Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Buitenlandse webhost, buitenlandse prijzen?

Pagina: 1
Acties:

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:32
Hallo allemaal,

Ik zit er aan te denken om een domein inclusief hosting te kopen (geen .nl)
Nu ben ik al een paar dagen aan het vergelijken tussen verschillende Amerikaanse webhostingbedrijven, en het is echt bizar om te zien hoeveel de prijs door middel van een coupon of wisselkoers kan wijzigen.

Nu blijven er bij mij 2 providers over, te weten: JustHost en iPage.

Bij JustHost kan je switchen tussen verschillende wisselkoersen, welke je met de euro natuurlijk het duurst uitbent... Daarom kies ik ook voor Amerikaanse Dollar, maar ik kan ook voor Singaporees Dollar kiezen.
Bij beide bestellingen komt het bedrag uit op 42 dollar voor 1 jaar hosting incl. domeinnaam.

Alleen kan ik niet zien als ik daadwerkelijk in Amerikaanse of Singaporees Dollars betaal. Er staat enkel $42 en op de pagina zelf een vlaggetje van US of Singapore. Het verschil bedraagt 7 euro. (42 USD = 31 euro) (42SD= 24 euro)

Bij iPage loont het ook om met de wisselkoersen te spelen. De prijzen komen daar als goedkoopste rond de 24 (29 euro) pond uit.

Nu is mijn vraag, heeft een van jullie wel eens bij JustHost wat gekocht en afgerekend in een andere wisselkoers? Betaal je dan in US Dollars of in Singaporees Dollars?

Wie is er klant bij Just Host of iPage en hoe bevalt dat?

Ik zat zelf eerst te denken aan GoDaddy, maar die is ruim 20 euro duurder. En ik lees daar zeer verschillende berichten over. (van positief tot negatief)

Alvast bedankt :)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je moet dan met je creditcard betalen neem ik aan, dan gelden de wisselkoersen van de des betreffende maatschappij. Verder loop je het risico dat de hoster zegt, jij komt uit Nederland en daar hebben we andere prijzen voor

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Waarom wil je per se hosting in het buitenland hebben? Daarnaast zijn er ook Nederlandse partijen met servers in Amerikaanse datacenters.

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:56
Wat is eigenlijk de bedoeling? Om je website in het buitenland te hosten, of om een andere TLD te gebruiken dan .nl?

Bij de meeste Nederlandse hostingproviders kun je gewoon kiezen voor een andere TLD dan .nl, als je doelgroep vooral Nederlandse bezoekers zullen zijn dan is een nederlandse hostingprovider veel sneller, o.a. door de kortere afstanden (snellere latency ;) )

• Deezers
Ik heb gekeken naar de Nederlandse webhosters incl. .com domeinnamen, maar die bieden veel minder opslag en bandbreedte aan. Bij de Amerikaanse providers is dit allemaal 'unlimited (natuurlijk geen 3TB per maand maar in ieder geval meer dan de standaard Nederlandse hosts)

Betalen moet inderdaad per CC of PayPal, welke ik beide heb.

• Deezers
Heeft voor de rest niemand ervaring met Just Host, iPage of GoDaddy?

• alex3305
Dennis Lammers schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:41:
Heeft voor de rest niemand ervaring met Just Host, iPage of GoDaddy?
Je kunt genoeg (Engelse) ervaringen vinden op Google hoor :).

Verwijderd

Waarom kijk je niet naar een Nederlandse partij zoals Hosting 2GO?
Dan heb je geen gezeur met wisselkoersen enzo, en hun prijzen zijn ook prima in orde.

Heb je nu echt zoveel webspace en dataverkeer nodig? Dat 'unlimited' betekend ook meestal dat ze behoorlijk overboeken op hun servers, waardoor je site soms echt niet vooruit te branden is.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Let er wel op, dat als je start met dollars, dat waarschijnlijk zo blijft en ze moeilijk doen als je wilt switchen. En dat het risico bestaat dat dollars duur worden!

• Deezers
Dank voor alle reacties tot nu toe. :)

Wat ik van plan ben: domeinnaam + hosting bij een USA host kopen (daar kan je alle domeinen onder één hostingpakket onderbengen, je hoeft dus niet voor elk domein een pakket aan te schaffen.)

