Hallo iedereen,
Ik heb net een nieuwe pc voor iemand in elkaar gezet met het volgende specs lijstje:
pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
pricewatch: MSI 760GM-E51
pricewatch: PNY GTX 460 768MB
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 500W
Het probleem is echter dat de pc niet boot met het geheugen in slot 1 en slot 2. Het beeld blijft simpelweg zwart en ik hoor geen piepjes. Volgens de handleiding van het moederbord is dit echter nodig om in Dual-channel te draaien. Met het geheugen in slot 1 en slot 3 start de pc wel gewoon op en werkt hij perfect. Alleen dan mis ik natuurlijk dual-channel. Naast die setup is de andere werkende mogelijkheid met alleen 1 dimm in slot 1. Alle andere geheugen combinaties werken niet vreemd genoeg.
Wat heb ik al gedaan:
-Bios geupdate naar de nieuwste versie 1.9
-Gegoogled op dual channel problemen van dit moederbord/chipset (niks gevonden)
-Geheugen staat in de QVL lijst van het moederbord.
In de bios zie ik qua geheugen opties de volgende:
DRAM Timing Mode
DRAM Drive Strength
DRAM Advance Control
1T/2T Memory Timing
DCT Unganged Mode
Bank Interleaving
Dit staat echter allemaal op automatisch of uit. Ik denk alleen niet dat ik hier wat mee kan beïnvloeden qua compatibiliteit.
Ik kan vanavond bij een ander AM3 systeem komen om even het geheugen om te wisselen om te kijken of dat helpt. Heeft er echter iemand anders nog slimme ideeën?
Ik heb net een nieuwe pc voor iemand in elkaar gezet met het volgende specs lijstje:
pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
pricewatch: MSI 760GM-E51
pricewatch: PNY GTX 460 768MB
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 500W
Het probleem is echter dat de pc niet boot met het geheugen in slot 1 en slot 2. Het beeld blijft simpelweg zwart en ik hoor geen piepjes. Volgens de handleiding van het moederbord is dit echter nodig om in Dual-channel te draaien. Met het geheugen in slot 1 en slot 3 start de pc wel gewoon op en werkt hij perfect. Alleen dan mis ik natuurlijk dual-channel. Naast die setup is de andere werkende mogelijkheid met alleen 1 dimm in slot 1. Alle andere geheugen combinaties werken niet vreemd genoeg.
Wat heb ik al gedaan:
-Bios geupdate naar de nieuwste versie 1.9
-Gegoogled op dual channel problemen van dit moederbord/chipset (niks gevonden)
-Geheugen staat in de QVL lijst van het moederbord.
In de bios zie ik qua geheugen opties de volgende:
DRAM Timing Mode
DRAM Drive Strength
DRAM Advance Control
1T/2T Memory Timing
DCT Unganged Mode
Bank Interleaving
Dit staat echter allemaal op automatisch of uit. Ik denk alleen niet dat ik hier wat mee kan beïnvloeden qua compatibiliteit.
Ik kan vanavond bij een ander AM3 systeem komen om even het geheugen om te wisselen om te kijken of dat helpt. Heeft er echter iemand anders nog slimme ideeën?