• mootjee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 20:33
Ik heb een probleem waarbij mijn beeldscherm uitvalt tijdens het gamen. Bij het opnieuw starten van de PC is de systeemkast rond 75 graden en wanneer ik een game start stijgt de temperatuur naar 100 graden(na 15 min spelen) . Wanneer het 105 graden bereikt sluit het beeldscherm automatisch af en kan ik vervolgens niks doen behalve de PC opnieuw starten. Ik heb de systeemkast schoongemaakt maar dit helpt niet, dus maar contact opgenomen met Acer en die hadden mij een vaag antwoord(externe vga???) gegeven. Volgens MyCom moet ik casefans erin zetten en volgens PLD Computer heb ik alleen een nieuwe videokaart nodig. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

P.S. Voor het meten van de temperatuur heb ik een programma gebruikt die GPU-Z heet. Dit probleem komt voor bij alle games(WoW/Black Ops etc...).

Merk Systeemkast Acer M5810
Processor Intel Core i5-750, 2,66 GHz
Moederbord LGA 1156 Socket
Chipsettype Intel X58 Express
Geheugen 6 GB DDR3 SDRAM
Harde schijf 1TB HDD, 7200rpm, SATA II
Videokaart NVIDIA GeForce GT220, 1 GB
Geluidskaart High Definition 7.1 Audio
Optische schijf DVD +/- RW Dual Layer brander
Voeding FSP450-60EP 500 W
OS Windows 7 Home - x64
Schermresolutie 1920x1080 (merk: Acer P235HBbd 5ms)

Ik heb op de videokaart topic een soortgelijke post gemaakt maar ik weet niet of ik daar geholpen zal worden.

Alvast Bedankt!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 19:53

-36-

Trust me. I'm an amateur

Als de kaart door oververhitting nog niet naar kl*te is zou extra ventilatie uitkomst moeten bieden

• Daniel0416
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2018
Waarschijnlijk zal de cooler van je videokaart niet meer helemaal lekker zijn want 105 graden is aardig aan de hete kant.Als je zelf een beetje technisch bent kan je zelf de koeler demonteren , schoonmaken , nieuwe koelpasta en terug monteren.Waarschijnlijk zal je probleem dan opgelost zijn.Zo niet , dan zal je aan een andere videokaart moeten.

Wat is de tempratuur van je processor?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 22:28

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dus maar contact opgenomen met Acer en die hadden mij een vaag antwoord(externe vga???) gegeven.

Volgens MyCom moet ik casefans erin zetten
Of casefans zouden helpen kun je uitproberen door de kast open te draaien waarbij je nog wellicht ook nog met een extra (buro model) ventialtor erop richt,

/edit: misschien helpt dit, maar als het niet met open kast werkt dan is de tip van danielhierboven een goede. Als je dat niet kan/durft is een nieuwe kaart een betere optie.
en volgens PLD Computer heb ik alleen een nieuwe videokaart nodig.
Ja, maar dat is niet de goedkoopste oplossing.

(en een regelmatig oververtte kaart is niet goed voor de leversduur van die kaart he?)

(ik heb een gt220 aan je topic gekoppeld, zal wel net een ander merk blijken te zijn...)

[Voor 28% gewijzigd door leuk_he op 12-02-2011 23:17]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• mootjee
Daniel0416 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:15:
Waarschijnlijk zal de cooler van je videokaart niet meer helemaal lekker zijn want 105 graden is aardig aan de hete kant.Als je zelf een beetje technisch bent kan je zelf de koeler demonteren , schoonmaken , nieuwe koelpasta en terug monteren.Waarschijnlijk zal je probleem dan opgelost zijn.Zo niet , dan zal je aan een andere videokaart moeten.

Wat is de tempratuur van je processor?
http://img201.imageshack.us/i/speedfano.png/

Met behulp van Speedfan heb ik de temperatuur van de processor gemeten. Ik weet niet of de temperatuur wel goed is voor de processor. Op http://www.kieskeurig.nl/processor/intel/core_i5_750/349060/ lees ik dat de processor namelijk maximaal 73 graden aan kan.

Hoeveel casefan moet ik nemen voordat het systeem op een normale temperatuur draait?