Maar stel ik registreer bij een Nederlandse host een .nl domeinnaam voor 2,50 euro.
Kan ik hem dan METEEN verhuizen naar mijn 'andere (USA)' host? Of moet ik dan een jaar wachten ofzo?

Dus in Nederland goedkoop domeinnamen kopen en die vervolgens onderbrengen in één account bij een USA host... of denk ik te simpel? Waarom? Goedkoop domeinnaam kopen + hosting elders (onbeperkt, alles in één account etc.)

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Domeinnamen verhuizen van registrar is doorgaans ook niet gratis. En wat maakt het uit om het gescheiden te doen? Nameserver is zo aangepast en bij een beetje registrar kun je dat zelf en gratis regelen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:04
Dennis Lammers schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:24:
Ik heb gekeken naar de Nederlandse webhosters incl. .com domeinnamen, maar die bieden veel minder opslag en bandbreedte aan. Bij de Amerikaanse providers is dit allemaal 'unlimited (natuurlijk geen 3TB per maand maar in ieder geval meer dan de standaard Nederlandse hosts)
Om hoeveel domeinnamen en mega-websites gaat het dan?
Dennis Lammers schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:46:
Wat ik van plan ben: domeinnaam + hosting bij een USA host kopen (daar kan je alle domeinen onder één hostingpakket onderbengen, je hoeft dus niet voor elk domein een pakket aan te schaffen.)
Kan ook gewoon in Nederland.

Je moet je afvragen of een paar Euro (of Dollar :P) verschil het waard is om een buitenlands bedrijf in de arm te nemen. Met afwijkende wetgeving, betalingsregelingen, ondersteuning, etc. (Niet gezegd dat alle buitenlandse aanbieders meteen niet goed zijn natuurlijk.)

[ Voor 3% gewijzigd door waterwolf op 15-02-2011 23:54 ]

• alex3305
Ook zou je nog bij een Nederlandse partij kunnen kijken welke hun hosting/servers hebben staan in de Verenigde Staten. Hosting Machine is er daar een van.

Verwijderd

Ik zit zelf bij JustHost met een paar kleine websites, nooit geen problem gehad eigenlijk. Je moet je wel , helaas ook in het control panel, door advertisements heen kauwen welke aangeven dat je wederom geselecteerd ben om jouw website naar een "nog snellere, nog exclusievere" webserver te plaatsen voor slechts 5$ per maand extra.

Voor de rest heb ik nooit downtime ervaren (!= nooit downtime), en zit de snelheid over het algemeen wel okay. Ik host nu 4 kleine websites (Wordpress installaties) via JustHost op één pakket en ook daar nooit geklaag over.

Nee, wat dat betreft kun je voor die 42$ niet tobben.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Je moet wel bedenken dat je ook een gedeelte betaald voor de service. Hoe erg is het dat je sites een x uren (of zelfs dagen) down zijn?
Als het geen kosten meebrengt, en alles zo goedkoop mogelijk moet zijn, zijn er natuurlijk nog goedkopere oplossingen dan $42 euro per jaar.
Zo zit ik bij een hoster die VPSjes aanbied voor $1,05, krijg je:
  • 30 GB Disk Space
  • 200 GB Monthly Bandwidth
  • 256 MB Dedicated RAM
  • 0.3 Ghz CPU
  • 1 IP Address
  • Linux OS

[ Voor 3% gewijzigd door kKaltUu op 16-02-2011 10:23 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Verwijderd

Holy crap? 1,05$ voor die specs? Ik weet niet waar dat is, maar als je hier een link post denk ik dat vele Tweakers met mij direct naar die hoster zullen rennen. :+

