Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:40
Ik kan via slim.nl voor €17,- aan een upgrade dvd van Windows 7 Professional 64-bit komen. De naam zegt het al, het is een upgrade. Deze komt echter in een nieuwe pc. Ik heb nog wel wat XP keys liggen. Is het mogelijk om deze 32-bit XP naar 64-bit W7 te upgraden? Ik heb gezocht op google maar sommige sites melden dat het wel kan en sommigen zeggen van niet.

Wat ik dus wil is op een nieuwe computer eerst windows XP te installeren, om daarna de upgrade dvd van W7 te gebruiken zodat ik Windows 7 legaal én goedkoop heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Dat kan. Draai hier zelf ook op zo'n fraaie Sl!m licentie van 17e en gewoon de upgrade gedaan over een XP DVD van 7 jaar oud, no problems ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Blue-Tiger schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:32:
Dat kan. Draai hier zelf ook op zo'n fraaie Sl!m licentie van 17e en gewoon de upgrade gedaan over een XP DVD van 7 jaar oud, no problems ;)
Ben jij ook van 32bit XP naar 64bit W7 gegaan? Op de site staat van slim.nl staat :
Activatie van Windows 7 is niet mogelijk indien de bits niet overeenkomen, dus van 32-bits naar 64-bits of andersom is niet mogelijk.
Ik heb namelijk nog wel een windows XP home dvd, maar die is 32bit.. Ik heb nog 1 of 2 licenties van XP professional maar daar heb ik geen installatie dvd's van en ik weet niet of die 32 of 64 bit zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je kunt een 32 bits OS niet upgraden naar een 64 bits OS. Dan blijft alleen een schone installatie als mogelijkheid over.

Enige manier is het upgraden van 32 bit naar 32 bit of 64 bit naar 64 bit.

Je kunt de slim upgrade cd overigens wel gebruiken (al dan niet met een registery tweak) om een schone installatie te doen.

[ Voor 43% gewijzigd door Bor op 13-02-2011 13:30 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Bor de Wollef schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:29:
Je kunt een 32 bits OS niet upgraden naar een 64 bits OS. Dan blijft alleen een schone installatie als mogelijkheid over.

Je kunt de slim upgrade cd overigens wel gebruiken (al dan niet met een registery tweak) om een schone installatie te doen.
Dus als ik een W7 Professional 64-bit DVD haal bij slim, kan ik deze gebruiken voor een schone installatie op een nieuwe pc? Heb je hier een tutorial voor of een uitleg ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Bor de Wollef schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:29:

Dat dachten wij dus ook... Clean install gedaan van een Upgrade schijfje, wilde die de registratie code niet pakken. Toen een XP DVD'tje gepakt, 32-bits uiteraard, en die over Se7en heen geïnstalleerd. Vervolgens die upgrade gewoon over de XP install geïnstalleerd en dat zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:36
Indien je XP versie legaal is heb je volgens mij het recht om te upgraden ongeacht het aantal bits.

de methode die ik zelf al een paar keer ben tegen gekomen is een schone install doen met een upgrade cd. die mag je 30 dagen gebruiken (je key zal het nu niet doen) en daarna een upgrade (met dezelfde dvd doen) en dan kun je hem activeren.

Dit is volgens mij volgens M$ een legale methode.

de register tweak ken ik ook al, het is niet legaal maar werkt wel en scheelt een herinstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 19:17
Gewoon op een schone PC beginnen met de W7 installatie.
Op het punt waar je de key in moet voeren geef je aan dat je dit later wilt doen.
De installatie gaat dan door.

Als dat klaar is doe je nog een keer een upgrade installatie waarbij je wel de key ingeeft.
Omdat al een Windows versie aanwezig is kun je die nu upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
markvl schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:37:
Op het punt waar je de key in moet voeren geef je aan dat je dit later wilt doen.

Als dat klaar is doe je nog een keer een upgrade installatie waarbij je wel de key ingeeft.
Ok allemaal bedankt! :) Ik ga het op deze manier proberen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Awsom schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:32:
[...]

Ok allemaal bedankt! :) Ik ga het op deze manier proberen :*)
Hoeft helemaal niet op zo'n omslachtige manier wanneer je de acitvatie pas in Windows doet (dus na installatie) en de waarde voor media install in het register aanpast. Als je met google even goed zoekt zijn er wel how-to's te vinden.

Edit: http://www.winsupersite.c...7-with-upgrade-media.aspx

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 13-02-2011 18:46 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:44
markvl schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:37:

Bij dezen een bevestiging dat bovenstaande methode werkt.

Nadeel van eerst win installeren is voornamelijk met SATA dat je daar dan weer geen drivers voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 10:01

X-DJiNn

Knooier !

Hier nog een tutorial

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP

Pagina: 1