Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[online] Aanbieding met T-Mobile; To good to be true?

Pagina: 1
Acties:

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik kreeg een mailtje van T-mobile en een aanbieding met Online.

- digitale TV
- tot 20mbit internet inclusief modem
- Gratis bellen naar vaste nummers en T-mobile mobiele nummers

Totaal voor 36 euro per maand....

En het bovenstaande zonder gratis bellen, voor 28,50 per maand.

Nu zegt men wel eens als het er te goed uit ziet is het meestal ook zo, dus waar zit het addertje? Ik heb het nog niet kunnen vinden...

link:
http://vast-internet.t-mobile.nl/3-in-1-voordeelpakket/

Ik heb ook gebeld (alleen 0900 nummers; kan een nadeel zijn).
Zo lang je abonnee blijft bij T-mobile blijft de prijs, dus na een jaar ga je niet meer betalen...
Harddisk recorder voor 99 euro extra erbij...
Modem is wireless, alleen geen n protocol

Youtube: DashcamNL

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Het is een 1 jarig abbo, waarschijnlijk betaal je na het 1e jaar wel gewoon de volle 46 euro.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• BlakHawk
D4NG3R schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 23:58:
Het is een 1 jarig abbo, waarschijnlijk betaal je na het 1e jaar wel gewoon de volle 46 euro.
Ik heb gebeld en gevraagd, maar ze zei dat je deze prijs betaalt zolang je bij T-mobile lid bent...

Van de site:
3-in-1 pakket van € 46 voor € 36

Online, het merk van T-Mobile voor internet, vaste telefonie en televisie, heeft een bijzondere aanbieding voor jou als trouwe
T-Mobile abonnee. Elke maand opnieuw € 10 korting op internet, bellen en of TV, zolang je abonnee bent bij T-Mobile.

• hibbit
  • Laatst online: 13-09-2024
Heb nog steeds een abonnement van 5 jaar geleden... 900 minuten voor 40 euro..! Voor mij geen andere.... dan maar geen internet.

• hibbit
  • Laatst online: 13-09-2024
hmm... sorry... even verkeerd gelezen..! Bovenstaande berichtje ging over mobiel....

• BlakHawk
Blijkbaar gaat T-mobile dus ook de TV en internetmarkt bedienen.

Ik dacht dat T-mobile in combinatie met online samen gingen werken, maar:
Online, het merk van T-Mobile voor internet
Ik zit er sterk aan te denken om voor de aanbieding te gaan.

Ik heb nu het goedkoopste wat mogelijk was:
- ziggo tv: 16 euro per maand
- alice internet en telefonie (inclusief onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers): 29,95 per maand

UPC en Ziggo hebben beide standaard niet gratis bellen erbij zitten...

Maar dit lijkt me nu goedkoper, vooral gezien het feit dat Alice vanaf 1-1-11 een starttarief is gaan berekenen... En Online (T-mobile dus) biedt ook gratis bellen naar t-mobile mobiele nummers aan (met starttarief) en ook naar alle vaste nummers (zonder starttarief).

Ik denk dat ik ga overstappen en voor 99 euro meteen een harddiscrecorder erbij bestel.

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:11
Als je drukt op bestel direct staat er rechts dit:
Totaal per maand € 36,00
Na 12 maanden € 46,00
Dus na 12 maanden betaal je 46 euro ;)

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

• BlakHawk
joker-nl schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:53:
Als je drukt op bestel direct staat er rechts dit:
Totaal per maand € 36,00
Na 12 maanden € 46,00
Dus na 12 maanden betaal je 46 euro ;)
Ik heb dus gebeld en ze zegt dat dat niet klopt. De prijs blijft, zolang je abonnee bent bij T-mobile...
Ten minste 10 euro korting. Ze zei dat als de 46 euro na 12 maanden bijvoorbeeld wordt opgehoogd naar 50 euro, dat je dan nog steeds 10 euro korting krijgt. Zo lang je abonnee bent.

Maar dit is dus verreweg de goedkoopste optie voor internet bellen en tv.

Tot nu toe was dit Alice icm met ziggo of kpn voor tv.
Maar dit verandert de zaak drastisch...

Ik wilde eigenlijk weg bij T-mobile,maar dit maakt het wel aantrekkelijk om te blijven....

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Maar waarom denk je eigenlijk dat het zo'n goede aanbieding is? Ik heb al een tijdje online voor 20 euro per maand voor 20mbit + digitenne apart is 28,50 per maand, dan is 36 euro per maand toch niet zo'n super aanbieding?

Ik kijk het zelf nog even aan want Online biedt ook vdsl aan, maar alleen tot 30mbit, wil liever de 60mbit versie.

