Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390142

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op korte termijn ga ik de overstap maken van een simpele oude telefoon naar een smartphone. Ik heb eens rond zitten kijken wat er voor welke prijs mogelijk was en ben benieuwd hoe jullie daar over denken. Mijn oog is tot nu toe gevallen op de htc wildfire, de samsung galaxy ace en de htc desire.

Allereerst wat ik van de telefoon verlang:
- Ik ben denk ik te omschrijven als zakelijk gebruiker (bellen, smsen, agenda, af en toe internet, etc. Filmpjes kijken, video's en/of foto's maken interesseert me niet echt).
- De telefoon hoeft niet de allerbeste van de allerbeste te zijn, maar moet wel in staat zijn om op een degelijke manier gebruikt te kunnen worden.
- Een, voor een smartphone, relatief lange accuduur bij normaal gebruik.
- Geen enorm scherm (zoals de HTC desire HD bijv.) hij moet nog wel in mijn broekzak passen..
- Moet minstens een jaar mee gaan, maar liever langer

Als ik naar de specs kijk merk ik het volgende op:
- Wildfire: langzamer en lagere resolutie, wel een langere accuduur en goedkoop
- Desire: snel, hoge resolutie, korte accuduur en duurder
- Samsung Galaxy Ace: hogere resolutie, laag werkgeheugen, onduidelijke accuduur en iets duurder dan de wildfire

Nu is dit allemaal info die ik van het internet (tweakers.net) vooral kan halen, maar theorie en praktijk zijn twee verschillende werelden.

Kan iemand mij helpen met de volgende vragen:
- Staat HTC of Samsung bekend als slechte fabrikant o.i.d. waardoor ik sowieso voor de ander moet kiezen?
- Is de extra 120 euro het verschil tussen de wildfire en de desire waard?
- Hoe staat het in werkelijkheid met de accuduur, hoe lang gaat bij jullie de telefoon mee?
- Is de Galaxy ace met zijn snellere processor maar lagere hoeveelheid werkgeheugen een betere optie dan bijv. de wildfire.

Ik sta ook nog open voor andere opties, maar qua prijs is de desire al vrij hoog en alleen als deze echt veel beter is het geld waard. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij deze keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 17:02
De Wildfire voelt vrij goedkoop aan, volledige plastic body en het scherm is imo veel te klein. Samsung heb ik nooit wat van gehad, het is een goed merk maar ik vind het iets te nep/plastic.

Ikzelf heb een Desire, topding!

[ Voor 56% gewijzigd door BeefHazard op 12-02-2011 11:37 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-04 17:39
Anoniem: 390142 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:33:

Kan iemand mij helpen met de volgende vragen:
- Staat HTC of Samsung bekend als slechte fabrikant o.i.d. waardoor ik sowieso voor de ander moet kiezen?
- Is de extra 120 euro het verschil tussen de wildfire en de desire waard?
- Hoe staat het in werkelijkheid met de accuduur, hoe lang gaat bij jullie de telefoon mee?
- Is de Galaxy ace met zijn snellere processor maar lagere hoeveelheid werkgeheugen een betere optie dan bijv. de wildfire.
Ik zal enkele vragen voor je beantwoorden, ik heb zelf sinds eind augustus een HTC Desire en ben er meer dan tevreden over, het is zeker een goede keus als je een goede telefoon zoekt.
- HTC staat geloof ik beter bekend als fabrikant van smartphones dan Samsung, HTC komt volgens mij vaker met updates voor de telefoon terwijl dit bij samsung niet zo vaak voorkomt correct me if I'm wrong
- Ik denk dat die 120 euro verschil tussen de Wildfire en de Desire het meer dan waard is, je krijgt een beter scherm (4x zo hogere resolutie geloof ik) en in ieder geval een betere en snellere processor. Ik heb zelf ook gekeken naar een Wildfire, Desire en Galaxy S. Ik vond de resolutie van de wildfire te laag, is niet echt mooi dat qvga. Ik vond zelf de Galaxy S te plastic, maar misschien is dit anders bij de Galaxy Ace.
- Mijn Desire gaat tussen de 1 en 2 dagen mee op zijn batterij, nu ben ik niet een heel intensieve gebruiker alhoewel ik wel regelmatig twitter check, af en toe op Facebook en Hyves zit en ook regelmatig mijn mail check op het toestel en ik internet er ook regelmatig op. De accuduur is dus redelijk.

