Toon posts:

Geheugenmodele niet goed geplaatst, pc werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had net een geheugenmodule terug in de moederboord geschoven. Na de computer aangesloten te hebben en het op te starten, kwam er geen beeld en rook ik iets alsof iets verbrandde. Meteen de stroomkabel eruit getrokken. Toen zag ik dat een kant van de geheugenmodule niet goed in het slot zat. Die geheugenmodule goed gezet en opnieuw geprobeerd, weer geen beeld. PC start wel op. Desbetreffende geheugenmodule verwijderd en het werkte nog steeds niet. Dan heb ik nog geprobeerd om de andere geheugenmodule in een de andere slot te plaatsen, maar helaas werkte dit ook niet.

Wat kan het probleem zijn? Google en GOT search maakt mij niet veel wijzer.

Alvast bedankt.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een wilde gok, maar misschien is je moederbord kapot?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dit bevestigen? Moet er iets speciaals te zien zijn op het moederboord?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als er iets doorgebrand is kan je dat waarschijnlijk wel ergens zien, op het moederbord of op het geheugen. Maar dat kan een heel klein zwart plekje zijn en dus moeilijk te vinden.

Verder kan je alleen de hardware die in je pc zit testen door het een voor een in een andere computer in te bouwen om te kijken of het nog werkt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:25

X-DJiNn

Knooier !

Ik zou je bios resetten dmv een jumper of knop op je moederbord.

Als je geen verbetering hebt van het probleem, dan ben ik bang dat gewoonweg je MoBo ten einde is en misschien je andere geheugenmodule(s) ook.

Processor heeft het waarschijnlijk wel overleeft.

En je zou je voeding kunnen doormeten. Hier op tweakers staat wel een howto

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 20x 455WP Longhi / 10x Oost / 10x West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh // Mikrotik RB5009UG+S+ // Mikrotik hEX E50UG // Mikrotik cAP ax