[ Voor 20% gewijzigd door Megamind op 12-02-2011 12:02 ]

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-11 12:25
Kreeg belletje op belletje van T-Mobile of ik hun internet wilde hebben, vertelde ze dat ik eigenlijk al naar mijn zin bij Telfort zat. Ik zei dat ik er oven moest denken. Ze boden aan dat het 15 euro in de maand zou blijven zolang ik een telefoonabbo bij T-Mobile zou houden. Nog een lokkertje, per maand opzegbaar, overstapservice, ik zou de overstap niet merken.....of toch hooguit een uurtje zonder internet zitten, ook gevraagd naar de snelheid, die zou toch wel hetzelfde blijven, ja meneer alles blijft hetzelfde.

Op de site van online.nl de postcode check gedaan, ja ook daar de aanwijzing dat ik dezelfde snelheid zou halen als met Telfort. Ik bleef aarzelen, houd niet zo van dat gedoe en ondanks af en toe wel eens een storing bij Telfort zat ik naar mijn mening wel goed, na nog een paar belletjes van hun kant en na weer een storing bij Telfort het aanbod van T-Mobile genomen.

Wat een prutsers daar, wat heb ik een spijt :'(

Ik zou de overstap niet merken, nou wel degelijk. :( 1x 20 minuten met de helpdesk gebeld, ze deden metingen, snelheid was goed ze meten 1,75MB/s (had ik ook bij Telfort) dat zag er goed uit, maar toch wilde de verbinding niet werken, hebben uren en uren alle draadjes combinatie geprobeerd, modem gereset etc etc. Na alle pogingen weer met de helpdesk gebeld, ze deden weer een meting, heb nogmaals verteld dat het niet ging lukken, ze zouden een storingsmelding maken. 3 dagen zonder internet gezeten.

Daar is overheen te komen, blij dat het modem het deed, de boel gestart(zou een belletje krijgen, maar nee dus) Van de 1,75MB/s was plots nog maar 1,02MB/s over, dat is een dramatische achteruitgang, dacht dat het nog een storing was, dus gelijk zelf maar gebeld. Wat kunnen die gasten bij die helpdesk liegen. Plots was dat wel de max waarde die ik zou kunnen halen, afstand centrale en nog meer leugens. Maandag nog wel 1,75MB/s en donderdag niet meer :? Nou..... misschien was de technische dienst nog bezig, ik had toch nog geen belletje gehad.....

Vrijdag kreeg ik een belletje, onvoorstelbaar wat kunnen die gasten liegen, eerst beloven dat je er niet op achteruit gaat en dan glashard staan liegen dat de snelheid niet hoger kan terwijl ik die met Tellfort altijd wel heb genoten. Ja, ik moest blij zijn met de mooie stabiele en ruisvrije 1,2MB/s verbinding die zij meten en waarbij mij maar 1,02MB/s van te halen was, heb direct gezegd dat ik daarmee niet akkoord zou gaan.

Heb nog dezelfde dag het "supernelle" internet van online.nl opgezegd, dit kan met de wet op verkoop op afstand, binnen 7 dagen.

Online.nl wat een onvoorstelbaar stelletje leugenaars, ze maken niet waar wat ze telefonisch en op hun website beloven, mislukte overstap, snelheid bij lange na niet halen, je duur laten bellen en pas de volgende dag een email sturen met een nummer dat goedkoper is voor startende klanten 8)7

Ach, 1 ding is wel waar, ze liegen wel allervriendelijkst bij online.nl, toch heb ik dan liever de waarheid in een norse verpakking. Ze hebben wel een record gebroken, ben nog nooit ergens zo kort lid van geweest, ik houd niet van leugenaars. ;w

Heb weer een abbo besteld bij Telfort, nog 35 dagen wachten en een gat van een week geen internet :-(

Bezint eer gij begint

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
@meaccount: Wet verkoop op afstand werkt helaas wat anders. Je hebt tot 7 dagen na het bestelmoment, niet 7 dagen na het leveringsmoment. Komt er voor jou op neer dat je te laat bent en dat Online je aan een jaarcontract kan houden.

Lijkt er trouwens op dat je op een andere kaart bent geplaatst (van ADSL2+ naar ADSL2 waarschijnlijk). Dat is relatief eenvoudig op te lossen als je ze bij Online het verschil kan laten begrijpen.

• neorider
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:35
Zelf heb ik ook de mail gehad van t-mobile. Zit ook erg te twijfelen over het aanbod.
Nadat ik rechtstreeks naar de site van online ging zag ik via deze link:
http://www.online.nl/prod...tale-tv-pauzeren-opnemen/

Vlgens mij de zelfde aanbieding alleen dan de eerste 6mnd voor 24,95 en dan voor 36,95. De aanbieding van t-mobile is dan niet zo scherp.

Wat ik me wel afvraag bij online is hoe de tv geregeld is. Is dit op basis van dvb-t? En dus draadloos of moet er vanaf de modem een netwerk kabel getrokken worden naar de decoder? Hier kan ik namelijk niets over vinden.

