Toon posts:

Welke media player te kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 937 views

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik ben op zoek naar een goede media player met hhd in de prijsklasse tot 200 euro.
Deze media player moet alle standaard formaten kunnen afspelen, en moet
overweg kunnen met mijn synology ds211. (de media player zal ook met draad in het netwerk komen)

Kunnen jullie mij advies geven over welke mediaplayer tekopen,
Op het internet vind ik geen vergelijkingen van meerdere mediaplayers, alleen maar testen van 1 exemplaar.

Ook blijken er nog al verschillen te zijn tussen de chipsets die worden gebruikt,
Welke moet ik echt niet kopen, en welke chipset is een aanrader?

Op de site van AC ryan ben ik de FLUXX tegen gekomen (iets duurder dan 200), mij zegt het niet veel maar een normale pc cpu lijkt mij wel goed werken. tevens een pluspunt dat je er mee online kan.

Mochten jullie links hebben van meerdere mediaplayers getest, hoor ik het graag

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Zoek vijf modellen uit, lees hier de reviews van en vergelijk ze met elkaar?

[edit]
Overigens wordt er in bijna alle (goede) reviews wel wat vergeleken tussen de verschillende modellen onderling.

[ Voor 45% gewijzigd door Japperrrr op 12-02-2011 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn alleen zoveel mediaplayers dat het vergelijken onderling moeilijk wordt, mis een test van bv de 20 beste mediaplayers.

Tevens zegt een test nog niks over ECHTE gebruikservaringen

Dus mocht iemand deze test recent ergens hebben gezien, dan hoor ik het graag.
En mocht iemand een goede uitleg vinden over de chipset dan hoor ik dit ook graag.
Zoals ik het tot nu toe gelezen heb zijn de sigma chips de beteren, acryan fluxx buiten beschouwing gehouden.

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Wil je ook webservices op je mediaspeler hebben zoals uitzendinggemist?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ben voorzien van een uitgebreid upc tv abbo,

Gaat me echt om de samenwerking tussen een mediaplayer en mijn Synology DS211. Ondanks dat ik een mediaplayer met hdd wil, moet het ook mogelijk zijn om vanuit mijn nas naar de mediaplayer testreamen.

Verder moet de mediaplayer een hoop kunnen afspelen, goede beeld kwaliteit hebben, makkelijk in gebruik.

Maar goed kijk vanmiddag of ik wat duidelijkheid kan vinden over wat de beste chipset momenteel is, en mede daarop mijn keuze maken

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:29
Er zijn de volgende type spelers.

Realtek:
Spelers met een Realtek chip. Deze zitten in de klasse t/m max 150 euro. Deze speler doen wat ze doen moeten maar hebben wel wat problemen met streamen. 1080P materiaal gaat niet altijd vloeiend. Merken als AC-Ryan, Asus, Mede8er en nog een paar blijken betrouwbare spelers te zijn.
Deze serie spelers zijn instapspelers. Ondersteuning voor DVD-menu, Blu-Ray menu en HD-audio is niet altijd even goed geregeld bij de merken. De Gui van alle spelers vertonen veel overeenkomsten

Er komt een nieuwe lichting aan van speler met een nieuwere Realtek chip. De nieuwe spelers van AC-Ryan zijn hier mee uitgerust. Of deze speler echt beter zijn, weet ik. Ze zijn net op de markt.

Streamen vanaf je Synology NAS zou met de Realtek spelers via NFS moeten werken (waarschijnlijk ook zonder haperingen). Via Samba geeft het wat meer problemen.

Instap Sigma:
WD TV Live HUB. Hier zit een een Sigma chip. Ik noem alleen de WD TV Live Hub omdat alleen deze een interne HDD kan bevatten (wat er ook al in zit, 1 TB). De WD TV bevat de Sigma 8654 chip. Dit is een instap chip welke betere streaming eigenschappen heeft dan de Realtek chip. Ook bij deze sigma chip blijken dingen als DVD-Menu, Blu-Ray menu en HD-audio niet altijd even goed te werken.

Bij instap Sigma is niet veel keuze. Waarschijnlijk is de chip voor de fabrikanten duurder en, volgens Sitecom, moeten de fabrikanten veel zelf aan de, door Sigma, bijgeleverde software sleutelen. Dit maakt de Realtek chip interessanter voor fabrikanten
Streamen vanaf je Synology NAS is met deze speler geen enkel probleem

Boxee Box.
De Boxee Box maakt gebruik van de Intel CE4150 en heeft veel potentie. Deze speler kan volgens mij geen interne HDD bevatten en heeft in de software wat meer de nadruk liggen op social media en wat minder op eigen content. Desalniettemin blijkt het wel veel dingen te ondersteunen en streamen is ook geen enkel probleem. De gebruikers ervaringen laten zien dat het een goede speler is maar ik ken 'm niet. De aangekondige AC-Ryan Fluxx zal gebruiken maken van de zelfde chip maar zal andere software krijgen.
Streamen vanaf je Synology NAS is met deze speler geen enkel probleem
De prijs voor deze spelers ligt al wel boven de 200 euro

Duurdere Sigma:
Popcorn Hour en Dune maken gebruiken van de 864x chip van Sigma. Dit zijn chips duidelijk krachtiger is dan de Realtek en de instap Sigma Chip. Hierdoor is het streamen van de zwaarste 1080P bestanden geen enkel probleem. Ook dingen als Volledig support voor DVD-menu en support voor Blu-Ray menu (BD-Lite) en volledig support voor HD-audio zijn in de chip geintegreerd. Doordat de chip krachtiger is blijkt alles ook vloeiender te werken
Streamen vanaf je Synology NAS is met deze speler geen enkel probleem.
Ik spreek niet uit eigen ervaring maar de Dune spelers zouden minder problemen geven dan Popcorn Hour speler.

Onderstaand geldt door de Dune speler (ik heb er een namelijk)
Het zijn spelers voor eigen media. Dingen als twitter, online video, Youtube is niet aanwezig.
Het heeft een duidelijk overzichtelijke interface (duidelijk beter dan Realtek) en is redelijk vrij in te delen.
Je kunt bij de Dune snelkoppelingen maken naar specifieke netwerkmappen (gedeeld uiteraard). De Realtek spelers kunnen dit niet.

Ook voor deze speler geldt dat de prijs boven de 200 euro ligt.

N.B
Geen van de spelers bied support voor Gigabit LAN. Dit is echter ook niet nodig. 100 Mbit blijkt in praktijk ook meer dan voldoende te zijn.

Conclusie:
Bij media speler geldt dus echt "Het kost wat maar dan heb je ook wat". De duurdere spelers zijn ook echt beter dan de goedkopere spelers

Ik weet niet waar je woont maar ga anders eens bij Wifimedia in Arnhem langs. Dit is een goede winkel voor dit soort spullen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 17:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Emiel,

Zoals je in Het algemeen beleid #quickstart hebt kunnen lezen, is het de bedoeling dat je een gedegen topicstart maakt.

Nu ontstijgt je topic de kwestie "wat moet ik kopen?!11" niet echt. Daarom een slotje.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.