[Voor 5% gewijzigd door mootjee op 12-02-2011 22:32]

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09 20:43
Je moet even prime95 draaien en daar de temp screenshot maken.

En als je casefans installeert scheelt het al een heel stuk. als je processor dan nog steeds boven de 73°C
moet je een andere CPU-Koeler er op zetten/laten zetten.

En met die casefans, ik zou gewoon beginnen met 2 casefans met een hoge luchtverplaatsing.

Greetz Tom

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 11:12
Ik wist al dat de gt220 een heethoofdje was
maar dit is toch wel iets te heet !

Suh dude

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De temperatuur van je processor is normaal en mag ie gerust hebben, echter je videokaart is wel erg heet en 105 graden is normaal dat dan je pc freezed. Om nu zelf aan die koeler van je videokaart te gaan sleutelen raad ik je af als je nog garantie erop hebt want de garantie vervalt wanneer je de koeler er zelf af haalt.

Extra casefans plaatsen is altijd goed wannneer er nog geen casefans in je kast zitten en dan het beste voorin 1 intakefan ( lucht de kast in blazen ) en aan de achterkant een outtakefan ( lucht uit de kast zuigen ). Wanneer je de mogelijkheid er voor hebt in je kast kan je ook aan de zijkant in de zijwand nog een intakefan plaatsen.

• mootjee
tomdabom schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:27:
Je moet even prime95 draaien en daar de temp screenshot maken.

En als je casefans installeert scheelt het al een heel stuk. als je processor dan nog steeds boven de 73°C
moet je een andere CPU-Koeler er op zetten/laten zetten.

En met die casefans, ik zou gewoon beginnen met 2 casefans met een hoge luchtverplaatsing.

Greetz Tom
http://img441.imageshack.us/i/prime95.png/
http://img560.imageshack.us/i/primee95.png/

De PC stond hele dag aan. Ik heb 2 screenshots gemaakt op verschillende tijdstippen waarin je prime95, speedfan en CPU-Z kan zien. Hopelijk kan iemand mij vertellen of de temperaturen in de screenshots normaal zijn.

P.S. Na 10 min gamen moest ik de pc weer opnieuw opstarten. Helaas heb ik geen screenshot hiervan.

[Voor 6% gewijzigd door mootjee op 14-02-2011 20:19]

Anoniem: 391039

Die temperaturen zijn niet normaal zeker niet na prime 95 omdat die geloof ik alleen je mem en cpu belast.
Dus je kaart staat praktisch idle te draaien.
Wees blij dat het probleem erg makkelijk is op telossen, garantie kaart opsturen , als je geen garantie hebt koeler vervangen en vergeet dan ook niet een tubetje koelpasta.
Hij staat ook lekker al die hitte in je kast te gooien dus je andere onderdelen vinden dit ook niet echt super leuk.
Je hebt mazzel als je kaart van alternate komt dan kan je 2maanden wachten :D dus zou ik maar een goedkoop kaartje erbij nemen.
Sterkte

• mootjee
Anoniem: 391039 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 08:27:
Die temperaturen zijn niet normaal zeker niet na prime 95 omdat die geloof ik alleen je mem en cpu belast.
Dus je kaart staat praktisch idle te draaien.
Wees blij dat het probleem erg makkelijk is op telossen, garantie kaart opsturen , als je geen garantie hebt koeler vervangen en vergeet dan ook niet een tubetje koelpasta.
Hij staat ook lekker al die hitte in je kast te gooien dus je andere onderdelen vinden dit ook niet echt super leuk.
Je hebt mazzel als je kaart van alternate komt dan kan je 2maanden wachten :D dus zou ik maar een goedkoop kaartje erbij nemen.
Sterkte
Ik heb geen garantie meer, dus wat kan ik eigenlijk het beste doen?
1. Casefans alleen erin doen
2. Processorkoeler(+2/3 casefans) erin doen
3. videokaart vervangen(+processorkoeler en 2/3 casefans)
4. Systeemkast upgraden(dus nieuwe grotere behuizing, 2/3casefans, processorkoeler, videokaart vervangen en de rest van de onderdelen zoals de processor en ram meenemen naar de nieuwe behuizing)

Mijn voorkeur gaat uit naar nummer 4, omdat ik graag game met hoge graphics.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 23:53

BrammT

The one and only!