• jurry
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:14
neorider schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:58:
Wat ik me wel afvraag bij online is hoe de tv geregeld is. Is dit op basis van dvb-t? En dus draadloos of moet er vanaf de modem een netwerk kabel getrokken worden naar de decoder? Hier kan ik namelijk niets over vinden.
Zo te zien krijg je Digitenne van KPN maar dan onder het label van Online. Het zenderaanbod is precies hetzelfde. Dus een ontvanger per TV met een kleine antenne en dus geen verbinding met je modem nodig.

Zelf ben ik eind vorig jaar ook overgestapt naar een combinatie aanbieding van Online naar aanleiding van een aanbieding die ik van Online deze zomer kreeg. De aanbieding was 20 euro per maand voor Internet en telefonie omdat ik zowel T-Mobile als Canal Digitaal klant ben. Uiteraard was ik sceptisch want dit is wel erg goedkoop: destijds betaalde ik al bijna 20 euro per maand voor een KPN basis abonnement voor vaste lijn.

Het overstappen van zowel TweakDSL naar Online als KPN vaste lijn naar Online ging zonder problemen. Het enige wat de Overstapservice van Online niet kon was het opzeggen van TweakDSL. Hiervoor werd ik wel keurig gebeld door de klantenservice van Online.

Snelheid was de eerste week 16 Mbit/sec en is nu 18 Mbit/sec. Hiervoor had ik nog een oud TweakDSL 8 Mbit/sec abonnement (2 jaar voor 400 euro) dus ik kan niet vergelijken of de snelheid anders is geworden. Verder is de verbinding stabiel voor zowel Internet als telefonie. Uiteraard wel een dichtgetimmerd modem maarja voor 20 euro per maand kun je niet alles hebben... :-)

• BlakHawk
neorider schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:58:
Zelf heb ik ook de mail gehad van t-mobile. Zit ook erg te twijfelen over het aanbod.
Nadat ik rechtstreeks naar de site van online ging zag ik via deze link:
http://www.online.nl/prod...tale-tv-pauzeren-opnemen/

Vlgens mij de zelfde aanbieding alleen dan de eerste 6mnd voor 24,95 en dan voor 36,95. De aanbieding van t-mobile is dan niet zo scherp.

Daar zit geen gratis bellen bij naar vaste nummers en ook niet naar t-mobile abonnees.

Gratis bellen naar vaste nummers heeft meestal een waarde van 10 euro per maand.
jurry schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:36:
[...]

Zo te zien krijg je Digitenne van KPN maar dan onder het label van Online. Het zenderaanbod is precies hetzelfde. Dus een ontvanger per TV met een kleine antenne en dus geen verbinding met je modem nodig.

Zelf ben ik eind vorig jaar ook overgestapt naar een combinatie aanbieding van Online naar aanleiding van een aanbieding die ik van Online deze zomer kreeg. De aanbieding was 20 euro per maand voor Internet en telefonie omdat ik zowel T-Mobile als Canal Digitaal klant ben. Uiteraard was ik sceptisch want dit is wel erg goedkoop: destijds betaalde ik al bijna 20 euro per maand voor een KPN basis abonnement voor vaste lijn.

Het overstappen van zowel TweakDSL naar Online als KPN vaste lijn naar Online ging zonder problemen. Het enige wat de Overstapservice van Online niet kon was het opzeggen van TweakDSL. Hiervoor werd ik wel keurig gebeld door de klantenservice van Online.

Snelheid was de eerste week 16 Mbit/sec en is nu 18 Mbit/sec. Hiervoor had ik nog een oud TweakDSL 8 Mbit/sec abonnement (2 jaar voor 400 euro) dus ik kan niet vergelijken of de snelheid anders is geworden. Verder is de verbinding stabiel voor zowel Internet als telefonie. Uiteraard wel een dichtgetimmerd modem maarja voor 20 euro per maand kun je niet alles hebben... :-)
Zijn daar nog veel problemen mee? Digitenne??
En werkt dat tegenwoordig ook al met insteekmodules in de tv's?

[ Voor 45% gewijzigd door BlakHawk op 13-02-2011 23:19 ]

• BlakHawk
Hmmm, heeft iemand al tv van online?

Kan diegene bevestigen dat het inderdaad om digitenne gaat?

Daarnaast de harddiskrecorder, het lijkt erop dat het gewoon een externe harde schijf is...

Dit is de decoder:
http://vast-internet.t-mobile.nl/producten/internet-bellen-tv/snel-internet-bellen-vaak-digitale-tv-pauzeren-opnemen/index.html

En dit is de harddiscrecorder:
http://www.online.nl/moodal-links/productdetails/harddiskrecorder/

Daar zit een externe harddisc bij, lijkt het.

Twijfel, moet ik voor het duurdere UPC gaan, of ziggo, of toch online???
Online lijkt het goedkoopste, maar ja de ene zweert bij digitenne en de ander wil er direct vanaf...

Krijg je dan ook nog zo'n ontvanger achtig iets dat je ergens moet ophangen? Moet dat buiten?