Ik hoop dat ik je zo voldoende heb kunnen helpen. Succes met je keuze!

[ Voor 0% gewijzigd door Hayo op 12-02-2011 11:43 . Reden: Foutje met striken van de tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390142

Topicstarter
Dank jullie voor jullie reactie, bij deze heb ik besloten om toch iets dieper in de buidel te tasten en voor de HTC desire te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 12:27
HTC Legend ook overwogen?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05 09:08
Inderdaad een goede tussenstap, maar het verschil tussen Legend en Desire is op het moment maar iets van 40 euro? Daarvoor krijg je echt een veel sneller mobieltje, heb zelf een HTC Legend en met de Desire gespeeld. De laatste is echt een stuk sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Heb je ook het topic van de San Francisco/ZTE Blade bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:57
Ik twijfel momenteel ook tussen de Samsung Galaxy Ace en de HTC Desire. Ik neig naar de Galaxy Ace. Ik kon alleen niet vinden of en waar ik een alfanumeriek T9 toetsenbord kon instellen bij de Samsung. Is dit uberhaupt mogelijk op de Galaxy Ace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan ook nog naar de mini's kijken als de specs niet top of the bill hoeven te zijn (Samsung Galaxy Mini, Sony X10 mini (of mini pro). Ze hebben ook alle functionaliteit en passen makkelijk in je broekzak.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

HTC gaat binnenkort een aantal interessante nieuwe telefoons uitbrengen;

nieuws: MWC: HTC komt met Facebook-telefoons en opvolger Desire

De Wildfire S wordt niet duur en is een mooie telefoon.

Sony x10 mini zou ik niet nemen, de pro is nog wel interessant vanwege het hardware toetsenbord (het scherm is gewoon te klein voor een onscreen toetsenbord). Je kan ook in de Pricewatch kijken naar een mooie 2e hands telefoon, maar ik kan me voorstellen dat je liever gewoon een nieuwe hebt.

E: Overigens zou ik me geen zorgen maken over de bouwkwaliteit van de Galaxy Ace, de Galaxy S zit heel goed in elkaar, het lijkt me dan ook dat de Ace goed in elkaar zit. Als je op het forum kijkt zie je nauwelijks hardware problemen met een Samsung smartphone, de software is alleen wat minder (maar daar kan je zelf wat aan doen d.m.v. rooten en een rom flashen).

De HTC Legend is echt een no-go, een vriend van me heeft er een en hij is langzaam en heeft een storend lage resolutie.

[ Voor 28% gewijzigd door Thomas op 12-03-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De Wildfire S ziet er inderdaad wel interesant uit.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07
Weet niet of dit topic nog actueel is maar ik vind verder weinig over de Wildfire S.
Ik zit nu te dubben tussen de legend en de Wildfire S.
Heb de Galaxy Ace bekeken maar vond deze niet mooi en erg goedkoop aanvoelen.
De Desire S is erg mooi maar mij toch net iets te groot.

Qua specs zijn ze inmiddels vrijwel gelijk, de Legend heeft een mooiere behuizing maar is groter...
Maar eens in de winkel bij elkaar houden denk ik.

http://bigphonefight.com/htc-legend-vs-htc-wildfire-review

http://bigphonefight.com/...-s-vs-htc-wildfire-review

[ Voor 13% gewijzigd door german8 op 12-04-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik weet niet hoeveel je ervoor gaat betalen, maar de Legend/Wildfire is echt niet veel kleiner dan de Desire S? Dus als ik jou was zou ik zowel de Legend als de Wildfire S niet nemen, beiden hebben een erg lage resolutie en kleine beeldschermen (los van de veel slechtere specs) en bijna niet kleiner (de Legend dan) of zelfs dikker (Wildfire S)

115 x 11.63 x 59.8 (Desire S)
112 x 11.5 x 56.3 (scheelt ongv. 3 mm maar)
101.3 x 12.4 x 59.4 (nog dikker dan de Desire S, dat merk je waarschijnlijk meer dan die paar mm qua grootte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is niet de bedoeling om oude topics te kicken voor je eigen vragen. Daarvoor kun je zelf een topic openen. We verwachten echter op GoT dat je met specifieke vragen komt en uitlegt wat je zelf al hebt bedacht als je aankoopadvies wil.

Dit topic gaat dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.