Toon posts:

kubuntu 32 of 64 bits?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort kubuntu op een nieuwe 64 bits machine zetten als file/webserver/download en knutselbak.
Ga ik tegen problemen met incompatible software of anderszins aanlopen als ik de 64 bits versie ga installeren?

(ik zou natuurlijk het liefst de 64 bits installeren, behalve als het gedoe gaat opleveren.)

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvdh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 15:02
Als je de bijgeleverde software gebruikt, zou het geen enkel probleem mogen zijn.
Ik zou zeggen: probeer het, en als het niet lukt kun je nog altijd de 32-bit-versie installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok maar ik lees liever wat ervaringen voordat ik heleboel werk ga doen om een volledig getweaked systeem op te zetten om er daarna achter te komen dat 64 bit teveel cons heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-10 16:02

Zalmanman

So long,

En mocht je tegen problemen aanlopen met .deb's die i386 only zijn kan je natuurlijk ook gewoon de --force-argitecture key gebruiken.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
ik betwijfel of je problemen zult gaan krijgen voor een file/webserver/download cq knutselbak, met 64bits software.

ten eerste zijn file en webservices zo ongeveer de meest basale taken die een server moet uitvoeren, en 64-bits OSsen zijn toch al een paar jaartjes op de markt. sterker nog, met een beetje server bij een bedrijf ontkom je niet aan een 64-bits OS, omdat je anders niet het geheugen boven de 4gb kunt aanspreken.

en ja, er zijn gewoon wrappers voor 32bits software, zodat je gewoon nog niet gerecompilede software kunt draaien.

gewoon doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je veel flash nodig hebt zou ik toch aanraden om 32-bit te installeren. Want bij veel Flash-filmpjes heb je hevige happeringen en de CPU draait bijna op 60% op 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:47

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:13:
Als je veel flash nodig hebt zou ik toch aanraden om 32-bit te installeren. Want bij veel Flash-filmpjes heb je hevige happeringen en de CPU draait bijna op 60% op 64 bit
Daar heb ik nooit last van.

Anyway, ik draai al jaren exclusief op 64 bits osses, en in al die tijd heb ik 1 keer een reden gehad om een 32 bits VM op te zetten (iets met videoverwerking). Verder nooit problemen gehad die ik niet op 64 bits kon oplossen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de meningen. Ik ga toch maar eens proberen met 64 bit. :)
Pagina: 1