[ Voor 54% gewijzigd door BlakHawk op 14-02-2011 08:17 ]

• Megamind
Het is digitenne, kan ook niet anders voor 8,50 per maand. Met een ADSL abo kunnen ze bijna geen IPTV garanderen en kabelrechten heeft niemand nog.

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-10 21:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

dfrenner schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:06:
Hmmm, heeft iemand al tv van online?

Kan diegene bevestigen dat het inderdaad om digitenne gaat?

Daarnaast de harddiskrecorder, het lijkt erop dat het gewoon een externe harde schijf is...

Dit is de decoder:
http://vast-internet.t-mobile.nl/producten/internet-bellen-tv/snel-internet-bellen-vaak-digitale-tv-pauzeren-opnemen/index.html

En dit is de harddiscrecorder:
http://www.online.nl/moodal-links/productdetails/harddiskrecorder/

Daar zit een externe harddisc bij, lijkt het.
Ik heb dezelfde vraag:
Ze bieden voor 8,50 euro p/mnd digitale TV en radio aan, met een TV-ontvanger met een kaartje. Een kleine antenne ontvangt het signaal, en het kastje is dus de decoder.
(Dit kaartje kan eventueel rechtstreeks in je TV als je een moderne TV hebt).
Dat lijkt me dus inderdaad hetzelfde als Digitenne van KPN.

Nu bieden ze daarbij een HD recorder aan voor 99,- euro, die als externe harde schijf via USB aan dat decoder kastje kan worden aangesloten, zodat je programma's kan opnemen / pauzeren / later afkijken etc. Deze schijf heeft 320Gb geheugen.

Dat klinkt goed, maar wat ik graag wil weten is dit:

- Welk merk decoder bieden ze aan? en is dat een degelijk apparaat?
- Is de externe HD recorder slechts een normale externe HDD van 320Gb of is dat een echte HD-recorder? Want als het gewoon een externe USB HDD is, kan ik net zo goed gewoon mijn eigen 500Gb HDD erop aansluiten, en bespaar ik me 99,-.

Er staat niks op de Online site over dit apparaat, enkel een afbeelding. Op die afbeelding zie ik het decoder kastje van Online (wat je altijd nodig hebt als je het kaartje niet rechtstreeks in je TV kan stoppen, zoals ik, als ik het goed begrijp), en de optionele externe HDD voor opnemen/pauzeren. Die ziet er op de foto gewoon uit als een simpele externe USB schijf... Wel twee verschillende afstandsbedieningen... Verwarrend!

Is er iemand die dit thuis heeft, en er meer over weet?

Sjeng aon de geng!!!

Verwijderd

Johny_B schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:05:
@meaccount: Wet verkoop op afstand werkt helaas wat anders. Je hebt tot 7 dagen na het bestelmoment, niet 7 dagen na het leveringsmoment. Komt er voor jou op neer dat je te laat bent en dat Online je aan een jaarcontract kan houden.

Lijkt er trouwens op dat je op een andere kaart bent geplaatst (van ADSL2+ naar ADSL2 waarschijnlijk). Dat is relatief eenvoudig op te lossen als je ze bij Online het verschil kan laten begrijpen.
Ik ga niet in discussie maar dat klopt niet.Bestellen is 1 ,maar pas na daadwerkelijke levering gaan de 7dagen in.

Zo vaak meegemaakt dat de bestelling pas 2weken later binnen kwam.Dan zou ik volgens jouw beredenering al meteen eigenaar zijn.Dan heeft die hele wet toch geen zin meer? Dan wacht elke verkoper 6 dagen en stuurt het pas dan op.
Zo werkt dat niet,gelukkig :)

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
dfrenner: Ziggo heeft wel de beste kwaliteit digitale TV en straks in de zomer komen er meerdere HD zenders in het basis pakket. Digitenne is nog steeds niet van het niveau van Ziggo. Houd hier dus rekening mee. Verder wel een aardig goede aanbieding ja.

• Megamind
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:17:
[...]

Ik ga niet in discussie maar dat klopt niet.Bestellen is 1 ,maar pas na daadwerkelijke levering gaan de 7dagen in.

Zo vaak meegemaakt dat de bestelling pas 2weken later binnen kwam.Dan zou ik volgens jouw beredenering al meteen eigenaar zijn.Dan heeft die hele wet toch geen zin meer? Dan wacht elke verkoper 6 dagen en stuurt het pas dan op.
Dat doen ze express. Je hebt 7 dagen om te annuleren dus na die 7 dagen wordt je bestelling pas in gang gezet.

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:17:
[...]

Dan ga ik de discussie maar wel even aan:

Wanneer gaat uw bedenktijd in?

Uw bedenktijd gaat in als u het product thuis krijgt. Koopt u geen product maar een dienst? Dan gaat de bedenktijd in op het moment dat u de dienst bestelt.

Het gaat dus wel meteen in. Kijk maar op consuwijzer of begin het burgelijk wetboek 7 even te lezen vanaf artikel 46.

