Het is me eerder gelukt om op een SBS2203 en Exchange 2003 alles aan de praat te krijgen over dyndns, OWA, OMA, OA...
In de SBS had je een wizard connect to internet.
Ik runde die en vulde bij FQDN e-server.domeinnaam.local en runde alles.
Dan exporte ik het certificaat in de mmc.
Ik runde de wizard opnieuw en vulde dit keer als FQDN e-server.dyndns.org en liet de andere settings ongemoeid. Ik inporteerde in de mmc de e-server.domeinnaam.local certificaat in zodat ik bij de map "persoolijk" 2 certificaten had.
Nu kon ik op het intranet zonder waarschuwing surfen en ook via dyndns als ik de certificaten inporteerde op de computers, ook outlook gaf geen error over certificaten bij outlook anywhere.
Nu heb ik een S2003 Enterprise en een Exchange2007.
En ik zit met hetzelfde probleem, alleen heb je hier die wizards niet (denk ik).
Hoe laat ik hem zo'n certificaat maken?
Gtz
In de SBS had je een wizard connect to internet.
Ik runde die en vulde bij FQDN e-server.domeinnaam.local en runde alles.
Dan exporte ik het certificaat in de mmc.
Ik runde de wizard opnieuw en vulde dit keer als FQDN e-server.dyndns.org en liet de andere settings ongemoeid. Ik inporteerde in de mmc de e-server.domeinnaam.local certificaat in zodat ik bij de map "persoolijk" 2 certificaten had.
Nu kon ik op het intranet zonder waarschuwing surfen en ook via dyndns als ik de certificaten inporteerde op de computers, ook outlook gaf geen error over certificaten bij outlook anywhere.
Nu heb ik een S2003 Enterprise en een Exchange2007.
En ik zit met hetzelfde probleem, alleen heb je hier die wizards niet (denk ik).
Hoe laat ik hem zo'n certificaat maken?
Gtz