in de gaten vanaf nu.
Nee, sorry...ik heb zelf een 5210.....toch zal de 5200 ook wel volgen verwacht ikRichub schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:41:
Heb jij dan een alternatief adres voor de stock kitkat rom voor de Tab3 10 P5220? Zoja: Care to share?
WTF, ik heb er de orginele P5220XXUANB4_P5220PHNANB1_PHN rom opstaan die bij sammobile zelf vandaankomt, en de Tab is niet eens geroot...
Voorheen gaf de updater gewoon aan dat ik al de recentste firmware had.
Na een originele rom flash moet je het apparaat resetten wil je weer updates ontvangen.Richub schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 09:53:
Vage crap ineens: Als ik op mijn Tab3 10 check of er firmware updates zijn, dan geeft hij sinds vanmorgen aan dat mijn Tab geen updates kan krijgen omdat er 'geen orginele firmware opstaat.'
WTF, ik heb er de orginele P5220XXUANB4_P5220PHNANB1_PHN rom opstaan die bij sammobile zelf vandaankomt, en de Tab is niet eens geroot...
Voorheen gaf de updater gewoon aan dat ik al de recentste firmware had.
Dus als je reset, dan geeft de tablet weer aan dat er 'geen updates beschikbaar' zijn.
Sinds afgelopen zondag krijg ik ineens die melding over niet orginele software, terwijl ik in de tussentijd niks aan de Tab veranderd heb.
Bij de Action heb ik nu een bluetooth keyboard gescoord voor de keren dat ik wat meer tekst wil intikken.
Het vervelende is dat elke keer als ik dat toetsenbord gebruik het Samsung toetsenbord als standaard word ingesteld.
Ik heb geprobeerd het op te lossen door het Null Keyboard te installeren, maar net zo goed word dat aan de kant gezet en het Samsung toetsenbord als standaard geforceerd.
Het is ook niet handig om helemaal geen toetsenbord te hebben.
Het is geen doen om elke keer het toetsenbord opnieuw te moeten instellen.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Doet me weer denken aan de eerste Tab (P7500): De ICS rom voor die Tab kwam pas uit nadat Jellybean al was uitgekomen.

----
Ik heb btw een irritante bug in mijn Tab 3: De microSD kaart wordt steeds onverwacht uitgeworpen als ik de Tab ga gebruiken. Daarna vindt hij de kaart wel weer, maar kan ik steeds minutenlang gaan wachten tot hij alle foto's en muziek weer gevonden heeft.
Beetje erg irri als ik muziek afspeel over mijn bluetooth speaker, die stopt dan plotseling met afspelen.
Is ook al langer bekend bij samsung, maar een fix hiervoor laat ook al ruim een jaar op zich wachten...

http://www.sammobile.com/firmwares/3/?download=34385
Nou, hij is weer terug. Bij de 'ben niet gek' winkel werd ik keurig geholpen en werd alles netjes afgehandeld. Het zou 3 weken gaan duren maar ik had em na 2 weken alweer terug dus. Zelf was ik bang dat ik de Tab2 niet weer zo goed zou terug krijgen als hij was. Ze moeten immers dat hele ding uit de kit en lijm halen. Maar hij is als nieuw. Letterlijk. Ze hebben de printplaat vervangen. Uiteraard was de Tab geheel leeg en moest ik hem opnieuw instellen. En wat denk je: omdat alles ge-backupt wordt duurde het een uur of wat en ik had alles origineel weer terug. Oh wonder oh vreugde.AvK schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:09:
Gisterochtend nog even een spelletje gespeeld. Spel afgesloten en Tab2 10.1 in slaapstand gezet. 's Avonds wil ik weer even spelen en krijg de Tab met geen mogelijkheid opgestart. Zodra ik de Tab aan de lading zet zie ik voor een seconde of 5 het batterij icoon oplichten maar die blijft grijs (dus niet die gele oplaadt balkjes). Daarna gaat de Tab weer 'uit'.