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

Dwalen we met deze discussie niet een beetje af? Ik zou graag antwoord zien op de vragen die hier gesteld zijn over het aangeboden product, en niet over bedenktijden... :X

Sjeng aon de geng!!!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-11 12:32
Helaas voor je: werkt wel zo

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

Is er dan echt niemand hier die TV van Online heeft met die decoder en recorder? :?

Sjeng aon de geng!!!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:44

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ik heb t niet, maar aan de specs kan ik 100% zeker zien dat t digitenne is of een kloon daarvan.

De harddiskrecorder lijkt me een USB PVR. Dat is een recorder met idd een externe HDD als opname apparaat.

Online zegt dit:
De Digitale TV-ontvanger met harddiskrecorder bestaat uit een doe-het-zelf installatiepakket inclusief TV-ontvanger (dual tuner), externe harddisk (320 GB), afstandsbediening inclusief batterijen, Scart-kabel, smartcard, kleine binnenantenne en installatiehandleiding
Bron:
Online klantenservice

Dus kort gezegd: ja, het is Digitale TV, maar nee, de kwaliteit is niet denderend. Voor ervaringen kun je gewoon terecht in de digitenne topics denk ik.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:43
Om even uitsluitsel te geven.

Het gaat inderdaad om een aanbod via digitenne. Dezelfde zenders, dezelfde kwaliteit dus tot 32" oid is het beeld goed te doen zolang je fatsoenlijke ontvangst hebt.

Hardware
De kastjes die Online levert komen van Rebox. Het gaat hierbij om de standaard ontvanger en de harddisk recorder. Deze laatste heeft inderdaad een externe harde schijf voor opslag. Voor de handige pipo's hier die denken een ontvanger te bestellen en een eigen HD te gebruiken, gaat je niet lukken. De standaardontvanger heeft een enkele tuner en geen USB aansluiting. De harddisk recorder heeft een dubbele tuner (met doorluskabeltje) en is weldegelijk een ander apparaat.

Beide ontvangers zijn aan te sluiten via twee SCART uitgangen en composite. Geen HDMI helaas en mijn ervaring is dat de kastjes doen wat ze moeten doen. Verwacht geen uitgebreide tweakermogelijkheden, daar richt Online zich ook niet op. Zappen etc is goed te doen met de hardware al heb ik persoonlijk geen denderende ervaring met de afstandsbediening. Al kan dat laatste ook aan waardeloze plaatsing en slechte batterijen liggen.

Tevens biedt Online de mogelijkheid voor een insteekkart met CAM module. De meeste moderne TV's zijn ervoor geschikt, voor een compleet lijstje kun je op hun website kijken. Kwestie van kaartje in je toestel, kleine antenneversterker en de antenne eraan. Het grote voordeel tov KPN digitenne is de prijsstelling. Bij KPN betaal je extra voor een tweede toestel, al snel €4,00 per maand. Bij Online KOOP je de hardware en blijft deze jouw eigendom. De abonnementsprijs blijft daarmee €8,50 per maand voor maximaal drie TV's. Afhankelijk van je wensen kan het een erg interessant aanbod zijn.

Mocht je overigens ergens anders een DVB-T kastje oid vandaan toveren dan kun je een extra smartcard bestellen. Het schijnt dat KPN Digitenne ontvangers ook gewoon met Online smartcards werken, al geven ze daar geen enkele garantie of ondersteuning op. Nog vragen over dit product verder?

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

Andros schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:10:

Hardware
De kastjes die Online levert komen van Rebox. Het gaat hierbij om de standaard ontvanger en de harddisk recorder... en is weldegelijk een ander apparaat.

Nog vragen over dit product verder?
Nee, dat is precies wat ik wilde weten :*) bedankt voor je duidelijke uitleg! _/-\o_
Hoewel: Die Online ON-1011TPVR recorder met die externe 320Gb hdd, kun je daar eventueel wel een grotere externe usb HDD aan pluggen? (weet niet of ik zoveel gebruik ga maken van de opnamecapaciteit, maar wie weet), en kun je dan ook die schijf weer op je pc hangen en de opgenomen programma's bv. op dvd branden?

Sjeng aon de geng!!!

• Andros
Grotere HD moet geen probleem zijn, al heb ik dit nooit kunnen testen. Programma's worden opgenomen op een soort .ts formaat. Wel zit er een max aan de bestandsgrootte van 4GB oid (FAT32 dacht ik maar niet zeker). Als je langer dan dat opneemt maakt ie gewoon een nieuw .ts je aan. Ken verhalen van mensen bij wie het gelukt is om de bestanden op een PC uit te lezen, schijnt wat aparte programmatuur voor nodig te zijn. Beetje tweaker moet hier best aan uit kunnen komen lijkt me :)

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

Bedankt ;)

Sjeng aon de geng!!!

• Kurt_Knakker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 13:14
Andros bedankt tot nu!

Ik ben een ervaren digitenne gebruiker.

Jouw ervaring is dat de kastjes doen wat ze moeten doen.
Daar heb ik vandaag een poging voor gewaagd om daar achter te komen.