Wat voor kast heb je nu? :)

[Voor 172% gewijzigd door BrammT op 15-02-2011 15:18. Reden: had "nummer 4" verkeerd gelezen..]

Suzuki SJ413 1.3 GTI - Suzuki King Quad 700cc - Mazda MX5 NA 1990 1.8 Turbo(TD04)

• mootjee
Het is een Acer M5810.

• BrammT

BrammT

The one and only!

Hoelang heb je die PC nu eigenlijk?

Als je nog garantie hebt kun je 'm natuurlijk ook gewoon terugsturen met de vermelding dat je videokaartproblemen hebt..

Suzuki SJ413 1.3 GTI - Suzuki King Quad 700cc - Mazda MX5 NA 1990 1.8 Turbo(TD04)

• mootjee
BrammT schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:21:

Als je nog garantie hebt kun je 'm natuurlijk ook gewoon terugsturen met de vermelding dat je videokaartproblemen hebt..
Garantie is verlopen afgelopen maand en toen had ik dit probleem niet. ;(
Computer is iets langer dan 1 jaar oud.

[Voor 5% gewijzigd door mootjee op 15-02-2011 15:25]

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:23
BrammT schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:21:

"Ik heb geen garantie meer, dus wat kan ik eigenlijk het beste doen? "

:)

• BrammT

BrammT

The one and only!

Oeps, niet gezien. ;)

Al eens overwogen je pc los te schroeven en het overbodige stof te verwijderen?

(Dus ook echt tussen de koeler, als je de kaart er even netjes uithaalt.)

[Voor 27% gewijzigd door BrammT op 15-02-2011 15:27]

• mootjee
BrammT schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:26:
Oeps, niet gezien. ;)

Al eens overwogen je pc los te schroeven en het overbodige stof te verwijderen?

(Dus ook echt tussen de koeler, als je de kaart er even netjes uithaalt.)
Ook al gedaan,maar niet door mij want ik heb hier geen verstand van.;)

[Voor 7% gewijzigd door mootjee op 15-02-2011 15:29]

• BrammT

BrammT

The one and only!

Ik weet niet of er in je kast echt plaats is voor een paar fatsoenlijke (extra) fan's, maar aangezien je toch al bereid bent eventueel een nieuwe te kopen, kun je in dat geval ook gewoon de dremel erin zitten. (6

Hmm, na je edit vermoed ik dat mijn idee dus al niet doorgaat. ;)

Een vriend (o.i.d) wie handig is?

[Voor 19% gewijzigd door BrammT op 15-02-2011 15:31]

• mootjee
BrammT schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:29:
Ik weet niet of er in je kast echt plaats is voor een paar fatsoenlijke (extra) fan's, maar aangezien je toch al bereid bent eventueel een nieuwe te kopen, kun je in dat geval ook gewoon de dremel erin zitten. (6

Hmm, na je edit vermoed ik dat mijn idee dus al niet doorgaat. ;)

Een vriend (o.i.d) wie handig is?
Ja.;)

• BrammT

BrammT

The one and only!

Ik zou eens beginnen met te kijken of er nog plekken vrij zijn voor eventuele fan's als ik jou was, als er bijvoorbeeld achterop nog eentje kan van minstens 80MM, dan is dat een mooi begin. :)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:44
Ik zou eerst maar eens controleren of de fan op je videokaart wel draait, want 81 graden idle is zelfs zonder airflow belachelijk hoog.

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-09 00:37

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

BrammT schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:36:
Ik zou eens beginnen met te kijken of er nog plekken vrij zijn voor eventuele fan's als ik jou was, als er bijvoorbeeld achterop nog eentje kan van minstens 80MM, dan is dat een mooi begin. :)
Gezien dit over een OEM Acer kast gaat acht ik de kans dat er nog een fan bijpast (zonder dat we handige harry gaan uithangen) erg klein.

Misschien is het makkelijk om het zijpaneel van de kast te openen, en van die zijkant even een foto te schieten, dan weet iedereen waar we aan toe zijn van binnen :)
unfor schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:25:
Ik zou eerst maar eens controleren of de fan op je videokaart wel draait, want 81 graden idle is zelfs zonder airflow belachelijk hoog.
Couldn't agree more..

