Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolmaker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 16:59
Ik ben momenteel druk bezig om printers te deployen over het netwerk via group policies omdat ik beetje moe wordt om iedere keer voor iedere gebruiker een printer toe te voegen.

Ik heb een aparte GPO aangemaakt voor de printers, toegevoegd aan de betreffende OUs en vervolgens ga ik in de Server Manager naar "Print and Document services" -> Print Management -> Print Server -> MyServer -> Printers en r-klik op de printers, "Deploy with group policy" en selecteer dan netjes de betreffende GPO, voeg de printertjes toe en voila.

Als ik kijk in de GPO, dan zit de printer er in op zowel gebruikers als machine niveau. Als ik GPRESULT /R op de client draai, dan zit de Printer Deployment GPO in de lijst met geladen policies. Openen ik echter Devices and Printers dan staat mijn printer er niet tussen.

Na wat googlen heb ik ergens wel gezien dat Windows 7 een aantal plaatsen in de GPO zou negeren(Namelijk die onder User Config -> Preferences -> Control panel settings -> Printers, maar daar staat niets in. Printers staan odner User Config -> Policies -> Windows Settings -> Deployed Printers.

Enig idee wat hier mis gaat? En wat kan ik verder nog doen om dit probleem te diagnostiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:02
Event viewer van de pc al gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-08 14:24
Volgens mij moet het hier om een Computer Policy gaan.
Staat de GPO dan ook wel op een OU gericht waarin de Computers staan?

Heb laatst handmatig de printers toegevoegd aan de volgende locatie, en dat werkte prima:
Afbeeldingslocatie: http://img714.imageshack.us/img714/8850/gpoprinterdeployment.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 10:03
Je moet wel het PushPrinterConnections.exe laten draaien op de clients, anders werkt het niet. Dit is volgens mij niet veranderd met W7.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:11

_AN

SirDarkAngel schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 18:44:
Je moet wel het PushPrinterConnections.exe laten draaien op de clients, anders werkt het niet. Dit is volgens mij niet veranderd met W7.
Voor zover ik weet is dit niet meer nodig met Windows 7, met Windows XP wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:34

StarWing

Huh ?!?

is de desbetreffende driver aanwezig op de client ?

Onlangs wou dit bij mij niet lukken omdat de printerdriver niet was geinstalleerd op de client. Blijkbaar wordt deze niet automagisch geinstalleerd

[ Voor 59% gewijzigd door StarWing op 14-02-2011 16:18 ]

Page intentionally left blank.

Pagina: 1