Win7 (64bit) USB Card reader wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06 11:23
Mobo: Asus M4A88T-V EVO
AMD CPU
Windows 7-64 bit

Ik heb een USB Card Reader van Sitecom (extern) die na aansluiten via USB stroom krijgt (groene lamp gaat branden). Echter als ik een SD of CF kaart erin doe, gebeurt er niets. Heeft niet met autoplay te maken, want in "My Computer" verschijnt de desbetreffende kaart ook niet als schijf. Ik heb meerdere USB ports geprobeerd. Sluit ik in plaats daarvan de camera zelf aan, met SD kaart erin, dan wordt deze wel herkend. Een andere camera met CF-kaart heeft hetzelfde: wel herkend via camera, niet via cardreader. Andere USB apparatuur (gamepad, iphone etc) werkt allemaal prima op de USB poorten van het mobo. Alleen de card reader niet. Deze doet het wel op een andere PC. Heb voor de zekerheid ook de USB kabel verwisseld, maar ook dat is het niet.

Via google kwam ik op de instellingen voor suspend: Dus ik heb nu in device manager bij alle USB root hubs de "allow to save power" of zoiets uitgezet. Ook in de Power options properties de USB suspend optie disabled.Verder diverse reboots gedaan (om eventuele restklacht van eerdere suspend op te heffen). Ook de IDE/ATapi controllers uninstalled en weer opnieuw geïnstalleerd, zowel met de card reader connected, als ook disconnected. Helpt allemaal niets.

In Device manager zijn overigens alle drivers geïnstalleerd. Er zijn geen kruizen of gele driehoekjes. Win 7 is up to date en ook bij Microsoft vind ik geen issues (Er is een SD kaart issue, maar omdat mijn probleem ook voor CF kaarten geldt en dat bij Microsoft niet wordt genoemd, sluit ik die KB uit).

Bij Asus zijn geen updates op de chipset drivers of specifieke USB drivers. Ik kwam ergens een topic tegen waar in staat dat oudere card readers niet meer door win7 worden ondersteund, maar deze deed het tot voor kort prima op deze PC.

Ik ben door mijn opties heen en kom ook niet verder via internet. Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06 01:13

X-DJiNn

Knooier !

Hij deed het tot voor kort nog wel ??

Is er iets gewijzigd aan je systeem ?

Ik heb niet zo'n card reader, maar zou het kunnen dat onder schijfbeheer (in computerbeheer) hij er wel bij staat, maar geen drive letter toegewezen heeft gekregen ?

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 20:11
Het kan zijn dat je cardreader niet alle soorten kaarten ondersteunt. In mijn pc heb ik ook een card reader, Deze ondersteunt wel hele cheapass kaarten maar als ik er de high-end kaart instop uit mijn camera zegt tie ook doe het maar lekker zelf.

Als ik vervolgens de camera aansluit via USB of de kaart in mijn printer steek. (heeft ook een cardreader) dan kan ik er dus wel bij.

Ergo, die cardreader is gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DJiNn

X-DJiNn

Knooier !

Maar hij heeft het wel gedaan zegt de TS

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
Goed idee; daar had ik nog niet gekeken en daar gebeurt iets vreemds:

Als ik op Disk Management kijk, dan blijft het hoofdscherm blanco, met onderin de statusbar alleen maar: "Connecting to virtual disk service". Daar blijft ie op hangen (kan wel window sluiten), dus geen info over drives. Geen idee wat die statusmelding betekent. Ik heb een OCZ Solid state en twee raid arrays. Deze stonden hier ook altijd getoond, dus geen idee waarom dat nu niet het geval is. De harddisks en SSD werken verder prima. Heb wel Daemon Tools geïnstalleerd, maar die start ik alleen op als ik die nodig heb. Standaard staat ie uit en hij staat ook niet in de task manager. Ook in task manager en de services staat niets vreemds (niet dat ik alle items kan plaatsen, maar geen software die ik zou kunnen verdenken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
Die SD kaart gebruik ik al jaren. En ik heb alleen kaartjes (SD en CF) van Sandisk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
Net een reboot gedaan en nu krijg ik wel een overzicht van de harddisks via Computer/Manage/Disk management. Die melding onderin de statusbalk krijg ik nu weer, maar nu dus wel gevolgd door de harddisks, dus dan is dit blijkbaar een normale melding. Hoe dan ook, met de cardreader en SD kaart aangesloten, staat er geen disk in Disk management; ook niet na een re-scan.