Ik heb zowel online als Rebox gebeld.

Situatie nu is simpel:
Ik gebruik digitenne van KPN op 3 televisies. (ik huur niets, alles in eigendom).
Bij de topfield harddisk recorder (TF 5300T KPN) van 320 gb komen de volgende problemen voor:
- Wanneer ik een opname pauzeer en hervat mis ik enkele seconden geluid. Gevolg: Pauzeren, 2 seconden terugspoelen en afspelen is de 'juiste' handeling om een programma te kunnen blijven volgen.
- Wanneer ik een programma aan het kijken ben en er start een geprogrammeerde opname, verspringt het beeld naar de opname. Je bent dan de timeshift balk kwijt. Gevolg: Om dit te voorkomen dien je niet live tv te pauzeren maar op te nemen om frustratie te voorkomen.
- Wanneer ik een opname aan het kijken ben en er start een opname verspringt wederom het beeld naar de nieuwe opname. Soms laat de recorder wel en soms geen markering achter in de opname welke je aan het kijken bent. Gevolg: Regelmatig ben je aan het spoelen, op zoek naar de plek waar je eruit bent gegooid.

Natuurlijk heb ik hier contact over gehad met KPN.
Eerst is het apparaat 4 maal geruild.
Daarna zijn mijn opmerkingen doorgezet naar de technische afdeling.
Alwaar ze contact hebben opgenomen met Topfield.
Maandje wachten en het antwoord was aldaar:
Topfield heeft mij laten weten dat het in het ontwerp van de PVR zit. Het zit zelfs in alle PVR’s van Topfield. Het heeft ermee te maken dat voordat het geluid hoorbaar wordt, dit eerst synchroon moet lopen met het beeld. Als dit niet zou gebeuren dan is het beeld en geluid niet meer lipsync en dit is zeer storend.

Door Digitenne worden beeld en geluid apart verstuurd waarna het in de ontvangers gesynchroniseerd wordt, dit is onderdeel van het DVB-T systeem wat door Digitenne wordt gebruikt.

Om niet al te technisch te worden bestaat het verschil met de Philips hieruit, dat de onze PVR’s de complete datastroom opslaan zoals die door ons wordt uitgezonden. Hierbij is geborgd dat dit zonder kwaliteit verlies gepaard gaat. Hierdoor bestaat is het beeld en geluid dus nog wel los van elkaar, net als dat het door ons uitgezonden wordt via de ether. De Philips doet dit op een andere manier wat bewerking van het signaal en dus kwaliteitsverlies zou geven.

Het punt dat u meldt met een programma dat u in timeshift kijkt en verloren gaat zodra er een opname start ligt ook bij onze Topfield. Zoals u omschrijft is op dit moment het programma opnemen de enige mogelijkheid om hieraan te ontkomen. Dit ligt bij onze leverancier en als hier een oplossing voor komt dan zal dit via een software-update gerealiseerd worden.

Het staat u uiteraard vrij om over de voortgang te informeren. Verwacht echter niet een zeer spoedige oplossing.
nb. Verwijzing naar Philips heeft betrekking op de vergelijking die ik heb gesteld met een 5 jaar oude harddiskrecorder van dit merk, welke geen weergave problemen gaf.

Mijn vraag is dus simpel:
Heeft de Rebox PVR ook deze super irritante eigenschap om geluid later dan het beeld af te spelen?

EDIT:
Oj,

ik vergeet helemaal de post een beetje fatsoenlijk af te ronden!!

Alvast bedankt voor je tijd !! :-)

Met vriendelijke groet,
Kurt

• Andros
Het zou goed kunnen, op de site van Rebox kom ik zowel de Rebox kastjes als Topfield decoders tegen. Echter heb ik ervaring met het aansluiten van deze dingen en niet in dagelijks gebruik. Heck, heb zelfs helemaal geen DVB-T ontvangst op mijn huidige adres. Kan het helaas niet voor je testen aangezien de harde schijf van de PVR binnen een week na ontvangst gejat was bij de testopstelling.

Wel weet ik dat er een klein issue is met de Online PVR, als je een programma bv over enkele uren wilt opnemen, je stelt dit in, zet de ontvanger op standby en gaat iets anders doen dan is het programma bij terugkomst niet opgenomen. Hiervoor moet de ontvanger op dit moment aan blijven staan. Er wordt aan een update gewerkt, heb alleen nog geen datum gehoord wanneer dit gefixt is.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
dfrenner schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:56:
[...]

Ik heb dus gebeld en ze zegt dat dat niet klopt. De prijs blijft, zolang je abonnee bent bij T-mobile...
Ten minste 10 euro korting. Ze zei dat als de 46 euro na 12 maanden bijvoorbeeld wordt opgehoogd naar 50 euro, dat je dan nog steeds 10 euro korting krijgt. Zo lang je abonnee bent.

Maar dit is dus verreweg de goedkoopste optie voor internet bellen en tv.