Wat heb ik gedaan: Alle reset trucs met de knopjes uitgeprobeerd. Stekker schoongemaakt met een beetje contact spray. Andere adapter geprobeerd. Nacht aan de lading en zojuist hetzelfde (dus geen) resultaat. Aan de laptop gehangen en dan hoor je het USB geluidje opgaan en daarna weer uit en dat gaat door (dus plup plop / plop plup enz) met de melding dat het apparaat niet herkend wordt.Tab is niet gevallen, is gewoon plots dood. Heb alleen nog niet een ander kabeltje kunnen proberen omdat de kinderen op vakantie zijn die ook een Tab2 hebben. Herkent iemand dit? Iemand die nog een truc weet?
Edit: Tab2 is gekocht in juni vorig jaar. Dus net 14 maanden oud.
Edit 2: Een kabeltje van de kinderen bracht helaas geen verandering. Gelukkig heb je 2 jaar garantie op je tablet dus komende week maar even naar de winkel waar ik hem heb gekocht.
Na mijn weten moet dit met screen mirroring werken, maar krijg het alleen voor elkaar om foto's etc. op mijn tv scherm te laten zien. Niet het live scherm.
Is dit mogelijk of heb ik toch echt een chromecast of miracast nodig?
Welke ROM is een aanrader? Ik zat te denken aan Cyanogenmod 11 of Slimkat. Hoe zijn de ervaringen met deze ROMs? Bovendien zit ik er over te denken om een ander kernel te flashen zodat ik de Tab kan overklokken. Zat hierbij te denken aan de Blackhawk Next kernel, of de Dhollmen kernel. Heeft iemand ervaring met deze kernels?
[ Voor 3% gewijzigd door TVL op 12-09-2014 10:43 ]
Ik heb net de Franse rom via Odin op mijn Tab gezet, Nederlands is gewoon beschikbaar.
Eerste indruk: Loopt als een tierelier! Kitkat is echt een flinke vooruitgang op Jellybean.
Nu nog afwachten of de batterijduur ook echt verbeterd, dit was nl. bij mijn LG G2 wel erg goed merkbaar.
Soms zit ik ook te denken om zo'n Cyanogenmod op mijn Tab2 10.1 te flashen. Of eigenlijk zou ik KitKat op mijn P5110 willen hebben. Onlangs was mijn Tab defect en kreeg hem na de reparatie 'leeg' terug. Omdat alles op de achtergrond gebackupped wordt middels mijn Google account stonden al mijn apps ed na een uurtje of wat weer terug nadat ik mijn account weer had geactiveerd. Wellicht een domme vraag maar als je die Cyanogenmod doet, en je meldt je weer aan met je account. Werkt die backup dan ook?TVL schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:12:
Heb een Samsung Galaxy Tab2 10.1 P5110 en wil hier een Custom ROM op flashen. Ik vind de orginele Samsung ROM te traag. Heb de recovery vervangen voor TRWP 2.8.
Welke ROM is een aanrader? Ik zat te denken aan Cyanogenmod of Slimkat. Hoe zijn de ervaringen met deze ROMs? Bovendien zit ik er over te denken om een ander kernel te flashen zodat ik de Tab kan overklokken. Zat hierbij te denken aan de Blackhawk Next kernel, of de Dhollmen kernel. Heeft iemand ervaring met deze kernels?
Slimkat is ook een Kitkat ROM op basis van Cyanogenmod 11. Ik vind het een erg grote verbetering. De standaard ROM van Samsung was zo traag dat ik de tablet niet meer voor mijn plezier gebruikte. Het batterij verbruik is ook heel goed.
[ Voor 29% gewijzigd door TVL op 21-09-2014 20:12 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Nameless rom heeft ook problemen met Youtube. Oplossing is voorlopig een oude Youtube versie te gebruikenP. Mekes schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:08:
Ik ben opzoek naar een ROM waar youtube weer op werkt. Ik gebruik nu Omnirom. Het gaat om een P7510 / P4wifi. Heeft iemand een tip?
Ik heb zitten prutsen met mijn Tab. Je moet via app instellingen van Youtube' (Settings> Apps> All> YouTube) 'Gegevens wissen' drukken en dan zou het moeten werken (althans, hij doet het weer bij mij). Hopelijk ook bij jouP. Mekes schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:08:
Ik ben opzoek naar een ROM waar youtube weer op werkt. Ik gebruik nu Omnirom. Het gaat om een P7510 / P4wifi. Heeft iemand een tip?
