Voor een PIII-866 is de Vcore 1.70V. Lager kun je ook niet instellen in de BIOS van de CUSL2-C.
Volgens mij heeft het probleem te maken met het zogenaamde 'cold boot' probleem waar de CUSL2-C last van heeft. Soms wil ie gewoon niet opstarten als ie uit heeft gestaan en aangezet wordt. Fans gaan wel draaien, maar er komt geen piep en ook geen beeld. Na een paar keer aan en uit kom je dan in de BIOS Safe Mode met de mededeling dat het systeem niet opgestart kan worden met de instellingen, net zoals wanneer je OC-ed en het systeem kan het niet aan. Gekke is dus dat dit gebeurt met de standaard instellingen!
Een reden (volgens sommigen) kan zijn dat de CUSL2-C opstart met een VCore lager dan 1.70, en dan na een check van BIOS en CPU de juiste VCore instelt. Soms is die lagere VCore echter niet genoeg om het systeem daadwerkelijk op te starten. Resultaat: vast loper.
Voor zover ik weet is er geen oplossing voor dit probleem. Het komt ook niet bij iedereen voor. Kijk maar eens op het forum van
www.cusl2.com, daar hebben meerdere mensen er last van.
Ik had het ook, maar ik heb nu een andere CUSL2-C, en die heeft tot nog toe het probleem niet gehad ('k heb 'm ook nog maar een dag of twee).
Wat betreft de hardware monitor, daar klopt vaak geen ene zak van. Fan speeds kloppen vaak niet, en de temperatuur schijnt ook niet echt betrouwbaar te zijn. Ik geloof dat upgraden naar de laatste BIOS (1006A) wat betere resultaten geeft. Dus als je die nog niet hebt, zou ik ff flashen.