Toon posts:

zelfbouw speaker met zonnepaneel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee,
ik weet niet of het hier moet staan..

maar ik had even een vraagje.
ik heb 2 zonnepaneeltjes van 1.5V per stuk
en een speakertje van de intertoys (5V).
Nu heb ik dat speakertje erafgehaald en 3 andere speakers eraangemaakt afijn,
hij is snel leeg en ik dacht als ik die 2 zonnepaneeltjes er is opmaak voor de zomer.

uitleg foto:

01. B+ = Batterij +
02. B- = Batterij -
03. Oplaad gedeelte voor in de pc (tevens ook het enige oplaad gedeelte)
04. niet op letten, is van mn oude, kheb al een nieuwe. :+

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/1126/12022011123.jpg

Hoe moet ik dit gaan doen? graag uitleg :)

Met vriendelijke groet,

Rico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:03

Gotez

42

Graag uitleg bij wat je wilt gaan doen, want ik snap heel weinig van dit verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Inderdaad, wat is het plan, en waarvan heb je die foto gemaakt ? Van het versterkercircuit uit de speaker van intertoys ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:31
ik neem aan dat je zonne energie wilt gebruiken om de batterijen weer op te laden of heme helemaal op zonneenergie te laten lopen. dat kan. twee paneeltjes parrallel geschakeld aan de batterij ingang is voldoende om het geheel op zonnenergie te laten werken. voor het opladen is echter iets anders nodig. het pc gedeelt is USB en is 5 volt. je kan hier natuurlijk kijen welke weerstanden er achter zitten. het opladen van de batterijen vergt namelijk iets meer dan 1,5 volt. twee paneeltjes in serie met een andere weerstand zullen dan ook werken voor het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mavamaarten schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:07:
Inderdaad, wat is het plan, en waarvan heb je die foto gemaakt ? Van het versterkercircuit uit de speaker van intertoys ?
inderdaad dit is het versterkings gedeelte van de speaker. (inc batterijpack) (oude he ;) ik heb ook nog een nieuwe maar ik had geen tijd om hm eraf te halen en de oude had ik nog liggen.
Gotez schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:03:
Graag uitleg bij wat je wilt gaan doen, want ik snap heel weinig van dit verhaal!
Mijn doel is om mn eigen speakers gaan niet lang mee (batterijpack), om zo voor in de zomer zonnepaneeltjes erop te maken zodat ie in de zomer langer meegaat, dus oplaad :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangepaste uitleg:

Op de foto zie je het versterkings gedeelte van een intertoys mini speaker voor een MP3.
ik heb de speakers nu 1.5uur aan en ze zijn leeg,
Ik wil dit voor in de zomer voorkomen door zonnepaneeltjes erop te maken, zodat hij door zonne energie oplaad, (omdat ik vaak de heledag wegben, aan een ministrandje lig)
maar ik wil dan ook nog wel via de mini usb aansluiting kunnen opladen als ik thuis ben.
  • Lithium batteray input: DC 5V
  • Die van de zonnepaneeltjes 1.5V per stuk, dus 3V (genoeg??)
Hoe zou ik dit kunnen doen?
  1. moet ik het draad van het paneeltje op de B + en - solderen
  2. moet ik het draad van het paneeltje op op de pc opladings gebeuren solderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:03

Gotez

42

Ik denk niet dat je twee oplaadpunten zomaar op elkaar kan solderen, dan kan het namelijk gebeuren dat je kortsluiting veroorzaakt en b.v. 3 volt over je USB jaagt. Er zal dus een schakelaartje tussen moeten om te kiezen tussen oplader. (usb of zonnepanneel). Daarnaast vraag ik me af of de zonnepaneeltjes genoeg zijn om de baterijen op te laden, ik denk dat hier te weinig vermogen uit komt. Iets als dit http://www.circuitsonline...impele-batterijlader.html zou je kunnen helpen om alles goed aan te sluiten.
Pagina: 1