In Access heb ik een query gemaakt om het aantal onderliggende records in een table te tellen.
mainpage is de hoofdtabel en subpage de onderliggende tabel.
Ik doe dat door te tellen hoe vaak "mainpage_id" voorkomt in de onderliggende tabel.
Met de volgende query:
SELECT mainpage.mainpage_title, Count(subpage.mainpage_id) AS AantalVanmainpage_id
FROM mainpage LEFT JOIN subpage ON mainpage.mainpage_id = subpage.mainpage_id
GROUP BY mainpage.mainpage_title;
Dit werkt prima en de Query geeft keurig de juiste waarde terug.
Het probleem is dat ik niet alleen het aantal wil ophalen, maar ook de waardes uit andere kolommen uit de onderliggende tabel, bijvoorbeeld de titel. In mijn database is dat het veld subpage_title
Dat doe ik door de Query iets uit te breiden:
SELECT mainpage.mainpage_title, Count(subpage.mainpage_id) AS AantalVanmainpage_id, subpage.subpage_titel FROM mainpage LEFT JOIN subpage ON mainpage.mainpage_id = subpage.mainpage_id GROUP BY mainpage.mainpage_title, subpage.subpage_titel;
Het probleem is nu dat het juiste aantal niet meer teruggegeven wordt. In plaats van het juiste aantal onderliggende records, krijg ik nu een waarde 1 of 0 terug.
Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Thanks
mainpage is de hoofdtabel en subpage de onderliggende tabel.
Ik doe dat door te tellen hoe vaak "mainpage_id" voorkomt in de onderliggende tabel.
Met de volgende query:
SELECT mainpage.mainpage_title, Count(subpage.mainpage_id) AS AantalVanmainpage_id
FROM mainpage LEFT JOIN subpage ON mainpage.mainpage_id = subpage.mainpage_id
GROUP BY mainpage.mainpage_title;
Dit werkt prima en de Query geeft keurig de juiste waarde terug.
Het probleem is dat ik niet alleen het aantal wil ophalen, maar ook de waardes uit andere kolommen uit de onderliggende tabel, bijvoorbeeld de titel. In mijn database is dat het veld subpage_title
Dat doe ik door de Query iets uit te breiden:
SELECT mainpage.mainpage_title, Count(subpage.mainpage_id) AS AantalVanmainpage_id, subpage.subpage_titel FROM mainpage LEFT JOIN subpage ON mainpage.mainpage_id = subpage.mainpage_id GROUP BY mainpage.mainpage_title, subpage.subpage_titel;
Het probleem is nu dat het juiste aantal niet meer teruggegeven wordt. In plaats van het juiste aantal onderliggende records, krijg ik nu een waarde 1 of 0 terug.
Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Thanks