Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07-2022
Heb de oude Acer Aspire-bak van mijn vriendinnetje wat onder handen genomen door nieuw moederbord, geheugen, harde schijf en processor (min of meer BBG basissysteem) te installeren. Oude voeding, harde schijf zitten er nog in. Had er Windows 7 opgezet, dat leek allemaal prima te werken, maar nu wil hij niet meer wakker worden.

Was boodschappen gaan doen, toen ik terugkwam was het scherm uit en flitste de power LED. Muis, toetsenbord en drukken op de powerknop (is maar een knop) maken hem allemaal niet wakker. Als ik de stroom eruit trek en na 30s terugstop gaat de LED weer door met flitsen. Hoe krijg ik hem weer wakker/aan?

Heb net ook al even geprobeerd de batterij van het mobo eruit te halen en weer terug te zetten, maar daarna blijft de LED nog steeds flashen. Iemand nog een ander idee wat dat te betekenen heeft?

[ Voor 13% gewijzigd door djc op 12-02-2011 17:13 ]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:42
probeer eens wat onderdelen uit te sluiten. Krijg je een ander resultaat als je opstart zonder HDD of geheugen? Heb je een andere voeding die je kunt testen? neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

Staat er niet iets in de manual?

[ Voor 13% gewijzigd door Rupie op 12-02-2011 19:26 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:19
Even kijken of het meest recente bios er op staat, zoniet gaan kijken in de release notes of er in recentere versies iets bij staat van hibernate bij windows 7.
Indien dit is bios flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
fikkie_84 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:31:
Even kijken of het meest recente bios er op staat, zoniet gaan kijken in de release notes of er in recentere versies iets bij staat van hibernate bij windows 7.
Indien dit is bios flashen.
Slimme opmerking als ie de pc niet meer aan krijgt :)

Ik denk zelf dat de voeding aan zijn einde is en ik zou allereerst eens proberen met een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07-2022
Heb het met een andere voeding geprobeerd, geen resultaat. De CPU fan gaat nu op en neer als ik het mobo stroom geef, maar verder gebeurt er niets. Elders op internet wordt gesuggereerd dat er waarschijnlijk kortsluiting is ontstaan. (Nee, er staat niets in de manual, en zonder HD werkt het ook niet.)

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 04:54

nhanssen

QVL is non-tweakers

Kleine tip, haal de batterij er uit :) stekker eruit natuurlijk, even minuut of 2 wachten. Weer stekker er in. Dan doet hij het weer als het goed is.

[ Voor 64% gewijzigd door nhanssen op 14-02-2011 10:02 ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:37
Start eens op zonder alle overbodige hardware. Je kunt zonder HDD wel in BIOS komen.
En hoe lang heb je je batterij eruit gehaald? Haal de stekker uit het stopcontact, batterijtje eruit voor enkele minuten. Druk ook nog op de aan/uit-knop zodat alle condensatoren leeggetrokken worden en plaats daarna weer het batterijtje terug en zet de computer nogmaals aan.

En over welke voeding hebben we het precies als ik vragen mag?
Pagina: 1