Na moederbord vervangen kom ik niet in de windows7 instal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers ,

Ik heb gister mijn moederbord vervangen eerst zat er een asus m4a785tdv-evo in,
maar die is niet goed meer die meot ik voor een rma sturen.
Nu heb ik deze vervangen voor een Asus m4a89GTD pro.
Gister dit bord in me systeem gehangen en een nieuwe cooler erop gezet met en heel zuinig aan pasta.

(P.S ik heb me eerst goed ingelezen op internet en tweakers voordat ik hier aan begon.)

In principe was het monteren van dit bord niet heel erg moeilijk omdat het stekkertje afkijken was en monteren,

Dus zelf denk ik niet dat het hier in mis is gegaan. Wel had dit moederbord een vereiste dat de hdd's op de aparte sata porten op het moederbord aangesloten werden.

Eind goed al goed.

Alles gemonteerd daarna, windows 7 ultimate cd erin geknalt ik was klaar voor een nieuwe reinstal.
Cd boot , en ik krijg de melding druk op een toets om windows van de cd te laden.
Na de toets ingedrukt te hebben krijgen we de bekende grijze balk met windows bestanden worden geladen.
Als de grijze balk is volgeladen dan zou je normaal naar het setup scherm gaan,bij mij gaat die dan door naar de windows startup.
Ik zie dan wel een groene balk met windows logo , die dan vol laad en dan blijft het beeld zwart en de muis en het toetsenbord lampjes gaan ook uit. Lampje reageert dan op je toetsaanslagen.

Nu is mijn vraag weten jullie een oplossing en is het puur een windows fout/beveilig omdat er nieuwe hardware opstaat.
Of heb ik wat verkeerd aangesloten?
Ik heb de handleiding 3 keer doorgelezen van het moederbord en alles lijkt goed te zitten.

Ik zie ook dat mijn toetsenbord en muis niet gelijk aangaan , ze reageren wel en zodra je toets in drukt blijven ze branden.

Dit is mijn 2de systeem die ik gebouwd heb dus ik ben nog een noob in systemen bouwen.

Alvast bedankt voor het doorlezen van mijn threat en ik heb dat we een oplossing kunnen vinden.
Deze zal ik ook posten want over dit fenomeen is nog niet heel veel te vinden in google.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:46
Waarschijnlijk herkent je cd dat er al Windows7 op is geïnstalleerd. Hierdoor probeert hij te booten, maar omdat er een ander moederbord inzit (met waarschijnlijk een andere chipset) zullen er fouten optreden waardoor W7 niet verder op zal starten.
Misschien dat er ergens tijdens het laden van je cd een sneltoets staat aangegeven om wél in de setup te geraken. Als dit niet zo is, zul je eerst je HDD moeten formateren alvorens je er W7 opnieuw op kan zetten.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:22
Als je de Windows 7 setup draait terwijl hij een Windows 7 installatie vind zou hij "Herstel opties" moeten geven.

Ik denk dat er een bug in zit dat hij wel door wilt gaan, maar de Windows versie niet overeenkomt met de hardware en dat de setup daar niet mee om kan gaan.

Even een Ubuntu Live Disc erin knallen en een quick format uitvoeren (of de MBR wissen?). Als Ubuntu NTFS niet kan, wat waarschijnlijk zo is, kies dan FAT. Win7 Setup zal dit wel oplossen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens gewoon 7 vanaf je HDD te booten. als dat werkt start je de dvd vanaf deze computer ipv direct vanuit de bios. dit komt op hetzelfde neer en vanuit hier kan je dan ook weer een clean install doen.

grz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor jullie adviezen zat gewoon te staren naar reactie hhahaha ,
Ik had er 2 hdd's en de hdd met windows 7 erop even eruit gehaald.
Dan doet die precies , wel heb ik 1 keer een bad pool header bsod gehad.
Dus ook even gekeken of al me hardware er echt goed inzit dit zat allemaal goed.
Ik ga denk ik maar even ubunta idd proberen mischien dat me moederbord niet naar de hdd's kan schrijven?
Zou deze fout ook kunnen omdat het nieuwe moederbord niet goed is?

Bedankt voor de reacties tot zo ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:02:
Zou deze fout ook kunnen omdat het nieuwe moederbord niet goed is?
Dat kan, maar meestal is het de software Windows dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ubuntu op een stick gezet , ik krijg de keuze om ubuntu te starten.
Dit kies ik dan start van usb stick. Er beginnen wat dingen te installen en als die daar dan klaar mee is krijg ik een zwart scherm.

Word steeds leuker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens heel even de memtest86+ gedraaid , voor 2 minuten en toen vond die al 24000errors.
me gevoel zegt dat dat moederbord gewoon kapot is. Want Ram geheugen is nieuw heb 6 repen liggen allemaal zelfde type dit is ook getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
RMA deze dan ook maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:08

Quad

Doof

Wel ramgeheugen apart testen als het kan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:24
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:55:
me gevoel zegt dat dat moederbord gewoon kapot is. Want Ram geheugen is nieuw heb 6 repen liggen allemaal zelfde type dit is ook getest.
Of ze zijn gewoon niet compatible, maar dat is nogal lastig te zeggen aangezien de exacte configuratie van je pc mist in de ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:42
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:55:
ik heb trouwens heel even de memtest86+ gedraaid , voor 2 minuten en toen vond die al 24000errors.
Heb je het voltage voor het geheugen wel goed gezet in het BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:46
Kijk of je RAM op de QVL van je geheugen staat. Als deze hier opstaat, kun je ervanuit gaan dat je RAM stuk is. Als deze er niet op staat, kunnen de fouten ook veroorzaakt worden door incompatibiliteit. In dat geval moet je nieuw geheugen halen, dat wel op de QVL staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
neej dat heb ik niet gedaan kan ik dat veilig uitvoeren? Het staat nu op auto , ik zal wel even opzoeken op wat ik dit moet zetten dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ram op 1.5 volt gezet dit heeft niks geholpen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

En de timings ? Staan die correct ingesteld ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de snelheid op 1333gezet en hij paste zelf de juiste timing aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:17

F.West98

Alweer 16 jaar hier

hm
probeer de ram-plankjes een voor een
probeer andere ram-plankjes
probeer ander mobo en test ram een voor een
probeer linux live cd

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:24
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:21:
ram op 1.5 volt gezet dit heeft niks geholpen helaas.
De standaardinstelling voor DDR3 ís 1.5V dus je hebt feitelijk niks aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Wat voor een BIOS versie heeft dit Mobo?
Kijk anders even op: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=Gdf0vtpVf72LTYgs
en ga na of de processor en het geheugen ondersteund wordt.

Post anders ook even de specs van het systeem (processor, memory, HDD's etc).

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,
Ik heb het moederbord omgeruild, en draait nu als een zonnetje geen problemen meer.
Post nu weer heerlijk met me werkende pc.
Moederbord was toch iets mis mee.
Bedankt voor al jullie reacties en het meedenken tot een oplossing
Groeten maarten
Pagina: 1