[ Voor 5% gewijzigd door H92! op 05-10-2014 11:16 ]
Thnx, ga ik proberen.H92! schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:15:
[...]
Ik heb zitten prutsen met mijn Tab. Je moet via app instellingen van Youtube' (Settings> Apps> All> YouTube) 'Gegevens wissen' drukken en dan zou het moeten werken (althans, hij doet het weer bij mij). Hopelijk ook bij jou
Overigens werkt Youtube nu wel met een omni based 4.4.4 homemade rom
NIet optimaal, een beetje schokkerig nog, maar beter dan niks
[ Voor 5% gewijzigd door ST10©DE op 07-10-2014 10:34 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Iemand die mij al iets meer info kan geven?G.Scholtens schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:47:
Heb een tab 2 10.1 in mijn bezit, maar wil graag op mijn samsung smart tv het beeld kunnen zien van de tablet. Hoe regel ik dit?
Na mijn weten moet dit met screen mirroring werken, maar krijg het alleen voor elkaar om foto's etc. op mijn tv scherm te laten zien. Niet het live scherm.
Is dit mogelijk of heb ik toch echt een chromecast of miracast nodig?
build KOT49H.P5210XXUBNI1
Woohoo! Duurde lang genoeg

Eerste indruk. ...ok
[ Voor 29% gewijzigd door stash_nl op 15-10-2014 00:29 ]
Wel frappant: Na de introductie van Kitkat op mijn Tab 3, en iOS 8 op mijn iPad 3 is er qua snelheid geen verschil meer tussen beiden. Zegt IMHO wel genoeg.
verander je adres in google wallet naar een willekurig adres in frankrijk, wait for it.....
run de update functie en tada!
duurde bij mij even voordat het door android werd opgepikt hoor,alsof ze met een interval checken wie en wat...
never the less. Gewoon volledig functionele kitkat samsung rom op m tabbie
Het is denk niet mogelijk om een 3D TV je beeld te laten screenen, ik heb gister ook een cromecast voor Nexus 7(2013) dus dat is een mogelijkheid.G.Scholtens schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:22:
[...]
Iemand die mij al iets meer info kan geven?
Schijnt nog geen fix voor te zijn.
Kennelijk dacht Samsung bij onze tab3 vorige week al dat deze klaar was voor de update. Geen melding op het apparaat maar bij een handmatige controle werd de update direct gevonden.stash_nl schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 00:42:
Voor diegene die dus niet kunnen wachten tot samsung ons kikkerlandje ook klaar acht voor de update van je tab3 naar kitkat...
P5220XXUBNH2_P5220OXABNH2_DBT
Deze rom draait zelfs nog soepeler dan de Franse Orange rom die ik hiervoor een paar weken op mijn tab had staan.
Dikke aanrader, wat mij betreft.
Ik draai met mijn tab2 p5110 nog op stock rom. Aangezien deze de laatste tijd erg traag word wil ik flashen naar een custom rom. Heeft iemand voor mij een beknopte handleiding om dit te realiseren?
En welke rom adviseren jullie?
bvd.
[ Voor 6% gewijzigd door speedmetal35 op 26-10-2014 16:07 ]
Ben ik ook wel eens benieuwd naar, zit met hetzelfde. Garantie is toch afgelopen dus wil wel eens andere rom proberen maar weet alleen niet welke, zie gewoon door de bomen het bos niet meer.speedmetal35 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:06:
Hallo,
Ik draai met mijn tab2 p5110 nog op stock rom. Aangezien deze de laatste tijd erg traag word wil ik flashen naar een custom rom. Heeft iemand voor mij een beknopte handleiding om dit te realiseren?
bvd.

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Deze rom was goed uit ontwikkeld en ik heb nooit meegemaakt dat iets niet werkte, zelfs niet bij de nightlies.
Heb nu een tab 3 en draai nog een stock rom. Op termijn zal hier ook wel een cyanogenmod rom op komen.
Ook hier hetzelfde irritante probleem. Enig idee of er aan een oplossing wordt gewerkt door Facebook en/of Samsung?Noppesnada schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:06:
Yep. Schijnt een bekend probleem te zijn. Ik heb ook de update gedaan en facebook crasht ook na een aantal seconden.