Tot nu toe was dit Alice icm met ziggo of kpn voor tv.
Maar dit verandert de zaak drastisch...

Ik wilde eigenlijk weg bij T-mobile,maar dit maakt het wel aantrekkelijk om te blijven....
Toch vreemd dat verhaal dat je na 12 maanden op de website gewoon keihard 46 euro moet betalen. Ook al zeggen ze telefonisch anders. Dit moeten ze dan online zeker ook aanpassen want zo haken denk ik veel mensen af. Ik denk ook dat in je contract uiteindelijk de info van de site komt te staan en niet die van een telefonische medewerker.

Ik had ook deze aanbieding gehad maar haakte af doordat ze Digitenne pakket gebruiken. Ik heb nu UPC digital en 40inch full hd tv dus ga niet naar Digitenne bitrates kijken van 2-3Mbps als ik ook 5-8Mbps in SD kan krijgen of nog hoger voor HD. Een KPN Interactieve tv of Tele2 versie met 4-5Mbps wil ik nog wel overwegen maar helaas dat bieden ze niet. Ja de abo's met CanalDigitaal maar dan kom je in een andere prijsklasse omdat het niet allemaal binnen eigen beheer van Online/T-mobile is.

Dat abo met SD + HD zenders van CanalDigitaal + Online internet+bellen staat hier. En is na 6 maanden 42,50 p/mnd alleen daar komt nog wel 10 euro voor onbeperkt zonder starttarief bellen bij want standaard krijg je bellen soms erbij. Daarnaast ga je een contract aan van 2 jaar en heb je een schotel aan je huis hangen of op balkon. En om BBC 1,2 (en evt. 3,4) te blijven zien zul je een schotel moeten regelen die meerde LNBs heeft en die leveren ze standaard niet. CanalDigitaal heeft daar ook een los Triple-sat abo voor.

[ Voor 18% gewijzigd door funrider op 23-02-2011 14:08 ]

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik weet niet of mensen dit topic nog volgen, maar ik heb nog wel wat vragen en ook interessante informatie dus maar eens even een schopje. Ik ga binnenkort misschien op mezelf wonen dus ik ben me een beetje aan het verdiepen in de opties voor tv, internet, e.d. en deze aanbieding van T-Mobile/Online schiet er wel uit.

Eerst de extra info:
- ik ben van de week bij een T-Mobile winkel langs geweest en ook als je geen T-Mobile klant bent kun je deze aanbieding kennelijk krijgen. Ze kunnen (mogen) een €0,- laptopabo voor je regelen en dan kun je met dat T-Mobile abo gebruik maken van de Online aanbieding met max. € 10,- korting per maand. Daar wordt het wel een stuk interessanter van dacht ik zo... :P Ter verduidelijking: toen ik in de winkel vragen begon te stellen over de aanbieding en het ter sprake kwam dat ik (nog) geen t-mobile klant was kwam die kerel er zelf mee dat hij een €0,- abo voor me kon regelen. Ik heb het dus nog niet gedaan en geen ervaring of het echt werkt. Maar gewoon eens gaan praten en een beetje vissen, dan krijg je het wel voor elkaar denk ik. Als het gelukt is hoor ik het graag!

Dan de vragen:
- ergens eerder in het topic staat dat het modem dichtgetimmerd zit. Heeft iemand een idee wat ik me daar bij voor moet stellen? Geen eigen SIP-accounts instellen oid?
- 3 TV's aansluiten voor € 8,50 per maand. Dat klinkt best wel als too good to be true! Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe moet ik me dit voorstellen? Kun je gewoon 2 extra smartcards aanvragen? Of moet je dan ook 2 extra kastjes erbij bestellen verplicht oid? Ik wordt een beetje achterdochtig want het klinkt te goed... Zo kun je gewoon 2 smartcards aan vrienden/familie geven voor gratis TV! Hoe schoppen ze je er trouwens af als het abo afloopt? Zijn die kaarten maar een jaar geldig oid? Je krijgt toch niet iedere maand een nieuwe opgestuurd dacht ik zo... Of moet je als het abo afloopt die dingen retour sturen?
- ik heb geen ervaring met digitenne, maar is het normaal dat je met één smartcard ook een dubbele tuner apparaat aan kunt sturen? Of moeten daar dan ook twee kaarten in?
- heeft iemand ervaring met een zelf gekochte pvr met dubbele tuner? Kan dat? Loont dat? Of zijn die heel erg prijzig?

Zo, wat vragen gesteld :P. Ik hoop dat er met de nieuwe info (en mijn vragen) weer even wat leven komt in dit topic ;)

[ Voor 9% gewijzigd door KC Boutiette op 07-05-2011 11:45 ]

• Andros
Antwoorden op je vragen:

SIP accounts met het Online modem, vergeet het. De modem die geleverd wordt werkt enkel voor Online telefonie. Als je je eigen voip wilt regelen haal je beter je eigen modem of een hardphone. Houdt er rekening mee dat poort 5060 in gebruik is voor Online's eigen voip dienst.

