Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

recentelijk heb ik in mijn Dell Dimension 5000 een tweede harde schijf geplaatst. Doodat de behuizing geen rekening houdt met een tweede (aansluiting zit vervolgens klem indien je de kast weer dicht doet), wil ik een nieuwe behuizing kopen. En dus zal de boel overgezet moeten worden. Heeft iemand ervaring met een Dell Dimension 5000 en wie weet welke type behuizing dan wel en niet geschikt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gebruik je wel de juiste SATA kabel:
Afbeeldingslocatie: http://docs.us.dell.com/support/edocs/SYSTEMS/dim5000/en/sm/parts101.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:49

aap

Dell gebruikt vaak BTX moederborden en behuizingen. Volgens Google lijkt dat voor deze PC ook het geval te zijn.

Aangezien BTX een vrij zeldzaam formaat is, is je keuze beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray538
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 16:58
Daar kunnen toch gewoon twee harde schijven in? Ik heb het nooit geprobeerd, maar als je nog zo'n blauwe beugel hebt kun je er volgens mij eentje onder de bestaande harde schijf hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Ray538, klopt hij hangt er onder maar doordat de kabel aan de zijkant er in gaat steekt ie te veel uit. Zie foto:Afbeeldingslocatie: http://83.83.202.151/Joomla/images/stories/2011_02_14_IMG_00010752.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Een SATA kabel met een haakse stekker kopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Die suggestie deed ik dus al in de eerste reply :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@JapyDooge, deze had ik nog liggen. Heb je nog opbouwende kritiek, zoals welke ik wel nodig heb...:-)

@Wagenveld, ok. Ik snap het. Jouw plaatje wijkt trouwens behoorlijk af van mijn kast. Of is dat slechts een voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray538
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 16:58
Even ter verduidelijking:
Je moet een sata kabel hebben met aan een kant een 90 graden stekker (zoals op de link hier boven), de stekker steekt dan minder ver uit zodat de deksel er op past.

De afbeelding van wagenveld is dezelfde als jouw kast. Er is maar een klein deel weergegeven. Op de afbeelding ligt de kast op zijn kant, vooraan zie je de twee harde schijf bays, links daar van zit de processor koeler die aansluit op de inkeping in je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank! Het is me duidelijk.
Pagina: 1