Schijnt nog geen fix voor te zijn.
Zie ook deze links:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2640307
http://www.slimroms.net/
speedmetal35 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:06:
Hallo,
bvd.
Nu heeft de weer-widget een temperatuur weergave maar deze blijft op fahrenheit staan en krijg hem met geen mogelijkheid naar celsius.
Iemand hier ook tegen aangelopen ?
Maar als ik de ziggo tv app wil gebruiken.... Crash
Verder gebeurd dit ook willekeurig bij andere apps.
Ik heb een mail gestuurd naar samsung, advies was om de tab terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Helaas is het hierdoor nog niet opgelost.
Iemand een suggestie wat ik nog meer kan proberen ?
2250 WP Zuid PVoutput
Ik gebruik de launcher van Nova die ook standaard meegeleverd wordt met Slimkat, vind deze prettiger. Hierbij zie ik geen Weather widget op het lock-screen.LCD_viewer schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:55:
Slimkat op de p5110 is zeker een verbetering, alleen zit ik met een klein probleempje. Op het lock-screen zit een widget met de datum, tijd, aantal mails én het weer.
Nu heeft de weer-widget een temperatuur weergave maar deze blijft op fahrenheit staan en krijg hem met geen mogelijkheid naar celsius.
Iemand hier ook tegen aangelopen ?
Ziggo TV werkt volgens mij niet op een geroote tablet.JvdW schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:09:
Hmm met Slimkat helaas geen werkende Ziggo TV meer op de tablet P5110
[ Voor 16% gewijzigd door TVL op 22-11-2014 12:18 ]
Verwijderd
Hier een gelijke ervaringRichub schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 01:33:
Mijn ervaring met Kitkat op mijn Tab 3 4G (GT-P5220) is erg positief. Snelheid in het algemeen is beter, de 3D prestaties zijn beter, de batterij gaat langer mee. Kortom: Android is volwassen geworden met Kitkat.
Wel frappant: Na de introductie van Kitkat op mijn Tab 3, en iOS 8 op mijn iPad 3 is er qua snelheid geen verschil meer tussen beiden. Zegt IMHO wel genoeg.
De huidige app versie van de ziggo app zou wel of niet geroot nu negeren.TVL schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:17:
[...]
[...]
Ziggo TV werkt volgens mij niet op een geroote tablet.
Maar ik heb ook diverse roothiders geprobeerd, en ook dan functioneerd het niet.
Hiervoor had ik CM 10,nogwat geinstalleerd en daar functioneerde het met roothider.
Ja die werkt wel, maar het ging om een stock-widget. Nu vervangen door een andere all-weather widget.TVL schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:17:
[...]
Ik gebruik de launcher van Nova die ook standaard meegeleverd wordt met Slimkat, vind deze prettiger. Hierbij zie ik geen Weather widget op het lock-screen.
Geen probleem meer.
Ben benieuwd wat dat nu weer gaat brengen...
Na installatie:
- nog steeds 4.4.2.
- update van P5210XXUBNI1 naar P5210XXUBNK2
Nog geen bijzonderheden kunnen ontdekken op het eerste gezicht.
[ Voor 48% gewijzigd door Barock op 28-11-2014 09:29 ]
Zomaar, was eigenlijk niets van plan. Gewoon even kijken wat de markt biedt.
Zag ik dat de Galaxy Tab Pro 10.1 Wifi erg goedkoop wordt aangeboden. Eur 299,- incluis verzending. Heb mezelf maar een mooi Kerstkado gegund. Fijne dagen!
Verwijderd
mijn tab blijft crashen bij het openen van verschillende apps.
Ik kan even niet zo snel terugvinden in dit topic welke apps crashen, maar probeer eens fabrieksreset te doen?Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:14:
Helemaal niemand ?
Dit probleem heb ik ook gehad na een update.Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:16:
Is er al een echte oplossing voor de problemen aangaande kitkat op de tab 3 ?
mijn tab blijft crashen bij het openen van verschillende apps.
Ik ben met de tab teruggegaan naar een Samsung Center.