Het TV product is inderdaad gebaseerd op maximaal 3 geactiveerde smartcards per abonnement. Je betaalt €8,50 per maand voor het abonnement en al de rest zijn eenmalige kosten. De eerste ontvanger/insteekkaart met smartcard is gratis, een extra losse smartcard kost €14,95. Een extra ontvanger/insteekkaart heb je voor €79,95 incl smartcard, een harddisk recorder voor €199,95. Technisch is het ook mogelijk om andere apparatuur te gebruiken maar daar geeft Online geen support op. Heb verhalen gehoord van mensen met een KPN digitenne doosje en een Online smartcard dat dat prima werkt.

Smartcards worden geactiveerd met een code, je hoeft bij Online zelden iets terug te sturen. Als het abbo af loopt wordt de kaart in hun systeem uitgeschakeld en kun je enkel nog FTA zenders kijken. Persoonlijk vind ik het TV aanbod van Online erg interessant als je niet veel TV kijkt en voor een beperkt budget toch de gangbare zenders wilt kunnen zien. Verwacht geen HD kwaliteit en ga dit ook niet gebruiken op je 40 inch muurbak.

De HD recorder die Online verkoopt is zoals eerder aangegeven een kastje van Rebox. Deze bevat een dubbele tuner en heeft slechts één smartcard nodig voor beiden. Het hangt dus gewoon van de apparatuur af. Als er een kastje bestaat met acht tuners die met één kaartje kan werken dan heb je geluk :)

Ervaring met een zelf gekochte PVR heb ik niet maar zoals gezegd willen KPN kastjes werken met Online digitale TV. Als je het zeker wilt weten en je hebt Online digitale TV al dan kun je gewoon je kaartje meenemen naar het apparaat van jou keuze en testen.

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hey, Andros. Bedankt voor de informatie en de snelle reactie! Dat verheldert een hoop.
Één ding snap ik alleen nog niet. Voor zover ik weet is digitenne net als de analoge ether vroeger toch alleen maar "eenrichtingsverkeer"? Hoe kan Online mijn smartcard dan deactiveren? Of zit er nog een soort communicatielaag in DVB-T die er voor kan zorgen dat een smartcard zichzelf uitschakelt? Die kastjes hoeven toch niet aan het internet te hangen of wel... :S

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

BTW, als ik dit bekijk lijkt het wel een 802.11n modem te zijn: http://www.online.nl/mood...tdetails/fiberfast-modem/ (dit modem staat bij het snelle internetabonnement waar de aanbieding ook over gaat).

leoaq.fm // Jeune Loop

• Andros
KC Boutiette schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:27:
Hey, Andros. Bedankt voor de informatie en de snelle reactie! Dat verheldert een hoop.
Één ding snap ik alleen nog niet. Voor zover ik weet is digitenne net als de analoge ether vroeger toch alleen maar "eenrichtingsverkeer"? Hoe kan Online mijn smartcard dan deactiveren? Of zit er nog een soort communicatielaag in DVB-T die er voor kan zorgen dat een smartcard zichzelf uitschakelt? Die kastjes hoeven toch niet aan het internet te hangen of wel... :S
Het is eenrichtingsverkeer en volgens mij flikt KPN hetzelfde kunstje. Firmwareupdates etc worden ook via DVB-T gedaan was mij gezegd. Hoe dat zit weet ik niet, wel kan het zo zijn dat het signaal in de ether gecontroleerd wordt met een sleutel op zo'n kaartje. Het zou technisch mogelijk zijn om bij deactivatie het signaal een pietsie te veranderen waardoor dat ene kaartje niet meer werkt. Vraag me niet naar de technische meuk hiervan, ik weet dat DVB-T providers het voorr elkaar krijgen om de kaartjes in en uit te schakelen. Canal Digitaal flikt hetzelfde geintje trouwens.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

dfrenner schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 23:54:
Ik kreeg een mailtje van T-mobile en een aanbieding met Online.

- digitale TV
- tot 20mbit internet inclusief modem
- Gratis bellen naar vaste nummers en T-mobile mobiele nummers

Totaal voor 36 euro per maand....

En het bovenstaande zonder gratis bellen, voor 28,50 per maand.

Nu zegt men wel eens als het er te goed uit ziet is het meestal ook zo, dus waar zit het addertje? Ik heb het nog niet kunnen vinden...

link:
http://vast-internet.t-mobile.nl/3-in-1-voordeelpakket/

Ik heb ook gebeld (alleen 0900 nummers; kan een nadeel zijn).
Zo lang je abonnee blijft bij T-mobile blijft de prijs, dus na een jaar ga je niet meer betalen...
Harddisk recorder voor 99 euro extra erbij...
Modem is wireless, alleen geen n protocol
Ik ben hetzelfde kwijt (Telfort voor oude prijs, digitenne en voipbuster/rynga en uitzendinggemist voor on-demand), kan alleen niet gratis bellen naar T-Mobile mobiele nummers.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1