Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-11 15:07
Hoi,

Ik heb sinds ongeveer 2 maanden een VDSL verbinding van Xs4All met een Frtizbox 7430.
De download limiet is 40Mbit en upload 3Mbit. De router geeft dit zelf ook aan: ready, 40,6 Mbit/s 3,1 Mbit/s

Meestal haal ik ook gewoon die snelheden, 's ochtends, overdag, 's avonds, 's nachts, doordeweeks en in het weekend. Het vreemde is dat het voor mij onverklaarbare reden soms (zoals nu) ineens maximaal ~1 Mb/s haal: Met speedtest.nl, bbnet speedtest, steam downloads, internet downloads van gbit servers met goede routing waar ik normaal wel 4.5 mb/s haal.

M'n netwerk is vrij klein, de Frtizbox 7430, met een 3Com Gbit switch ertussen. Deze gaat naar een PC met W7 x64. Verder heb ik nog een laptop die draadloos is aangesloten (54Mbit) waar het hetzelfde verhaal is; ook hier haal ik maximaal circa 1 Mb/s. iPhone draadloze speedtests geven ook hetzelfde resultaat.

Ik heb de firmware zojuist geupdate van de Frtizbox, maar dit bied dus ook geen oplossing. Verder heb ik de 3Com en Frtizbox! diverse malen even van de stroom afgehaald (meer dan 30 seconden), weer aangezet, maar geen snelheids verschil.

Het rare is dus dat het van het één op het andere moment gebeurd, net alsof ik de lijn met iemand anders deel die nu de bandwidth wegkaapt. Maar als ik kijk op m'n Fritzbox dan zie ik niemand anders connected, en het bandwidth diagrammetje laat ook zien dat de troughput van de router 1 Mb/s is.

Hebben jullie nog een idee wat dit kan zijn en wat ik nog zou kunnen testen? Of moet ik naar Xs4All toe met deze klachtomschrijving?

Hier nog wat screenshots van de Fritzbox:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/dy3bxx.png

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/11mdl4p.png

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2dj8htt.png

(ps: Ik weet even het verschil tussen Mb/s en mbs niet exact maar ga er vanuit dat jullie brein dat wel om kan zetten naar de juiste benaming...)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:12
Wat je nog zelf kan proberen voordat je de helpdesk belt?
Je kan testen met enkel 1 pc aangesloten, beste is dit bekabeld te doen.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Voor de duidelijkheid, er veranderd niets aan je intrain waarden (DSL tab welke je boven laat zien!?)
Dan lijkt het er op, dat het niet in je individuele aansluiting zit omdat je sync wel goed blijft.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-11 15:07
RollieBollie schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:05:
Wat je nog zelf kan proberen voordat je de helpdesk belt?
Je kan testen met enkel 1 pc aangesloten, beste is dit bekabeld te doen.
Oke, thanks, dat kan ik inderdaad nog testen. Nu haal ik weer gewoon full speed sinds gisteren.. Misschien is het wel dat het in het weekend optreedt, ik zal het eens in de gaten houden en als eht de volgende keer gebeurd, los de PC en laptop testen zonder tussenkomst van de 3com switch.

De Intrain waardes blijven altijd gewoon hetzelfde.

57696520646974206c65657374206973206e657264