Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzly
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 15:32
Hallo allemaal,

ik heb een vraag. Ik heb in de schuur een barretje gemaakt waar ik ook muziek wil kunnen draaien. Nu heb ik een Bose acoustimass 3 series III set met en subwoofer, alleen heb ik hier ook de versterker van laten vallen.
Ik zoek dus een versterker die ik hier op aan kan sluiten en die ik dan op de laptop aan kan sluiten, waarop ik met Winamp muziek kan draaien.

Op de achterkan van de subwoofer staat iets van "for amplifiers and recievers for 10-100W, ch 4-8 ohms".
Ik zou graag alles volgend weekend aangesloten hebben ivm een verjaardag. Dus misschien dat ik een versterker bij Saturn of Mediamarkt kan halen??

Ik heb hier totaal geen kennis van dus ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:06
Je kan volgens mij elke versterker aansluiten. Tenminste, dat lees ik in de de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Sterker nog, elke stereo versterker van marktplaats of de kringloop (of een die iemand die er nog een heeft staan op zolder) zou je hiervoor kunnen gebruiken. Geen enkel probleem.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzly
ok mooi... maar als ik het maximale uit de boxen wil halen...Moet ik dan een versterker van 100 wat hebben dus? Of begrijp ik het dan verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:06
wzzly schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 12:06:
ok mooi... maar als ik het maximale uit de boxen wil halen...Moet ik dan een versterker van 100 wat hebben dus? Of begrijp ik het dan verkeerd?
Ik denk dat je dit verhaal even moet lezen. Daar staat even verderop ook nog iets over versterkers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

wzzly schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 12:06:
specificeer 'het maximale'

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzly
zeg maar dat de muziek zo hard mogelijk kan wat de boxen goed aan kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzly
is zoiets bijvoorbeeld goed voor deze boxen?
http://www.kieskeurig.nl/.../prijzen/bezorgen/260057/

En dan gewoon via een 3.5 plug op de laptop aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Wat wil je uitgeven? Want als jij echt 2 x 100 Watt stabiel door wil geven dan red je het niet met een paar tientjes. Dan zit je toch aan de luxere merken. Maar dat is naar mijn inziens ook wel erg uit verhouding met een paar Bose speakertjes. Voor muziek op een normaal niveau heb je maar enkele Watts nodig. Het één en ander hangt natuurlijk wel af van de impedantie en de gevoeligheid van de speakers, maar daar zou ik me allemaal niet te druk om maken. Als jij 2 x 100 Watt over die speakers gaat jagen dan gaat het zeer zeker vervormen, want Bose is nu niet echt een goed merk. En het volume zal zo hard zijn dat je elkaar ook niet meer kan verstaan. Zoals gezegd is een simpele versterker meer dan genoeg om de ruimte van geluid te voorzien. Je kan inderdaad naar een Mediamarkt of wat dan ook gaan en zo honderd(en) euro's af mogen tikken voor een versterker. Maar er zijn dus veel betere alternatieven zoals marktplaats of de plaatselijke kringloop.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzly
nouja niet te veel eigenlijk :) kijk ik ben geen audiofiel, ik wil gewoon dat de muziek wel een beetje hard kan. Ik heb namelijk 2 tuindeuren die ik open kan zetten dus het is wel leuk als je de muziek dan buiten ook nog een beetje hoort. En als er een feestje is dat de muziek wel een tandje harder kan.

Maar eigenlijk als ik het goed begrijp kan ik voor deze boxjes beter eerst even testen of het geluid hard genoeg kan door gewoon even bij iemand een versterkertje te lenen of met wat voor versterker dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Dat zou ik als eerste doen inderdaad. En laat je dus niet gek maken door de opgegeven Wattages, want als je een versterker hebt met bijvoorbeeld 2 x 40 Watt op 8 Ohm dan ga je daar gewoon genoeg aan hebben. Ik weet niet in elke omgeving je woont en welk bereik je hebt, maar ik wil best even wat Marktplaats advertenties doorlopen om te zien of ik wat leuks zie in die omgeving :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzly
ooh ok.. ga ik even rondvragen of een bekende iets heeft staan. ik woon in Tilburg...
Pagina: 1