De beste man adviseerde mij (als er nog een update komt, die niet komt
Je kan kijken of je de update opnieuw kan uitvoeren aangesloten op een pc met kies.
Als je de update binnen kan halen moet je erna nog even fabrieksinstellingen doen.
[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 14-01-2015 14:16 ]
2250 WP Zuid PVoutput
De Tab 3 wil niet meer opstarten. Ik kan het powerknopje zo vaak als ik wil indrukken of ingedrukt houden, er gebeurt niets.
Hij is echter niet helemaal dood. Als is de power en volume toets tegelijk ingedrukt houdt voor een aantal seconden kom ik in het recovery menu (odin).
Iemand een tip hoe ik hem weer tot leven kan wekken zonder opnieuw te flashen ? Heb geen zin om al mijn apps en instellingen opnieuw te installeren en gebruik dat ding iedere dag.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Een backup (buiten de google apps) heb ik niet. Om echt een goede backup te maken gebruik ik altijd Titanium Backup. Die heeft echter root nodig, maar dan werkt de Ziggo App niet meer, dus zie je het dilemma ?
Probleem is sowieso nu dat hij gewoon NIET opstart (muv het recovery menu).
Ik las al wel dat ik de originele adapter eens moest proberen. Gebruik nu een Philips duo usb adapter.
Andere USB stroomadapter gebruikt en de batterij indicator begon meteen te lopen op het scherm.
Blijkbaar was de tablet te leeg en leverde de andere adapter te weinig stroom ? Dat is me niet helemaal duidelijk.
Ik blijf het wel vaag vinden dat de tablet wel in recovery opstart en daar dus blijkbaar wel genoeg stroom voor heeft !
Dus voor de volgende keer: Andere adapter proberen.
Ik heb vaak het probleem dat de tab niet op wil laden.
Ik heb hem vanacht uitgezet, maar vanmorgen wilde hij niet aan.
Ik gebruik nu een andere oplader, maar blijkt niet te helpen
2250 WP Zuid PVoutput
Valt hij toevallig ook op schijnbaar willekeurige momenten uit?MdO82 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 08:12:
Is er een manier om de accu te testen ?
Ik heb vaak het probleem dat de tab niet op wil laden.
Ik heb hem vanacht uitgezet, maar vanmorgen wilde hij niet aan.
Ik gebruik nu een andere oplader, maar blijkt niet te helpen
Daar heb ik namelijk last van, en ik vermoed dat dat te wijten is aan een probleem met de batterijcontacten. Dat zou ook het niet opladen kunnen verklaren.
Volgens mij een regelmatig voorkomend probleem:
https://www.google.nl/sea...charge+turn+on&gws_rd=ssl
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=p5210+turning+off
[ Voor 8% gewijzigd door Tanooki op 06-03-2015 10:39 ]
Merk dat het steeds trager begint te worden. Omdat KitKat ontworpen is om op trager hardware soepel te draaien, zou het een optie zijn om via cyanogenmod te upgraden naar 4.4.4.
Heeft iemand hier dit al gedaan? Hoe loop het qua soepelheid?
GoT, You have to love it!
Ik was dit topic een beetje vergetenTanooki schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:33:
[...]
Valt hij toevallig ook op schijnbaar willekeurige momenten uit?
Daar heb ik namelijk last van, en ik vermoed dat dat te wijten is aan een probleem met de batterijcontacten. Dat zou ook het niet opladen kunnen verklaren.
Volgens mij een regelmatig voorkomend probleem:
https://www.google.nl/sea...charge+turn+on&gws_rd=ssl
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=p5210+turning+off

Maar het probleem zat hem in de USB connector.
Deze is inmiddels vervangen en alles werkt weer
2250 WP Zuid PVoutput
ik heb ook nog een tab 2 p5110 met standaar android versie erop
nu wil ik er graag kitkat 4.4 erop zetten
heeft iemand voor mij een handig uitleg met de juiste software
heb al op verschillende forums gekeken maar ik snap er niet heel veel van
en het meest is ook al oud
is er iemand die mij daar eventueel mee wil helpen
gr dennis
Als je hierboven kijkt heb ik al eens eerder wat links geplaatst:
Zorg voor root toegang:
http://androidxda.com/roo...alaxy-tab-2-10-1-gt-p5110