En dan nog iets wat me opviel in je OP, in de specificaties heb je het over een X58 chipset met daarop een LGA1156 socket erop gesoldeerd? RESPECT!!! ;) denk niet dat dat erg makkelijk is geweest.

[Voor 8% gewijzigd door Spongerobie op 15-02-2011 16:36]

• BrammT

BrammT

The one and only!

@ Spongerobie: Die kans acht ik ook niet erg groot, maar ik vraag er voor alle zekerheid wel even naar.

Probeer overigens eens een tijdje te gamen zonder sidepanel, dan kun je ook checken of al je fan's het doen.
(Pas wel op met je vingertjes. ;) )

Edit: Overigens; check inderdaad even welke CPU je nu hebt, een i5-750 is namelijk een processor voor de P55 chipset..

[Voor 19% gewijzigd door BrammT op 15-02-2011 16:59]

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

@ BrammT het is idd wel een I5-750 Tweakers Pricewatch het chipset klopt alleen niet :)

De in de pricewatch staande gegevens kloppen ook niet, heb al een melding gemaakt, er zit gen So-Dimm in (volgens Acer)

[Voor 4% gewijzigd door Spongerobie op 15-02-2011 18:45]

• mootjee
Spongerobie schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:36:
[...]

Gezien dit over een OEM Acer kast gaat acht ik de kans dat er nog een fan bijpast (zonder dat we handige harry gaan uithangen) erg klein.

Misschien is het makkelijk om het zijpaneel van de kast te openen, en van die zijkant even een foto te schieten, dan weet iedereen waar we aan toe zijn van binnen.
http://img811.imageshack.us/i/62927985.jpg/
http://img543.imageshack.us/i/foto0183e.jpg/
http://img28.imageshack.us/i/foto0186w.jpg/

Ik heb een aantal foto's gemaakt van de systeemkast. Ik weet niet of dit wel de foto's zijn die jullie nodig hebben.

@BrammT..... Op dit moment zit ik nog steeds te gamen(WoW) zonder de zijpaneel en de fan doet het wel. Ik zie dat ik maar 1 fan heb en die zit boven de videokaart. ;( Ik denk niet dat ik ruimte heb voor meer fans.

[Voor 15% gewijzigd door mootjee op 15-02-2011 21:39]

• unfor
Niet erg duidelijke foto's maar ik zie zo 123 niet een videokaart zitten, is dit een on-board kaart?
Ik denk dat het tijd is eens contact met Acer op te nemen.

[Voor 25% gewijzigd door unfor op 15-02-2011 21:49]

• mootjee
unfor schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:46:
Niet erg duidelijke foto's maar ik zie zo 123 niet een videokaart zitten, is dit een on-board kaart?
Ik denk dat het tijd is eens contact met Acer op te nemen.
http://img442.imageshack.us/i/foto0215.jpg/
http://img197.imageshack.us/i/foto0216un.jpg/

2 foto's van de videokaart.;) Het is geen on-board kaart.

[Voor 10% gewijzigd door mootjee op 15-02-2011 22:25]

• BrammT

BrammT

The one and only!

Heb je een tafelventilator?

Zet die er anders eens op tijdens het gamen (geen oplossing, maar dan is te zien of het een overhittingsprobleem is. ;) )

• Roel1966
  • Niet online
Persoonlijk zou ik die plastic kap al eens wegpakken want dat verstoort alleen maar de airflow in je kast en scheelt qua temperatuur van je cpu niet veel. Verder zag ik dat je voor onder in je kast nog 1 of 2 intakefans kan plaatsen hetgeen ook alweer een stuk bij draagt aan de airflow in je kast. Verder zou je dan op de plaats waar nu die plastic kap tegen de zijwand aan komt en een rooster zit als het goed is een intakefan kunnen zetten.

Anoniem: 391039

Opzekers dat sdie videokaart fan niet goed meer is, ik zeg als je een laag budget hebt vervangen die fan of andere videokaart.
Ik zou zeker niet je acer gaan proberen uptegraden volgens mij krijg je dan een bak ellende.
Of een nieuwe pc bouwen. Je kan met een paar casefannen die kaart ook niet echt naar beneden krijgen je moet die fan dan echt controleren.

