.inf file voor Areca driver 2

Pagina: 1
Acties:

• Vincent Veeger
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-01 12:47
Quote:
Erg weinig eigen inzet om tot een oplossing te komen, hier op GoT verwachten we toch wel iets meer, daarnaast ook veel te weinig relevante achtergrond informatie. Zoals gezegd, waarom probeer je niet gewoon, je krijgt hooguit een foutmelding dat je de verkeerde hebt. Daarnaast, wanneer beide bestanden in dezelfde folder staan zou je volgens mij niet eens het specifieke bestand op te hoeven geven, dit zoekt het OS zelf wel uit.
Unquote

nou nou, ik begrijp deze afwijzende houding niet.
Ik ben bezig met de voorbereiding van een Windows 7 64 bit installatie.
Om geen problemen te krijgen met Areca-drivers 64bit voor mijn Areca 1220 en bij gebrek aan een floppy-disk dacht ik er verstandig aan te doen deze te slipstreamen middels VLITE in de installatie disk van Windows 7.
De Areca 64bit storport directory arcs64_V6.20.00.21_100610_WHQL vermeld 2 .inf files oemsetup.inf en arcdev.inf
VLITE verwacht de selectie van een .INF file om een driver voor integratie te selecteren
Ik ben al enkele dagen zoekende geweest naar de oplossing op de vraag welke van deze 2 te selecteren maar het is me nog niet gelukt.
Aangezien in dit forum veel Areca kenners opereren dacht ik met een korte simpele vraag hier wellicht een antwoordt te vinden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom probeer je het niet gewoon?
Dat kost je 2 minuten om te booten met de windowsDVD en te kijken welke driver je kunt laden.

Verwijderd

Floppy-disk? Wat is dat? Ohja dat wat ze gebruikte voordat de chip was uitgevonden toch? In een ver en duister verleden...

Serieus nu, het is toch zo simpel als start Windows 7 setup, duw een USB stick met je drivers erin, laat zoeken voor de driver en Windows zou je Areca RAID volume moeten zien. Lijkt me vrij simpel allemaal, wat is nu het probleem?

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:18:
Dat kost je 2 minuten om te booten met de windowsDVD en te kijken welke driver je kunt laden.
Dat had ik in zijn vorige topic ook al gemeld, of hij het gelezen heeft is een andere kwestie. Aangezien het herhaald dient te worden, blijkbaar niet.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Als je nou gewoon eens je topics bij elkaar houd dan wordt het een stuk overzichtelijker en hoef jij je ook niet op je tenen getrapt te voelen.

Slipstream areca driver + Acronis in Windows 7 x64

• Vincent Veeger
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-01 12:47
Terw_Dan schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:18:
sorry guys,
ik heb nu nog een (oud) systeem beschikbaar waarin ik dit soort dingen kan voorbereiden.
Zodra het MB vervangen is heb ik niks meer dus dat even proberen is lastig.
Maar ik ben wellicht wat over-bezorgt door de vele problemen die ik me uit mijn "floppy-tijd" kan herinneren.
Driver op een stick lijkt me inderdaad de simpelste optie.
Dank voor de tips.........
Pagina: 1