Verder geen recente veranderingen aan het systeem gehad, behalve een nieuwe router en ander IP (andere range), maar dat lijkt me niet relevant. Wel de test versie van Lightroom geïnstalleerd, maar die is er weer helemaal af.

Edit:
Net even een gewone USB stick geprobeerd. In eerste instantie verscheen deze niet in "My computer". Het lampje van de USB stick brandde wel. Vervolgens bij Disk management gekeken en daar verscheen hij wél, Toen heb ik hem een andere letter gegeven (de oorspronkelijke letter was echter niet dubbel in gebruik) en toen verscheen hij ook bij de schijven in "My computer". Toen heb ik de card reader ingeplugd en kreeg ik in Disk Management alle 4 'drives' van de card reader, met letters. Ook hiervan alle letters veranderd (die overigens ook niet dubbel in gebruik waren). Helaas werkte de truc hier niet. Ik heb zowel een SD als CF er in gedaan, maar beide werden niet getoond; niet bij Disk management (daar bleven 4 lege disks staan) en ook niet in My Computer. Dus ik ben iets verder: Ik heb nu wel de card reader disks in Disk Management, maar ze geven nog steeds niet de inhoud weer van de kaartjes...

[ Voor 49% gewijzigd door Koelie73 op 12-02-2011 17:01 . Reden: nieuwe info bij laatste troubleshoot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DJiNn

X-DJiNn

Knooier !

Mijn volgende vraag was idd of je een programma hebt zoiets als Deamon Tools of PowerISO.

Heb je die Cardreader (wat voor merk eigenlijk) altijd aangesloten op je pc ?
Probeer eens Deamon Tools te deinstalleren, en te rebooten.

Dat hij blijft hangen in je virtual disk manager is idd vreemd. Zou dat met je Deamon-Tools te maken kunnen hebben ?

Doet je SiteCom card-reader het wel op een ander pc ?

En nog even een woordje voor je om te Googlen !

USBDLM

[ Voor 6% gewijzigd door X-DJiNn op 12-02-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
Daemon Tools net eraf gehaald, maar dat helpt niet. Zelfde probleem.... Heb USBDLM geprobeerd. Het vreemde is dat na een reboot, als ik de card reader eraan hang, de card reader disks niet automatisch bij disk management verschijnen. (Ook niet na Refresh). Nu had ik USBDLM list devices geprobeerd en toen vond ie alle 4 card reader disks. Daarna stonden ze ook weer in disk management. Echter nog niet in "My Computer". Ook nog steeds geen reactie op SD of CF kaart.

Wat verder vreemd is, is dat als ik de computer een restart geef met de card reader eraan, Win7 blijft hangen in het shutting down scherm. Op het moment dat ik de card reader eruit trek, gaat ie meteen op zwart en is de shutdown klaar en begint ie met rebooten. Maar als ik nu al tijdens het bios scherm de card reader inplug, dan blijft hij hangen op het Bios scherm. bij shutdown was het me al een paar keer opgevallen dat ie daarop hangt. Bij een reboot echter nog niet; misschien toeval, maar als dat niet zo is, dan is het misschien een hardware probleem. Echter werken verder alle USB apparaten goed, dus ik kan dat niet verklaren. Ook nooit BSOD of andere fouten binnen windows. Eigenlijk werkte het allemaal prima.

