Toon posts:

[KPN Mobiel] Juiste APN voor Surf & Mail Extra Snel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een KPN Mobiel abonnement met Surf & Mail Extra Snel.
Vandaag heb ik mijn toestel in gebruik genomen, en moest ik mijn APN instellen.

Nu kom ik op internet 2 verschillende APN's tegen. De eerste is 'portalmmm.nl' welke op de KPN site wordt vermeld, het probleem met deze APN is dat ik een latency van 1000+ ms heb, en dan pagina's nogal traag laden. Mijn toestel krijgt dan ook een 10.x.x.x adres toegewezen.

De tweede is 'internet', en heeft een latency van ongeveer 80 ms. Pagina's laden een stuk vlotter, en mijn toestel krijgt een publiek adres toegewezen.

Kan ik de 'internet' APN gewoon zonder problemen gebruiken zonder achteraf een rekening te ontvangen?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-10 09:36

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 22:38:
Ik heb sinds kort een KPN Mobiel abonnement met Surf & Mail Extra Snel.
Vandaag heb ik mijn toestel in gebruik genomen, en moest ik mijn APN instellen.

Nu kom ik op internet 2 verschillende APN's tegen. De eerste is 'portalmmm.nl' welke op de KPN site wordt vermeld, het probleem met deze APN is dat ik een latency van 1000+ ms heb, en dan pagina's nogal traag laden. Mijn toestel krijgt dan ook een 10.x.x.x adres toegewezen.

De tweede is 'internet', en heeft een latency van ongeveer 80 ms. Pagina's laden een stuk vlotter, en mijn toestel krijgt een publiek adres toegewezen.

Kan ik de 'internet' APN gewoon zonder problemen gebruiken zonder achteraf een rekening te ontvangen?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Die portalmmm.nl was naar mijn weten voor wap, ik zou de KS even bellen om het zeker te weten maar volgens mij betaal je voor de internet apn niks, kijk wel uit dat je nu geen extra kosten hebt door het gebruik van de portalmmm.nl apn want dat zie ik ze nog wel in rekening brengen.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 11:22
Ik ben een tijdje geleden geswitched van het standaard 'portalmmm.nl' naar 'internet' (destijds als tip hier omdat het internet toen zo traag was) en heb nooit iets van een rekening of andere gekke dingen gehoord :)