Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:39

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Beste medetweakers,

Een tijdje geleden had een vriend een probleem met zijn laptop (CD drive is eruitgesloopt, die was dood). Hij vroeg aan mij of ik de foto's erop kon redden, en achteraf mocht ik hem houden. Telkens je de laptop opstartte kreeg windows XP een BSOD na het startscherm, ook in safe mode.

Wat ik toen gedaan heb, is een Ubuntu USB stick gemaakt, maar die wou niet booten tenzij ik de HDD eruithaalde, en als ik bij het menu kwam om een Live-distributie te starten deze er weer in te doen. Zo heb ik de foto's gered. Ik heb toen Ubuntu op de HDD geinstalleerd, maar kreeg toen geen wifi omdat er geen drivers waren voor de wifi usb stick die ik had. Zonder wifi had ik namelijk weinig aan de laptop dus belandde deze in de rommelkast.

Wat ik dus al een tijdje aan het proberen ben is om er windows op te krijgen. Als ik dan windows installeer, valt de laptop uit tijdens het formatteren. Ik heb nog vele malen geprobeerd, maar niets werkte om er windows op te krijgen. Ach, dacht ik, back to Ubuntu dus. (HDD was al 10x (half) geformatteerd)

Maar nu krijg ik er dus ook geen ubuntu meer op ! HDD eruit, bootable USB erin, en nu krijg ik een knipperende cursor. De activity LED op de USB stick knippert niet, hij fade aan en uit (dit wil zeggen dat hij niks doet).

Nu is de vraag, hoe krijg ik hier in godsnaam weer Ubuntu op ? De HDD is een 100 GB IDE harde schijf. Ik had al geprobeerd om deze op mijn ouwe desktop aan te sluiten en het zo te doen, maar de connector is te groot (teveel plastiek, pinnetjes kloppen wel).

Alvast bedankt voor degene die moeite doet om deze hele tekst te lezen en mij mogelijk weet te helpen _/-\o_

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:10
Welke laptop gaat het om?

Kun je geen externe USB DVD drive gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

controleren of USB bootable devices weer in de bios aanstaan en deze bovenaan in je bootsequentie zetten? en natuurlijk je USBstick controleren.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Een externe drive heb ik niet, en ik heb geen zin hier € 50 voor te gaan uitgeven, het is maar een ouwe prutlaptop. : Fujitsu Siemens Amilo D7850. Ik doe dit omdat het wel fijn zou zijn om zo nu en dan eens te surfen, of een filmpje op te kijken.

Edit : Ik heb net in BIOS aangepast dat hij niet meer checkt op CD/DVD. Ik selecteer normaal gezien altijd waarmee te booten in het bootmenu (F12). Hier is een filmpje (brakke kwaliteit !)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KhHWf7tqk3A]

Edit 2: Op mijn andere desktop werkt de USB stick gewoon, er verschijnt netjes het GRUB menu.

[ Voor 39% gewijzigd door Mavamaarten op 12-02-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Hmm... Ik heb net mijn USB herbakken (met Universal-USB-Installer-1.8.1.5) en op mijn desktop opent hij nu een rescue console... Ik ben hem nu aan het herbakken met een andere .iso

O, geweldig. Nu is mijn bootloader van mijn desktop PC stuk :O
Hoe moet ik dit nu ook al weer herstellen ? XP disk erin en dan ?

[ Voor 27% gewijzigd door Mavamaarten op 12-02-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
en dan via de recovery console een FIXBOOT geven zou al heel wat op moeten lossen voor je desktop.

Maar je zou altijd even kunnen kijken of je een 2e hand drive kunt krijgen toch? Wellicht dat er iemand is die er 1 heeft liggen die je voor een paar euro op kunt halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rupie op 13-02-2011 17:24 ]

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1