Toon posts:

bios upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn mobo boekje gekeken en daar staat in dat ik AX6BC200.exe moet downloaden om mijn bios te upgraden. Het is een Aopen mobo AX6BC. Weet iemand of die nog te downloaden is want ik zie hem niet staan op

http://www.aopen.com/tech/download/mbbios/default.htm#Slot%201%20Seriess :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem ondertussen al gevonden maar nou zie ik dat er meer upgrades zijn

http://www.aopen.com/tech/download/mbbios/ax6bc.htm

Allemaal .exe en die stonden allemaal bij mijn soort mobo dus denk wel dat ze allemaal werken maar welke is de beste?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kunt uiteraard het beste het nieuwste bios downloaden daar heb je het meeste aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet dat via Dos installeren maar hoe kom je daar eigenlijk als je win 2000 pro. draaid?

• Roadrad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 14:53
mmm... Een bios upgrade word altijd via een diskette gedaan. Dus Floppy formatteren en bootable maken, dan de bios file uitpakken, dit zal bestaan uit een soort van flash utility en een bios file (meestal *.bin)
dit op de flop erbij en dan booten vanaf de diskette. Dit staat natuurlijk geheel los van welk OS je heb geinstalleerd.

Succes
(8>

• Ivar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-07-2022
ja maar onder win2k zou ik ook zo gauw niet weten hoe je die diskette bootable maakt. format /s of sys a: werkt namelijk niet bepaald. dat is toch zeker wat gevraagd wordt? hoe je dat onder win2k doet?

trouwens, mijn bios wordt gewoon geflasht m.b.v. een progje (Asus Update), hoeft niet altijd via DOS of diskette

Verwijderd

Topicstarter
En vanuit waar kun je dan je bios upgraden zonder een diskette? Vanuit de bios zelf of vanuit win 2000 pro?

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Probeer ergens een opstartdiskette te regelen van win95/98 en dan flashen maar :)
Er bestaat ook een site waar je bootdiskdata kunt downen. Ik geloof www.bootdisk.com maar weet niet zeker.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Verwijderd

IN je cofiguratie bij software kijken, daar kan je een opstart disk maken.
Je moet wel alles wissen behalve die command com.
Suc6
Pagina: 1