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 15:19 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:19:
Holy crap? 1,05$ voor die specs? Ik weet niet waar dat is, maar als je hier een link post denk ik dat vele Tweakers met mij direct naar die hoster zullen rennen. :+
Dat is, neem ik aan, per maand. En ondanks dat het goedkoop is, een account die zelfs maar 333MHz mag gebruiken aan CPU power is voor tegenwoordig wel héél weinig. Een DDoS er tegenaan en je bent de sjaak. ;)
Dennis Lammers schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:46:
En wat zijn jouw eisen nog meer dan, want die lees ik nergens. Enige wat ik lees "Ik wil een website laten hosten in USA". Ook bij Nederlandse of Belgische hostingpartijen kun je namelijk gewoon meerdere domeinnamen laten hosten op een en hetzelfde accountje, dat zit gewoon standaard in bijvoorbeeld cPanel, Plesk en noem ze maar op. Ook in de opensource varianten, zoals ISPConfig en Froxlor. ;)
Maar stel ik registreer bij een Nederlandse host een .nl domeinnaam voor 2,50 euro.
Kan ik hem dan METEEN verhuizen naar mijn 'andere (USA)' host? Of moet ik dan een jaar wachten ofzo?
Waarom zou je hem dan willen (laten) verhuizen naar USA registrar? :? Een USA registrar mag ook .nl domeinnamen aanvragen. Hence, dat gebeurde 25 jaar geleden ook, met het eerste .nl domeinnaam!
Dus in Nederland goedkoop domeinnamen kopen en die vervolgens onderbrengen in één account bij een USA host... of denk ik te simpel? Waarom? Goedkoop domeinnaam kopen + hosting elders (onbeperkt, alles in één account etc.)
Als je dan toch voor jezelf die domeinnamen al aanschaft, kun je net zo goed gelijk via het beheerderspaneel direct naar de server verwijzen van de buitenlandse hoster. ;) Zoals gezegd, er zijn ook .NL of .BE hosters, die hetzelfde doen, dus meerdere domeinen op 1 hostingaccountje + onbeperkt dataverkeer (op basis van fair use policy).

• Deezers
Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe :)

Ik kan er helaas nog niet veel over zeggen, maar het is de bedoeling dat de websites straks veel bezoekers per maand gaan trekken, dus een goede host is welkom. Wat ik wel ga doen is goedkoop .nl domeinnamen vastleggen en de DNS/nameserver daarvan aanpassen naar mijn Amerikaanse host. Ik heb gekeken voor een Nederlandse webhost die meerdere sites/domeinen kan hosten onder één account, maar daar zijn de prijzen ook meerdere malen duurder en heb je te maken met limieten op dataverkeer en schijfruimte... Natuurlijk zal het bij de Amerikaanse host niet 'unlimited' zijn, maar toch. Klinkt in ieder geval beter dan bijvoorbeeld een limiet van 60GB dataverkeer in de maand. ;)

@not3pad hoeveel betaal je bij JustHost voor extra domeinnamen? Krijg je dan ook van die 'speciale kortingen' of niet?

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:25
Ja, je hebt unlimited space en dataverkeer bij je pakket, maar nee, je kunt er geen gebruik van maken.
Zodra je account een beetje traffic gaat verstoken, wordt je gewoon op zwart gezet (ja, acceptable use policy).
Ik zou zeggen: definieer "veel". Zelfs met een paar miljoen hits per maand kun je nog prima met een (gelimiteerd) Nederlands webhostingpakketje af.

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 16-02-2011 20:00 ]

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

365 dagen/12 maanden=30,41667 dagen per maand. 30,41667x24ux60minx60sec=2628000 secondes per maand. 60000MB/2628000 sec=0,022MB/s=22,8KB/s. 60GB per maand is dus 22,8KB/s......

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Beatboxx schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:04:
365 dagen/12 maanden=30,41667 dagen per maand. 30,41667x24ux60minx60sec=2628000 secondes per maand. 60000MB/2628000 sec=0,022MB/s=22,8KB/s. 60GB per maand is dus 22,8KB/s......
Ehh... Nee? Dat is de constante snelheid die jouw website moet hebben om aan het einde van een gemiddelde maand aan de 60GB te zitten.

Verwijderd

Dennis Lammers schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:23:
@not3pad hoeveel betaal je bij JustHost voor extra domeinnamen? Krijg je dan ook van die 'speciale kortingen' of niet?
Ik heb al mijn domeinnamen bij TransIp vastgelegd, maar voor de hosting betaal je niets extra.
Pagina: 1