Wegvallen geluid bij Philips 7000, 8000, 9000 serie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-08 22:19
Ook ik heb last van het fenomeen van wegvallend geluid bij mijn TV (42PFL7655). Het treedt alleen op als er naar een HD-kanaal gekeken wordt en het geluid via de Coax Digital Out door mijn surround set weergegeven wordt. Het fenomeen treedt zeer willekeurig op en zorgt ervoor dat het geluid een fractie van een seconde wegvalt.

Ik heb deze oplossingen de revu zien passeren, maar ze werken allemaal NIET:
- Zet het geluid in de setup op ''standaard''
- Zet de TV met de schakelaar uit en weer aan
- Zorg voor een goed Coax Digital Out kabeltje

Er rest niets anders dan de luidsprekers van de TV aan te zetten tijdens het kijken naar een HD-kanaal.

Voorlopig is het wachten op een upgrade van de firmware van Philips. :O

De TV is het wachten overigens wel waard, perfect apparaat!

[ Voor 4% gewijzigd door aard01 op 12-02-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aard01 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:49:

De TV is het wachten overigens wel waard, perfect apparaat!
Zo'n perfect apparaat is het niet nou ook weer niet,deze serie is nu al bijna een jaar leverbaar en nog steeds
heeft Philips geen oplossing gevonden/uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-08 22:10
Hier ook last van wegvallend geluid. Alleen bij mij gebeurt het als ik tussen de HDMI poorten switch. Het gebeurt niet altijd, maar wel sporadisch.

Ik heb het probleem al aangemeld bij de Support desk. Voor de .v27 firmware heb ik dit probleem niet gehad, dus ik ben ze nog aan het overtuigen dat het een softwareprobleem is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-08 22:19
IvoCare heeft in een ander topic het volgende gemeld:

Zijn er nog mensen geinteresseerd die willen weten hoe het geluidsprobleem waarschijnlijk helemaal opgelost is via SPDIF uitgang naar versterker? Ben zoluist netjes terug gebeld door een philips medewerker voor mijn 37pfl7605H.
•Ga naar hoofdmenu
•Configuratie
•Zenderinstellingen
•Talen
•Gewenst Audioformaat
•Zet deze maar eens op standaard
Op NL 1 2 3 zie je nu ook geen Dolby Digital meer verschijnen. Was ook nergens voor nodig.
Nu is ook het volume op alle zenders gelijk!

Huray!! Het probleem is opgelost. Ik heb firmware versie 27.

[ Voor 5% gewijzigd door aard01 op 16-02-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadFly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik ben een van de gelukkigen die nergens last van heeft. Philips 40PFL9705 i.c.m. HTS9520.

In de tv heb ik de functie vertraging audiouitvoer aanstaan. Toen ik dat een tijdje geleden deze functie even uitzette viel eenmalig het geluid een half uur later eventjes weg. Wellicht toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:12
Mijn 46PFL9705 valt het geluid ook regelmatig weg voor 2 à 4 seconden. Het was eerst minder, het lijkt wel frequenter te worden en de onderbrekingen langer, en dan soms heb ik even er geen last van. Willekeurig allemaal. :|

Hier is de TV ook via spdif coax op mijn stereo aangesloten.

Gelukkig (?) sta ik niet alleen, maar wil wel eens weten wanneer ze bij Philips deze probleem denken te kunnen verhelpen.

[ Voor 46% gewijzigd door Fermion op 15-02-2011 00:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stanlytookie
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-12-2022
Goedenavond. Ik heb een Philips 55oled804/12 tv en ervaar problemen met het geluid. Regelmatig steeds vaker nu valt mijn geluid voor een 5 seconden weg. Ik heb mijn geluid verbonden met een soundbar. Als ik naar de instellingen van mijn tv ga en tv geluid wil selecteren heb ik helemaal geen geluid meer. Wat zou hier het probleem kunnen zijn. Het is vreselijk irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoderikP
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01-2024
Sinds kort valt elk half uur mijn geluid even weg, ik heb de 55OLED807/12 tv van Philips. Ik heb de tv gereset, geupdate, met en zonder soundbar geprobeerd maar niks help. Het geluid blijft wegvallen voor telkens ongeveer 5 seconden. Heeft iemand een oplossing?
Pagina: 1