Hetnet-Internet valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• Brodo
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik heb met periodes last van internet problemen:
Het derde lampje op mn router (internet) valt dan weg... En het doet het pas weer als ik 'm heb gereset....
Het is niet zo dat ik er ERG veel problemen mee heb om 1x per dag die router te resetten, maar 5x in een half uur, 3 uur lang.. daar word ik toch wel erg paranoïa van... (probeer bfbc2 op je ps3 maar te spelen als je om de 5 minuten weer gedisconnect word.. erg irritant)

Dus.. misschien kunnen jullie me helpen? Ik heb hier TOTAAL geen verstand van, en het internet valt niet alleen op mn ps3 weg, maar ook op mn pc (staat 10m van mn ps3 vandaan, allebij met kabel op modem aangesloten)

Type modem:
Grijze van kpn achterop staat:
Siemens
Gigaset sx551 Wlan dsl
S30853-s1033-m151

Alvast bedankt.. denk ik :) ;)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:51

D4NG3R

kiwi

:)

Stel je IP eens statisch in, dikke kans dat de DHCP server een IP adress maar voor een paar uur vasthoud :) .

Even aannemend dat je Engels kan: http://portforward.com/networking/staticip.htm

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heb je in die periodes met problemen flink wat P2P werk draaien toevallig?

• Brodo
  • Niet online
Wie wat wut? Port forwarden? = minder beveiliging?
ow..nvm, ik zie het al.. Denk je dat dit echt helpt?

En maar voor een paar uur, kan best, maar dit verklaart toch niet waarom ik elke 5-10 minuten mijn modem moet resetten? :| denk ik.....

@ jacksparrow;)

Ehm... nee? Pc staat aan, heeft verbinding met internet maar doet helemaal nada, ps3 is wel online... maar ik denk dat een normale verbinding dit toch wel makkelijk aan moet kunnen? =S
Nee bittorrent of vuze oid staat niet aan... Ik begin ondertussen zelfs een trojan ervan te verdenken dat zodra ik even wegga, na 5min mn hele internet connectie benut word, mn harde schijf begint te gillen enz...

Maar ook als mijn pc uitstaat komt het geregeld voor dat mn internet wegvalt... :'(

Aanvullende informatie: ik heb in ongeveer een jaar tijd zeker 20-30 euro betaald aan kosten van de kpn helpdesk.. en die helpen voor geen ene........
Staat je blabla niet te ver van de blabla? nee ze zitten gewoon direct in de modem .. nee die draad is geen kilometer lang...
kpn medewerker: Hmm.. hoelang is'ie dan?
ik: 3m.......
kpn medewerker: ow das wel erg lang eh?
Zijn aardige mensen.... maar kennis over het onderwerp... ik ben ondertussen zelfs gaan denken dat ik er meer van weet terwijl ik er echt helemaal niks van weet.. 8)7 maarja.. hulp op afstand, zonder de situatie te zien is nat. moeilijk=D
Hoe dan ook....

[ Voor 37% gewijzigd door Brodo op 11-02-2011 22:57 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:51

D4NG3R

kiwi

:)

Valt het internet op zowel de PS3 als de PC tegelijk weg, of zit er tijd (Minuten, niet seconden) tussen?

Zo ja: Denk ik toch echt een DHCP server die flipt.
Zo nee: Hoe warm word de router/adapter van de router?

offtopic:
3m kabel kan wel lang zijn, tussen een eventuele splitter & een modem wil je het liefst een zo kort mogelijk kabeltje hebben zitten. Maar ik betwijfel of het hier aan ligt :P .

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 11-02-2011 23:04 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Brodo
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 23:02:
Valt het internet op zowel de PS3 als de PC tegelijk weg, of zit er tijd (Minuten, niet seconden) tussen?

Zo ja: Denk ik toch echt een DHCP server die flipt.
Zo nee: Hoe warm word de router/adapter van de router?

offtopic:
3m kabel kan wel lang zijn, tussen een eventuele splitter & een modem wil je het liefst een zo kort mogelijk kabeltje hebben zitten. Maar ik betwijfel of het hier aan ligt :P .
adapter van de router.. gewone temperatuur.. word niet echt heet f zo..

En het internet valt echt tegelijk weg... denk ik... ik zou het niet kunnen checken f zo..
Als mijn ps3 internet wegvalt, kijk ik meestal nog of mn internet op mn pc het wel doet.. en dit is nooit het geval... :X

Ow, en ik heb geen splitter ;P, heb ik er een paar maanden geleden uitgehaald, toen was het nog 108401348901208349218 keer erger.. modem gereset, 3 lampjes branden, loop naar pc, nee he is het weer uitgevallen, en repeat proces...

[ Voor 12% gewijzigd door Brodo op 11-02-2011 23:09 ]

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 14:40
Denk toch dat je hiervoor bij de provider moet zijn gezien het probleem in de apparatuur/lijn van de provider lijkt te zitten

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02 10:19

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Hulkiedulkie schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 00:23:
Denk toch dat je hiervoor bij de provider moet zijn gezien het probleem in de apparatuur/lijn van de provider lijkt te zitten
Dit, laat de THD kijken of ze verbrekingen in de verbinding zien. Als er verbrekingen zijn, en je kabel is korter dan een meter (KPN richtlijnen, ze willen dat het <1M is; dan zorg je dat het <1M is) kan het aan de lijn of aan het modem liggen.
Meten ze echter geen verbrekingen, ligt het echt binnenshuis.

En zo vanzelfsprekend is het niet dat een kabel van 3 meter een goed signaal eroverheen gooit. hangt ook natuurlijk van de type kabel af.

Als je denkt dat je recht hebt om het geld terug te krijgen wat je besteed hebt aan het bellen naar KPN, kan je proberen een coulance te regelen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Brodo
  • Niet online
kKaltUu schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 00:44:
[...]

Dit, laat de THD kijken of ze verbrekingen in de verbinding zien. Als er verbrekingen zijn, en je kabel is korter dan een meter (KPN richtlijnen, ze willen dat het <1M is; dan zorg je dat het <1M is) kan het aan de lijn of aan het modem liggen.

En zo vanzelfsprekend is het niet dat een kabel van 3 meter een goed signaal eroverheen gooit. hangt ook natuurlijk van de type kabel af.

Als je denkt dat je recht hebt om het geld terug te krijgen wat je besteed hebt aan het bellen naar KPN, kan je proberen een coulance te regelen.
Natuurlijk, maar ik heb deze kabel ook bij andere mensen getest, en daar zijn er geen problemen mee..., Ik heb ook al 2x een nieuwe kabel gekocht: Geen verschil... Het is het... om de maand oid dat ik deze problemen heb.. heel vreemd allemaal =X

En ik hoop toch echt dat het niet binnenshuis is... (nieuwbouw)... ugh zou niet ..fijn zijn...-.-
kKaltUu schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 00:44:
[...]

Ik weet zeker dat ze verbrekingen meten, (na al die keren bellen hebben ze me wel verteld dat inderdaad af en toe gedurende een dag mijn verbinding 8x wegvalt oid.... En soms wel 4-5 keer per uur...)

Dus... Hopelijk is het de modem.....Maar het vervelde is dat hij het SOMS niet doet... Alsof de modem er ff geen zin in heeft....... Als hij het nou sowieso niet zo doen, zou het... duidelijk zijn.. en kan je gewoon een monteur bellen.....

[ Voor 35% gewijzigd door Brodo op 12-02-2011 01:44 ]

Pagina: 1