• Sokkiejjj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 23:02

Sokkiejjj

🍻Môh! Hèlemààl goud!🍻

Ik vind het sowieso al knap dat je überhaupt kan gamen met die GT220.
Natuurlijk horen die temps niet zo hoog te lopen en heeft dat ding last van stof ophoping en/of van de fabrikant af aan brak gemonteerde koelpasta (wat normaal al gauw het geval is).

Als je zelf geld genoeg hebt voor een nieuwe kast, direct doen. Die standaard kasten van Acer e.d. stellen allemaal geen hol voor en zorgen op den duur alleen voor ellende, net zoals je nu dus hebt.

En als je inderdaad 'goed wilt' gamen raad ik (en raden we waarschijnlijk :P) een betere videokaart aan. Een HD 6850 zou een prima alternatief (voor WoW that is, en is i.i.g. een stuk beter dan een GT220) zijn en die van Sapphire heeft maar één 6-pins voedingsconnector nodig.
Ik heb geen garantie meer, dus wat kan ik eigenlijk het beste doen?
1. Casefans alleen erin doen
2. Processorkoeler(+2/3 casefans) erin doen
3. videokaart vervangen(+processorkoeler en 2/3 casefans)
4. Systeemkast upgraden(dus nieuwe grotere behuizing, 2/3casefans, processorkoeler, videokaart vervangen en de rest van de onderdelen zoals de processor en ram meenemen naar de nieuwe behuizing)
Optie 4 zou voor jou dan het beste uitwerken. Je bent er het meeste geld mee kwijt, maar dan ben je wel een stuk meer verzekerd van een goed werkend systeem dat niet zal crashen qua hitte. ;)

🧮AMD Threadripper 2950X 🧰Asus ROG Zenith Extreme 🎮Asus ROG Strix RX VEGA64 🧠G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14Q-64GTZR x2 💽Corsair MP510 960GB x2 🌡️CM ML360 RGB TR4 💼CM MC500M ⚡Asus ROG Thor 1200W 🖥️AOC AG322QC4 ⌨️Logitech G613 🖱️Logitech G703

• unfor
Goed, maar heb je nu al gecontroleerd of de fan van de videokaart draait?

@bram, ja ;)

[Voor 65% gewijzigd door unfor op 16-02-2011 16:35]

• BrammT

BrammT

The one and only!

offtopic:
@ unfor: volgens mij quote je de verkeerde. ;)

@ Ts: inderdaad die rare koker van je CPU aftrekken, die brengt alleen maar ellende.

• mootjee
unfor schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:18:
Goed, maar heb je nu al gecontroleerd of de fan van de videokaart draait?

@bram, ja ;)
De fan van de videokaart doet het.;)

@BrammT....Ik heb de tafelventilator gebruikt en de temperaturen zijn lager geworden. Met als resultaat dat ik langer kon gamen.;) Mogelijk een hitteprobleem in de systeemkast?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 22:28

leuk_he

1. Controleer de kabel!

mootjee schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:25:
[...]

De fan van de videokaart doet het.;)

@BrammT....Ik heb de tafelventilator gebruikt en de temperaturen zijn lager geworden. Met als resultaat dat ik langer kon gamen.;) Mogelijk een hitteprobleem in de systeemkast?
Als met een tafelventilator na een poosje nog steeds problemen optreden is er iets met de koeling van de kaart aan de hand en gaan extra ventilators/casefans in je kast waarschijnlijk niet helpen. Als het wel helpt heb je extra casefans nodig.

Kaart zelf repareren(koeling opnieuw bevestigen, of nieuwe kaart kopen is dan de oplossing. kaart laten repareren is duurder dan soortgelijke nieuwe kaart.

[Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 16-02-2011 17:31]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• mootjee
Sokkiejjj schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:53:
Ik vind het sowieso al knap dat je überhaupt kan gamen met die GT220.
Natuurlijk horen die temps niet zo hoog te lopen en heeft dat ding last van stof ophoping en/of van de fabrikant af aan brak gemonteerde koelpasta (wat normaal al gauw het geval is).

