Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[w7 install] fout 0x8030001

Pagina: 1
Acties:

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Goedendag,

Ik ben nu al enige dagen bezig om windows op mijn administratie PC te installeren.
Normaal is dit een koud kunstje, maar nu zit ik toch echt muur vast.

Ik krijg namelijk de foutmelding: 0X8030001

Omschrijving:
Er kan geen nieuwe systeem partitie worden gemaakt. en geen bestaande systeem partitie worden gevonden.
Zie logboek voor meer informatie ( die overigens nergens aangemaakt wordt )

Het probleem krijg ik, zodra windows 7 (ultimate 32 of 64 bit) opgeboot is, gekozen heb voor een partitie waar ik mijn windows 7 op wil installeren. Dan krijg ik deze melding. en verder gaat die niet.

PC hardware:

E6600 dual core intel cpu.
500 watt voeding.
4gb ddr2.
P5N-E SLI moederbord van Asus.
2 hardeschijven 1x 300gb en 1x 500gb ( 300gb = ide schijf ) en (500gb = sata schijf)

Wat heb ik al ondernomen: ( geen effect = zelfde probleem )

1) 2 verschillende versies van windows 7 geprobeerd ( 32 en 64 bit ), geen effect
2) Windows XP geprobeerd te installeren, geen effect
3) bios sata controllers uitgeschakeld ( geen effect )
4) sata drivers van asus site, op een cd gebrand. en ingeladen ( geen effect )
5) hardeschijven opnieuw gepetitioneerd, maar niet geformatteerd. ( geen effect )
6) sata schijf en ide schijf kabels vervangen voor nieuwe en andere sloten aangesloten ( geen effect )
7) sata schijf afgesloten, ide schijf installatie ( geen effect ) ( met sata controllers disabled en enabled ) geen effect
8) sata schijf alleen aangesloten, ide afgesloten ( geen effect )
9) sata hardeschijf in mijn hoofd pc gestopt, geformatteerd ntf en weer aangesloten ( geen effect )
10) IDE hardeschijf geformatteerd op hoofd pc + aangesloten op administratie pc ( geen effect )
11) meerdere sata / ide / controller drivers proberen in te laden in windows install, maar lost het probleem niet op.
12) Ide schijf staat als eerste schijf ingesteld en wordt zo ook gezien ( geen effect )
13) nieuwe hardeschijf 500gb sata gekocht, en aangesloten + geformatteerd etc ( geen effect )
14) onderzoek gedaan, naar de foutmelding op meerdere forums en google. 9-15 sites minimaal bezocht over dit probleem. Exacte links kan ik niet geven. ( hoop oplossingen, die ik uitgevoerd heb, maar tevergeefs )

De PC heeft altijd goed gewerkt met de huidige configuratie, maar kreeg onlangs nogal veel blauwe schermen. Tevens was de PC erg traag, en wat stoffig, dus schoongemaakt + re-install deed altijd wonderen.

De PC is goed gekoelt, de temperaturen zijn goed, en voltages.

Hierbij de vraag aan jullie, hoe kan ik het verhelpen.

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-11 20:09

X-DJiNn

Knooier !

Bios defaults al eens geladen ?
Bios update gedaan ?

Klik hier

Heb je je moederbord goed gecontroleerd op lekkende condensatoren bijv.

Enne is je (waarschijnlijk illegale) installatie cd\dvd wel oké ? :P

[ Voor 43% gewijzigd door X-DJiNn op 12-02-2011 09:24 ]

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Als je de installatie begint krijg je zonder iets te doen wel het overzicht van de HDD´s et cetera? Ben eigenlijk net als X-DJiNn benieuwd naar de bron van je installatiemedium. Toevallig een sliptream versie met de verkeerde drivers?

Desktop | Server | Laptop

• Gatygun
X-DJiNn schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 09:05:
Bios defaults al eens geladen ?
Bios update gedaan ?

Klik hier

Heb je je moederbord goed gecontroleerd op lekkende condensatoren bijv.

Enne is je (waarschijnlijk illegale) installatie cd\dvd wel oké ? :P
Bedankt voor beide reacties.

Dit had ik eerder al uitgevoerd tevergeefs.

De installatie dvd's moeten goed zijn, aangezien ik deze ook hiervoor gebruikte.
Tevens een nieuwe versie maar is binnen gehaald, deze loste het ook niet op.

