Toon posts:

Ebay laptop kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 898 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een laptop te importeren vanuit amerika. Ik heb als volgt het bedrag uitgerekend wat ik zou moeten gaan betalen. het betreft de volgende laptop

http://cgi.ebay.com/ASUS-NX90JQ-B2-18-4-i7-740QM-4GB-1TB-Win7-Home-Premium-/220713814472?pt=Laptops_Nov05&hash=item33639189c8

Ik dacht dus het volgende:
1697.88+123.80 = $ 1821,68
Dit omgerekend met wisselkoersen krijg ik:
1347 euro.
Als ik nou bij de grens eruit gepikt word gaat er nog 19% belasting overheen dit word dus:
255,93

Het totaalbedrag waar ik op uit kom word dan als volgt
1602,93 euro.

Klopt dit?

Met vriendelijke groet,

Wouter

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:44
Neem ook het garantie en service aspect mee in je overweging. Als er iets mis mee is, kan je dan in NL terecht, of moet je alles terug sturen?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-01 16:42

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Naast die 19% krijg je ook nog een service kosten heffing van TNT er bovenop. Dit stelt niet zo veel voor verder...

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:29
Ben je van plan om te gaan betalen met Paypal? Paypal hanteert minder gunstige wisselkoersen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga paypal gebruiken. En waar kan ik zien of ik alles moet terug sturen of hier ook in Nederland terecht kan?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 12:18 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:29
Gebruik je creditcard icm Paypal?
Welke wisselkoers heb je gebruikt in je berekening?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

los van de BTW heb je nog invoerbelasting en zoals gezegd zijn de koersen van paypall zeer ongunstig. reken op site maar eens door hoeveel dat scheelt

Verwijderd

Topicstarter
De invoerbelasting over een laptop bedroeg 0% zoals aangegeven staat op de website van de douane. Het enige wat ik dus nog even moet bekijken is de koers van paypal.

Verwijderd

Topicstarter
Onder invoerbelasting verstaan we douane rechten neem ik aan trouwens?

Verwijderd

19% BTW, als je pech hebt betaal je ook nog eens VAT.

Verwijderd

Topicstarter
En wat voor kosten bedragen die, haha, straks heb ik hele waslijst met rekeningen die ik moet gaan betalen.

Verwijderd

Dat hangt van de staat af, VAT is gemiddeld iets van 6%

Doorgaans, € = $*0,95 plus verzendkosten.

De prijs in de TS lijkt overigens wel redelijk te kloppen, al vraag ik me af hoe asus omgaat met garantiegevallen. Asus levert in de regel niet direct aan de concurrent.

Ik vraag me overigens af wat je hebt aan een notebook die 20" groot is, maar dat is een ander verhaal...

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als het op de methode gaat die u mij voorschrijft zit ik wel opeens aan een geheel andere prijs bijna 150 euro boven wat ik zat. en wat bedoeld u met TS?

En wat bedoeld u met asus levert in de regel niet direct aan de concurrent?

En ik neem deze omdat ik hem ga gebruiken voor voornamelijk design en dergelijke en het dan wel handig vind om een lekker groot scherm te hebben.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-01 23:02
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:55:
Als het op de methode gaat die u mij voorschrijft zit ik wel opeens aan een geheel andere prijs bijna 150 euro boven wat ik zat. en wat bedoeld u met TS?

En wat bedoeld u met asus levert in de regel niet direct aan de concurrent?

En ik neem deze omdat ik hem ga gebruiken voor voornamelijk design en dergelijke en het dan wel handig vind om een lekker groot scherm te hebben.
Bespaar je de moeite en koop het in nederland die 200 euro die je misschien bespaard met alle rompslomp is het niet waard.

Verwijderd

Topicstarter
Het scheelt dat ik er in nederland nog rond de 2500 euro voor kwijt ben, dus het scheelt wel iets meer dan 200 euro.

Verwijderd

TS = topicstart ;)

Asus levert niet direct aan consumenten (typvout, sorry :X ), maar aan resellers, officieel zul je nooit contact moeten opnemen met asus.
Maar ik geloof dat asus daar niet zo moeilijk over doet.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:55:
In ik neem deze omdat ik hem ga gebruiken voor voornamelijk design en dergelijke en het dan wel handig vind om een lekker groot scherm te hebben.
Ach, als je maar niet van plan bent deze stoeptegel mee te slepen, je sleept je een breuk (letterlijk) aan dit ding.
Mektheb schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:57:
[...]

Bespaar je de moeite en koop het in nederland die 200 euro die je misschien bespaard met alle rompslomp is het niet waard.
In nederland is alleen de significant duurdere versie te koop: pricewatch: Asus NX90JQ-YZ065V

Verwijderd

Topicstarter
Okok, dat dacht ik al haha. Ja, ik denk dat asus met garantie wel aardig goed meewerkt.
Maar ik zou dus moet rekenen tussen de 1600-1700 euro? Dan zal ik het is overwegen.

En wat raad je me anders voor laptop aan. 18,4 inch of 17,3 inch zoveel verschil maakt dat niet uit en tegenwoordig lopen de meesten toch al wel met 17,3 inch notebooks. En deze weegt maar 4,4 gram ik weet niet wat het gewicht is van een 17,3 maar ik denk niet veel minder.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Denk je er ook aan dat de adapter wel op ons stroomnet moet kunnen werken?
De meeste adapters doen dat wel, maar niet allemaal. Controleer het goed!
En vergeet de kabel van de powerbrick naar het stopcontact niet. Hoewel dat gestandaardiseerd is, willen sommige merken wat obscuurdere aansluiting gebruiken op de powerbrick of dat zelfs vastgesoldeerd hebben zitten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Daar doe ik niet zo moeilijk over, dan haal ik wel gewoon een losse adapter hier in nederland. Ik had daar al rekening mee gehouden.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Wouter, wij hebben deze bij ons in de winkel en het is echt een bijzonder zwaar ding, veel zwaarder dan een normale 17.3 inch. dus nee, dit is echt een desktopvervanger. ik zou 't niet aanschaffen als je er mee gaat slepen

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:44
Na de specs bekeken te hebben, vraag ik me ook af wat je met de Notebook wil gaan doen. Voor die prijs moet het goed te doen zijn een i7 te vinden met een 15" 1920 x 1080 pixel resolutie. Eventueel kan je ook nog met een vast scherm werken, als je op vaste plaatsten werkt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Als je een groot scherm wilt kun je het beste een dual screen laptop kopen ;)
http://www.gscreencorp.com/

Verwijderd

Wow, 4.4 kg voor alleen de laptop.

Verder zijn de kosten inderdaad weergegeven op http://www.douane.nl/part...aankopen-01.html#P34_2554. Reken daarbij nog de douane kosten die de vervoerder in rekening brengt (administratiekosten dus). Als je dat lijstje hanteert dan weet je wat de kosten zullen zijn voor je aankoop. Houd er rekening mee dat de belastingdienst de belasting berekent over de kosten voor de hardware +verzending.

Houd er verder rekening mee dat garantie een probleem zal zijn en dat je een nieuwe adapter nodig hebt. Ik neem aan dat je daarmee voldoende info hebt om je beslissing te maken. Dan kan deze mooi op slot :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.