Als je zelf geld genoeg hebt voor een nieuwe kast, direct doen. Die standaard kasten van Acer e.d. stellen allemaal geen hol voor en zorgen op den duur alleen voor ellende, net zoals je nu dus hebt.

En als je inderdaad 'goed wilt' gamen raad ik (en raden we waarschijnlijk :P) een betere videokaart aan. Een HD 6850 zou een prima alternatief (voor WoW that is, en is i.i.g. een stuk beter dan een GT220) zijn en die van Sapphire heeft maar één 6-pins voedingsconnector nodig.

[...]

Optie 4 zou voor jou dan het beste uitwerken. Je bent er het meeste geld mee kwijt, maar dan ben je wel een stuk meer verzekerd van een goed werkend systeem dat niet zal crashen qua hitte. ;)
Ik denk dat ik optie 4 zal doen. Maar ik weet niet welke hardware ik mee kan nemen naar de nieuwe behuizing en wat ik precies moet upgraden. Kan iemand mij hiermee helpen?;)

• mootjee
leuk_he schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:30:
[...]

Als met een tafelventilator na een poosje nog steeds problemen optreden is er iets met de koeling van de kaart aan de hand en gaan extra ventilators/casefans in je kast waarschijnlijk niet helpen. Als het wel helpt heb je extra casefans nodig.

Kaart zelf repareren(koeling opnieuw bevestigen, of nieuwe kaart kopen is dan de oplossing. kaart laten repareren is duurder dan soortgelijke nieuwe kaart.
Ik koop liever een nieuwe videokaart, maar de kaart wil ik liever in een nieuwe grotere behuizing en niet in de Acer systeemkast.;)

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Dan mag je ook nog maar hopen dat je de rest kan aansluiten.
Zelf ben ik afgelopen zaterdag bezig geweest met het vervangen van een moederbord IN een Acer kast, en Acer gebruikt een eigen frontpanel connector voor Power Switch, Reset Switch Power LED HDD Led en ga zo maar door..
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het andersom NIET kan maar ik meld het maar even :)

• mootjee
Spongerobie schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:56:
Dan mag je ook nog maar hopen dat je de rest kan aansluiten.
Zelf ben ik afgelopen zaterdag bezig geweest met het vervangen van een moederbord IN een Acer kast, en Acer gebruikt een eigen frontpanel connector voor Power Switch, Reset Switch Power LED HDD Led en ga zo maar door..
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het andersom NIET kan maar ik meld het maar even :)
Ik zal het wel door de winkel laten doen. Ik ben zelf niet technisch.;) Zou iemand mij kunnen helpen wat ik wel en niet moet upgraden?

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Als ik jouw was dan zou ik alleen een andere grafische kaart en een andere kast nemen.
De rest is prima dus daar hoef je je geen zorgen over te maken :)

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 19:53

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ik weet niet waar je woont maar denk dat er in de buurt wel een tweaker te vinden is die je voor een kleinigheidje wil helpen. Mischien dat een oproep in de vraag en aanbod oplossing bied. Dat zal hoogstwaarschijnlijk goedkoper uitpakken dan de pc naar de winkel te brengen

• mootjee
-36- schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:30:
Ik weet niet waar je woont maar denk dat er in de buurt wel een tweaker te vinden is die je voor een kleinigheidje wil helpen. Mischien dat een oproep in de vraag en aanbod oplossing bied. Dat zal hoogstwaarschijnlijk goedkoper uitpakken dan de pc naar de winkel te brengen
Bedankt voor je advies. Alleen kan ik een oproep in de vraag en aanbod oplossing niet vinden. Waar kan ik deze vinden? Ik woon in Amsterdam.;)

• mootjee
Spongerobie schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:45:
Als ik jouw was dan zou ik alleen een andere grafische kaart en een andere kast nemen.
De rest is prima dus daar hoef je je geen zorgen over te maken :)
Ik ben van plan om deze kast te nemen Cooler Master CM 690 II Advanced. Welke videokaart moet ik vervolgens nemen? Budget is 200 euro voor een kaart. Ik kreeg als advies HD 6850 die rond de 150 euro kost maar ik wil wel 50 euro erbij zetten als de prestatie veel verhoogd wordt.