Bios ge-update, in het proces had ik mijn eigen pc er ook nog is bij geformatteerd ( balen ).

Condensatoren heb ik niet gecheckt, dat zal ik in 10 minuten doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Gatygun op 12-02-2011 15:33 ]

• Gatygun
Rupie schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:32:
Als je de installatie begint krijg je zonder iets te doen wel het overzicht van de HDD´s et cetera? Ben eigenlijk net als X-DJiNn benieuwd naar de bron van je installatiemedium. Toevallig een sliptream versie met de verkeerde drivers?
Zou kunnen, dat het een slipstream versie is, maar echter heeft het hiervoor gewoon wel gewerkt met dezelfde versie, vandaar dat ik het apart vindt. Een gewoon 100% windows 7 versie geprobeerd, maar mocht ook niet baten.

Mijn hardeschijven, zijn zichtbaar in bios / post scherm / in boot menu / in win7 installatie overzicht, waar ik dus niet verder kom. Ik kan ze overigens wel indelen in gb's etc. Maar wat ik ook doe. het heeft totaal geen nut. Of ik er nu drivers bij inlaad of niet.

Ik krijg onderhand het gevoel dat er puur iets mis is met mijn hardware. Maar wat zou het kunnen oplossen? moederbord vervangen? aangezien ik zo vast als een deur zit. Nog nooit meegemaakt.

• X-DJiNn

X-DJiNn

Knooier !

Hang eens alleen die IDE-schijf aan je MoBo, en koppel die Sata eens af. Loopt je installatie dan wel ?

Probeer tijdens de installatie de partities weg te gooien die erop staan, en alleen de schijf aan te klikken zonder partities weer aan te maken en gewoon verder gaan met de installatie !

Windows maakt dan zelf zijn partities (als het goed is 2) en formateerd deze dan NTFS.

Anders lijkt het erop dat je of problemen hebt met je schijf of met je IDE controller.

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh

• X-DJiNn

X-DJiNn

Knooier !

Is het mogelijk je harde schijf in een andere pc te hangen en dan te gaan controleren met bijv. CrystalDiskInfo

• Gatygun
bedankt voor de reacties

ik was eventjes een tijdje weg, vandaar late reactie.

ik heb de sata schijf in een andere pc gehangen + ide schijf en geformatteerd naar ntfs.
vervolgens proberen te installeren puur door schijf te selecteren, niet gelukt.
sata los gekoppeld, en ide appart los gekoppeld en proberen te installeren.
niet gelukt.

in de windows installatie geprobeerd, schijven te formatteren. wat gewoon werkte. echter hou ik dezelfde foutmelding, en gaat de installatie niet verder.

zowel in xp installatie als de 2 w7 installaties.

ik dacht zelf dat mijn hardeschijf verrot was, ( nieuwe gekocht ) maar dat was het probleem dus niet.
Waardoor ik bij de inderdaad zoals al iemand zij, de ide/sata controller gezamelijk.

ik heb een nieuw moederbord gekocht voor 4 tientjes, de asus p5kpl-am epu. pc aangesloten. bios bekeken. alles goed aangesloten.etc.

installatie cd erin, 2x windows 7 en xp, geprobeerd. EXACT hetzelfde probleem

Ik begin nu echt sterretjes te zien.

sata schijf op het nieuwe moederbord afgesloten, en ook dit gaf totaal geen effect.

het enige waar dit nu aan kan leggen lijkt me, is mijn software. maar dat lijkt me heel appart. Omdat ik een echte versie en een gedownloade versie tot mijn beschikbaar heb. Dit mag toch zeker geen probleem zijn lijkt mij.

iemand nog een ideetje?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Post eens een lijstje met relevante IDE/SATA BIOS instellingen en hoe ze nu staan?
Druk Shift-F10 als je de error ziet en zoek naar de setupact.log in X:\Windows\panther, even scrollen naar wat de eigenlijke foutmelding nu is.
Doe dan eens:
diskpart
list disk
En post dat lijstje ook even.

Hier staat nog een goede tip:
- Start Windows setup
- When you get to the page to select a drive/partition to install you will need to load the Raid drivers
- Insert your Driver disc for your motherboard
- Click Load Driver
- Find the correct driver on the disc and select this
- Click Next
- You should now see a list of available drives, but the error: "Windows cannot be installed to this disk (Show details)"
- Re-insert the Windows 7 DVD back into the drive
- The is the critical part...... Click Refresh
Pagina: 1