Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beste oplossing realtime webcam stream ?

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 21:24
Op dit moment gebruiken we bij het radiostation waar ik werk een bijna nostalgische stream mogelijkheid om onze webcam realtime te streamen.

Het gaat hier om een tool van de makers van winamp en werkt via een shoutcast server

http://www.streamsolutions.co.uk/flash/New_Tutorials/Nsvcap/

Omdat bij ons alles op vrijwilligers draait en budgetten minimaal zijn is hier destijds voor gekozen omdat het geen fluit kost. Verder kon het meedraaien op de shoutcast server waar ook al een andere stream op draaide wat de kosten helemaal minimaal maakte.

Toch is het alles behalve een fijn werkende methode. Zo is het NIET te gebruiken met firefox of google omdat er een irritante activex plugin geinstalleerd moet worden en wordt er zo hard gecomprimeerd dat het niet ten goede komt aan de beeldkwaliteit. Overigens is het beeld wel gewoon vloeiend.

Ik ben toch langzaam op zoek naar een andere manier om te streamen. Inmiddels is de up naar 2mb gegaan ipv de krappe 1 mb dus hebben iets meer ruimte daarin.

Wat zou op dit moment een voordelige maar toch kwalitatieve manier zijn om een webcam stream op een site te zetten (en in alle browser werkt) en je alsnog binnen de perken blijft als het gaat om bandbreedte.

Ik denk als eerste aan een windows media stream maar de meeste providers zijn hierin niet te betalen. Via commerciële diensten met een hoop reclame bagger vind ik ook geen optie.

Suggesties?

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

De OLON lijst eens beter lezen, daar is ustream al lang naar voren gekomen.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• xon
Skinkie schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:47:
De OLON lijst eens beter lezen, daar is ustream al lang naar voren gekomen.
zoals ik al zei..commerciële diensten zijn niet interessant.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Flash-based iets?

Dan kun je met jwplayer of flowplayer makkelijk het embedden op een website, en je kan het in meerdere browsers/os-sen bekijken.

Met Wowza of Flash media server kun je prima streamen, en ik denk dat er ook wel partijen zijn die dat aanbieden zodat je zelf niet hoeft te investeren in je serverhardware, en je bent redelijk cross-platform (dus ook iphone, ipad enz)

Je kan dan ook makkelijk direct vanaf een IP webcam streamen zonder tussenkomst van software, en ook prima in HD enz. Daarnaast is h264 redelijk effectief kwa compressie.

Veel streaming sites maken gebruik van flash enz, filmpjes @ geenstijl, webcam van terena ( http://www.terena.org/webcam/ ) enz

Ik heb ook een paar projecten opgezet met wowza en ip camera's. ( http://www.harderwijk.nl/.../ParkeergarageHoutwal.htm )
Alleen is daar door iemand gekozen voor een SD camera helaas... Die stream is 1Mbit.

In hd zit je op 3Mbit ongeveer zoals bv bij de camera van Terena

Maar in alle gevallen zal het je niet gratis lukken, bandbreedte = geld.

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 13-02-2011 12:55 ]

• xon
DJSmiley schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:54:
Flash-based iets?

Dan kun je met jwplayer of flowplayer makkelijk het embedden op een website, en je kan het in meerdere browsers/os-sen bekijken.

Met Wowza of Flash media server kun je prima streamen, en ik denk dat er ook wel partijen zijn die dat aanbieden zodat je zelf niet hoeft te investeren in je serverhardware, en je bent redelijk cross-platform (dus ook iphone, ipad enz)

Je kan dan ook makkelijk direct vanaf een IP webcam streamen zonder tussenkomst van software, en ook prima in HD enz. Daarnaast is h264 redelijk effectief kwa compressie.

Veel streaming sites maken gebruik van flash enz, filmpjes @ geenstijl, webcam van terena ( http://www.terena.org/webcam/ ) enz

Ik heb ook een paar projecten opgezet met wowza en ip camera's. ( http://www.harderwijk.nl/.../ParkeergarageHoutwal.htm )
Alleen is daar door iemand gekozen voor een SD camera helaas... Die stream is 1Mbit.

In hd zit je op 3Mbit ongeveer zoals bv bij de camera van Terena

Maar in alle gevallen zal het je niet gratis lukken, bandbreedte = geld.
Maar ik neem aan dat je die IP camera's niet via een server hebt lopen maar gewoon rechstreeks op het ip adres?

Verwijderd

xon schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:48:
[...]

zoals ik al zei..commerciële diensten zijn niet interessant.
De gratis versie krijgt alleen bij het opstarten een kleine banner in beeld maar deze kun je eenmalig weg klikken bij de betaalde versie krijg je deze niet De betaalde versie heeft volgens mij ook de mogelijkheid van HD. Voor joomla bestaat er zelfs een plug-in. Is wel allemaal flash

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2011 15:20 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:36

Nakebod

Nope.

Geen idee of het wat is, maar je kan kijken of de webbased streamingdiensten zoals ustream.tv, justin.tv, blogtv.com, livestream.com etc mogelijk voldoen.

Gratis, als het goed is allemaal te embedden op je eigen website, en ja, er zit dan vast wel wat reclame van hun kant bij, dat kan nu eenmaal niet anders als je gratis/zeer goedkoop wilt :)
Ze hebben zover ik weet ook allemaal een betaalde versie, maar volgens mij is dat voornamelijk dat je zelf in hogere bandbreedte kan uitzenden, en geen reclame op de site ziet. Je bezoekers zien nog steeds wel de reclame.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1