Ga die Sitecom nog een keer testen op een andere PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
Ben eruit... 8)7

Het ligt toch aan de card reader. Op mijn netbook met XP herkent hij de card reader meteen en installeert 4 generic usb schijven die ook in "My Computer" staan. Echter, de SD en CF herkent hij niet en daar blijft hij ook hier op hangen. Blijkbaar had ik dit eerder niet getest; alleen gekeken naar de herkenning van de reader... |:(

Op de Win7 PC ben ik er nu ook uit: Ik heb soms de card reader met SD of CF kaartje ingeplugd en soms zonder. Dat bepaalde ook hier of de reader in disk management verschijnt of niet.

De reader werkt dus goed, behalve met een kaartje erin. Aangezien de kaartjes het vanuit de camera goed doen, verwacht ik een interne fout in de printplaat van de reader. Probleem opgelost. Ding gaat bij het afval... Bedankt voor het meedenken. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DJiNn

X-DJiNn

Knooier !

Mooi dat het is opgelost, dan kan ik ook rustig slapen :9

Het kan ook wel eens zo wezen bij cardreaders dat als je ze niet gebruikt, ze ook niet worden weergegeven in My Computer !

Ik weet alleen niet of dat card-reader gebonden is. Ik heb er 1 intern zitten, en die geeft ook geen drives weer in My computer totdat ik hem ga gebruiken.

Goed weekend ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
Vorige week startte ik een topic over een (uiteindelijk) kapotte card reader. Nu heb ik een nieuwe card reader van Mycom (internal 3.5" icidu). De SD kaarten leest hij goed. Een Sandisk Compact Flash 4 GB leest hij ook goed. Een Sandisk Compact Flash 8 GB herkent de reader/win7 echter niet... Doe ik deze CF-kaart van 8 GB in mijn camera, dan herkent Windows 7 64 bit de kaart/camera wel en kan ik foto's overzetten. Fotograferen lukt ook op de 8 GB CF-kaart. Geen specifieke errors of corrupt files. Ik heb de 8 GB CF-kaart zowel op de camera als ook in Win7 geformatteerd om te kijken of dat wat uitmaakt. Echter de card reader weigert de 8 GB CF-kaart te lezen/herkennen. In Computer/Manage verschijnt de card reader gewoon (als 4 aparte disks voor elk slot van de card reader). Op de SD-kaart en de 4 GB CF-kaart reageert hij dan wel als ik die insert. Maar waarom niet op de 8 GB CF-kaart? Ik sluit even uit dat de 8 GB CF-kaart defect is omdat ik dus wel kan fotograferen en via de camera kan lezen. Maar ik gebruik liever de card reader... Kan iemand een reden bedenken waarom die reader de 8 GB CF-kaart niet wil lezen? Via Sandisk en Canon (of via google in het algemeen) vind ik geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
je card reader ondersteund geen High Capacity sd kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:40

breinonline

Are you afraid to be known?

DECOY88 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:27:
je card reader ondersteund geen High Capacity sd kaarten.
Dat lijkt me niet, hij heeft problemen met een CF. Het kan wel dat hij inderdaad niet met high capacity CF's overweg kan :+

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:49

Arjan A

Cenosillicafoob

Koelie73 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:24:
[..] Kan iemand een reden bedenken waarom die reader de 8 GB CF-kaart niet wil lezen? Via Sandisk en Canon (of via google in het algemeen) vind ik geen antwoord.
Ik heb hetzelfde gehad. Na het installeren van servicepack 1 op win7/64bits deed-ie het ineens wel. Ik had het gekloot al opgegeven en las vanuit de camera de kaart uit. Nu kan het weer via de card-reader.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
Ik heb net ook WIn7 x64 SP1 er op gezet, maar bij mij werkt dat helaas niet. De 8 GB CF-kaart wordt nog steeds niet herkend. Ik ga nu toch eerst even een andere 8 GB lenen om te kijken of er toch iets in de kaart zit. Lijkt me sterk omdat ie het in de camera prima doet. Anders maar weer naar Mycom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:43
Even 2 topics samengevoegd, aangezien het onderwerp hetzelfde was

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1