[PHP] Smarty

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-04 21:26
Beste tweaker,
Sinds kort ben ik bezig met smarty, athans tutorials doorlezen.

Maar ik vraag me iets af, moet je nu per pagina een aparte .tpl aanmaken, en zo niet.. stel je hebt een standaard tpl gemaakt, maar je wilt er een table bij hebben moet je dan wel weer een nieuwe maken?

Heeft er iemand misschien een voorbeeld hoe jullie dit nu gebruiken (indien jullie het gebruiken)

Met vriendelijke groet, Kevin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47

orf

Je kunt één of meerdere "main" templates aanmaken en daarbinnen partials.
Voor een table maak je dan een tpl met alleen de table en het loopen van rows. Die view insert je vervolgens in de main template met een assign of smarty include.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Aha dus als ik het goed begrijpt kun je meerdere .tpl's aanmaken 1 voor een tabel, 1 voor een div lijstje ofzo.
En een algemene voor algemene dingen (header, menu's, content, footer enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47

orf

Ja, precies. En je kunt ook gewoon mappen aanmaken binnen je templates map om templates een beetje te groeperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ah prima, maar ik wil in het algemeen smarty alleen maar gebruiken voor het design.
Niet om gegevens te verwerken (array's mee verzenden of wat) dat laat ik liever aan php zelf over.

Eigenlijk gewoon om mijn code netter te houden, tabellen dat van kleur om en om te laten wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niet om lullig te doen, maar als je je écht in aan het lezen bent in Smarty dan is een van de eerste query's die je in Google stopt deze: [google=smarty tutorial]. Je antwoord staat op de eerste hit, en die is nog Nederlandstalig ook!

Daarnaast kún je in Smarty niet eens echt fatsoenlijk dingen verwerken, en er zal ook geen enkele site zijn die je vertelt dat je dat moet doen. Smarty is een templating engine en daar hoort 'ie ook voor gebruikt te worden.

Anyway, omdat je hier prima zelf uit had kunnen komen met een beetje onderzoek doe ik dit topic dicht. We hebben je al vaker uitgelegd dat je zelf wel wat moeite mag doen voor je een vraag stelt. Als je dat blijft weigeren houdt het op een gegeven moment gewoon op...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.