Asus HD6970 crashed vrijwel direct met games

Pagina: 1
Acties:

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-02 11:09
Goedenavond allen,

Voor mijzelf en mijn broer een nieuwe PC samengesteld en gebouwd. Qua CPU, mobo, geheugen en videokaart vrijwel hetzelfde systeem. Bij mij werkt de 6970 prima, maar bij mijn broertje wil het voor geen meter. Zodra je 'in-game' komt, crashed de 6970, beeld flikkert een beetje en Windows 7 meld keurig dat de AMD drivers niet meer respond en gerecovered is. Dit is het systeem:

I7 2600 stock cooler
Asus P8P67 Deluxe
Corsair Vengeance 8GB
Asus 6970
Samsung F4 2 TB
T240HD
Ocz Fatality 550w

Alles loopt stock, mobo heeft nieuwste BIOS, laatste ATI drivers geinstalleerd (11.1) en de temperaturen van de videokaart en CPU zijn allemaal goed. Ook heb ik geprobeerd om een ander videokaart te installeren, de 3850. Deze werkt vreemd genoeg zonder problemen. Zodra ik de 6970 er weer in zet (uiteraard met Driver Sweeper de driver geuninstalled) werkt geen enkele game meer.

Rijp voor een RMA of is het toch iets anders?

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:06
Kijk eens of jouw eigen HD6970 werkt in zijn systeem en wellicht omgekeerd? Mocht jouw 6970 het wel doen bij het andere systeem en andersom niet dan lijkt het me duidelijk.

Ik vermoed dat het een RMA wordt, maar op deze manier weet je het zeker =p

• Jamoru
Bedankt voor je reactie. Dat was inderdaad nog het laatste waar ik aan dacht om te proberen. Ik ga het vanmiddag even proberen.

• Jamoru
Zojuist even geprobeerd. Mijn videokaart werkt perfect in zijn systeem. Zodra je de oude er weer inzet, loopt hij gelijk weer vast.

Deze gaat RMA. :(

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb je ook zijn videokaart ( de misschien defecte ) eens in jou systeem geprobeerd ?

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:42
Wellicht een voeding probleem?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Jamoru
Neuh, lijkt me duidelijk genoeg dit. De kaarten zijn identiek op het serialnummer na.

Pagina: 1