Toon posts:

xbmc op ipad gebruiken buitenhuis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ipad met xbmc erop. ik kan binnen mijn netwerk gewoon films streamen maar nu wil ik het ook buitenhuis kunnen met een 3g netwerk. ben al bij de topic geweest voor xbmc ios maar ze zeiden dat ik hierheen moest

Kan iemand me op weg helpen

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
Ik denk dat dat wel eens knap lastig kan gaan worden, al is het alleen al omdat 3g volgens mij nooit snel genoeg is om op een fatsoenlijke manier films te streamen. En daarnaast ben je dan ook nog afhankelijk van de kwaliteit van het telefoonnetwerk. Ik denk dat het wel eens tegen kan gaan vallen in ieder geval.

Los daarvan, je kunt de bestanden wel van buitenaf benaderen? Je hebt een share die je aan de hand van je thuis ip kunt benaderen ofzo? Los daarvan zou het volgens de reviews in de app store wel moeten werken over 3g

[ Voor 8% gewijzigd door Rupie op 12-02-2011 19:39 ]

Desktop | Server | Laptop

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Het hangt er van af hoe je je films beschikbaar hebt gemaakt (windows shares of op een andere manier) en die dan portmappen in je router zodat je ze ook buiten je interne netwerk kan benaderen. Daar kan je meer over vinden in Het Grote Poortmappingsverhaal

@Rupie: niet alleen kan 3G een bottleneck zijn, ook de uploadsnelheid van zijn eigen internetverbinding telt mee natuurlijk :)

[ Voor 18% gewijzigd door Rafe op 12-02-2011 19:44 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Vermoed dat de stream van XMBC veel te zwaar is voor een 3G netwerk. Je kan ook een tool gebruiken die hiervoor gemaakt is, Airvideo dus :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook airvideo op mijn ipad staan en op mijn pc. die werkt erg goed ook over 3g netwerk maar wil ook foto en muziek kunnen streamen want heb niet erg veel geheurgen op de ipad voor al minn bestanden

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn schrijf waar mijn muziek en films en fotos gewoon laten delen maar krijg ze niet via xbmc voor elkaar. Weet ook niet wat ik allemaal moet invullen bij sms client want hij zegt elke keer dat mijn gedeelde map niet beschikbaar is
Rafe schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:40:
Het hangt er van af hoe je je films beschikbaar hebt gemaakt (windows shares of op een andere manier) en die dan portmappen in je router zodat je ze ook buiten je interne netwerk kan benaderen. Daar kan je meer over vinden in Het Grote Poortmappingsverhaal

@Rupie: niet alleen kan 3G een bottleneck zijn, ook de uploadsnelheid van zijn eigen internetverbinding telt mee natuurlijk :)
Pagina: 1