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Ik denk dat je met zo'n budget misschien nog kan uitwijken naar een HD6870 welke wel iets sneller zal zijn maar ik denk dat je dan al een heel end ben.
Kast is trouwens een prima keuze :)

• mootjee
Spongerobie schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:42:
Ik denk dat je met zo'n budget misschien nog kan uitwijken naar een HD6870 welke wel iets sneller zal zijn maar ik denk dat je dan al een heel end ben.
Kast is trouwens een prima keuze :)
Bedankt voor je hulp!

Uiteindelijk zal de systeem er zo uit zien:
Behuizing Cooler Master CM 690 II(moet ik nog bestellen)
Processorkoeler Scythe Mugen 2 Rev. B(moet ik nog bestellen)
Geheugen 6 GB DDR3 SDRAM
Videokaart Sapphire Radeon HD 6950 1GB(moet ik nog bestellen)
OS Windows 7 Home - x64
Schermresolutie 1920x1080

Kan iemand mij zeggen of dit wel goed is?;)

[Voor 58% gewijzigd door mootjee op 20-02-2011 20:02]

• mootjee
Iemand a.u.b?;)

[Voor 3% gewijzigd door mootjee op 20-02-2011 20:04]

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Ziet er op het eerste opzicht goed uit, ik durf je alleen niet te garanderen dat die voeding het gaat trekken, het is maar een 450 watter en met de huidige configuratie betwijfel ik of dat allemaal stabiel gaat werken...

• Roel1966
  • Niet online
mootjee schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:11:
[...]

Bedankt voor je hulp!

Uiteindelijk zal de systeem er zo uit zien:
Behuizing Cooler Master CM 690 II(moet ik nog bestellen)
Processorkoeler Scythe Mugen 2 Rev. B(moet ik nog bestellen)
Geheugen 6 GB DDR3 SDRAM
Videokaart Sapphire Radeon HD 6950 1GB(moet ik nog bestellen)
OS Windows 7 Home - x64
Schermresolutie 1920x1080

Kan iemand mij zeggen of dit wel goed is?;)
Persoonlijk zou ik ook toch gaan voor een ietwat betere voeding en toch rond de 550 watt pakken mits het dan om een A-merk voeding gaat. Corsair maakt tegenwoordig ook heel betaalbare voedingen en je dus daar eens naar kan kijken.

• BrammT

BrammT

The one and only!

als ik jou was zou ik alvorens producten aan te schaffen eerst even kijken naar de aansluitingen op de voeding en het mobo. OEM fabrikanten willen nog wel eens de nare gewoonte hebben allerlei rare connectors e.d. te gebruiken. Als nieuwe videokaart zou ik dan voor een HD6850 >1 GB gaan. Dan blijft er nog budget over voor een mooie seasonic voeding en evt. een paar casefan's.
De boel evt. door een handige tweaker in de omgeving Amsterdam laten inbouwen.

Gouden tip voor de volgende keer:
Bouw je pc zelf!

• mootjee
BrammT schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:33:
als ik jou was zou ik alvorens producten aan te schaffen eerst even kijken naar de aansluitingen op de voeding en het mobo. OEM fabrikanten willen nog wel eens de nare gewoonte hebben allerlei rare connectors e.d. te gebruiken. Als nieuwe videokaart zou ik dan voor een HD6850 >1 GB gaan. Dan blijft er nog budget over voor een mooie seasonic voeding en evt. een paar casefan's.
De boel evt. door een handige tweaker in de omgeving Amsterdam laten inbouwen.

Gouden tip voor de volgende keer:
Bouw je pc zelf!
Dankje voor de tip. Alleen kan ik geen pc bouwen. Ik doe het wel door iemand anders. Ik ben van plan een betere voeding te nemen sinds ik een HD 6950 wil hebben. Hopelijk is mijn moederbord wel oke.;)

P.S. Hoe weet ik of er een handige tweaker is in de omgeving van Amsterdam?;)

[Voor 4% gewijzigd door mootjee op 21-02-2011 18:24]

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Ik zou zeggen plemp in V&A een dienst advertentie of er iemand je kan helpen met het in elkaar zetten van je PC als je alles heb :)
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee