Acer Aspire 7520G start niet op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 11:48
Probleem: Acer Aspire 7520G start niet op (zwart scherm en vervolgens blijft aan).

Ik heb een ander beeldscherm getest, maar dit maakte niets uit. Laptop open geschroeft en koelingen bekeken, maar die zaten niet vol stof en konden goed draaien. Harde schijf eruit gehaald en toen geprobeerd op te starten, maar scherm blijft zwart.

Klopt het dat dan het moederbord of de gfx kaart stuk is?

gegroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Je zou eerst nog wat andere zaken kunnen proberen te testen (geheugen vervangen et cetera), maar de kans is volgens mij aardig groot dat je inderdaad je mobo of je graka kapot hebt. Heb je kort geleden problemen gehad of iets dergelijks die hier mee te maken kunnen hebben? BSOD's, vreemde kleuren?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen90
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:01
Hoor je toevallig ook windows geluiden, dan ligt het waarschijnlijk aan de videokaart? Welke videokaart zit erin? Als het een 8600 of 8400 is kan het zijn dat hij dood is, dit is een bekend probleem bij deze kaarten

Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten.
http://apcmag.com/nvidia_...usands_of_gpus_faulty.htm

Als je zo'n 8000 serie nvidia kaart hebt, kan je de kaart waarschijnlijk vervangen met een andere mxm type2 (niet mxm A) kaart.

Ik heb een 5920g met 8600mGT en heb mijn videokaart vorig jaar door Acer laten vervangen met garantie. (met een andere 8600, dus heb ik ook alvast een ati 3650, arctic silver 5 paste en een koperplaatje van metaloffcuts.co.uk, die ik nog steeds moet installeren). Ik zou het niet door Acer laten doen (behalve als je nog garantie hebt), omdat je dan 2 tot 3 zoveel geld kwijt bent en weer een kaart krijgt waarmee hetzelfde kan gebeuren. Mijn Acer reparatie duurde 4 weken.

Hier wat links:

Guide, ik weet niet of je ook een koperplaatje kan gebruiken voor jouw laptop (vanwege de dunnere 3650, beter dan thermal paste):
http://www.mxm-upgrade.com/7520G.html

3650 op ebay (misschien werkt ook een 4650 of 4670, gebruik google)
http://shop.ebay.nl/?_fro..._sacat=See-All-Categories

Guide voor 5920g, je ziet hier hoeveel mensen hetzelfde probleem hebben bij de 5920g, de guide is niet meer aanbevolen, hoe het wel moet staat in de comments.
http://www.theacerguy.com...ire-5920-gpu-swapupgrade/

Ik zou op internet zoeken welke kaart het beste is en mensen met hezelfde probleem, (7520g + black screen)

Volgens een tweaker zijn compatibel (mxm2 nvidia 9600gt op acer laptop)

Quote:

- ATI HD 4650 ( ) Let er wel op dat je de MXM II neemt en NIET de MXM-a! Moeilijk leverbaar, dat wel...
- 9600m GS
- 8600m GT
- ATI HD 3650 DDR2. DDR3 zijn de meningen wat over verdeelt, ik heb er (nog) geen ervaringen mee.
- 8600m GS
- 8400m GS

P.S. gefeliciteerd met je verjaardag :)

[ Voor 41% gewijzigd door Koen90 op 12-02-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
Wow thnx voor de enorme post. Wat voor graka erin zit weet ik niet precies, heb de laptop nu niet liggen hier. Maar ik blijf me echt afvragen of een reperatie het nog wel waard is met een laptop van 3,5 jaar oud (en daar komt bij dat mijn vriendin ook best een nieuwe wil :P ). Neemt niet weg dat een nieuwe laptop ook niet gratis is en als dit probleem makkelijk zou zijn op te lossen, ik het wel zou doen..
Edit: btw ik hoor geen Windows geluiden.. maar de harde schijf is in elk geval niet stuk. (Getest)
en bedankt voor de felicitatie ;)
Rupie schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:28:
Je zou eerst nog wat andere zaken kunnen proberen te testen (geheugen vervangen et cetera), maar de kans is volgens mij aardig groot dat je inderdaad je mobo of je graka kapot hebt. Heb je kort geleden problemen gehad of iets dergelijks die hier mee te maken kunnen hebben? BSOD's, vreemde kleuren?
Nee geen problemen, was niets mis mee (behalve dat ie wat sloom was, maar dat had te maken met veel ingestalleerde spellen etc).

[ Voor 49% gewijzigd door Black-Death op 14-02-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:23
Het is bij dit model altijd een beetje de vraag welke chip er precies defect is. De 7000m op het moederbord zelf (ja, die zit er echt) of de 8400m GS in het MXM slot. Met de juiste apparatuur kan je dit overigens herstellen. DM me voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen90
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:01
Als jullie een nieuwe kopen, zou ik toch de oude bewaren en kijken of je met die mxm upgrade guide en zo'n kaart van 100 euro op ebay hem weer kan laten werken, desnoods met hulp van een vriend of winkel. Je kan ook de laptop op marktplaats zetten en het defect noemen, misschien is er nog iemand anders die er wat mee kan.

Als je nog een doos hebt of papieren van de aankoop kan je aan het nummer achter 7520G zien welke kaart er nu in zit.

De ATI 3650 die er in kan is ongeveer gelijk aan de 8600m gt, dus beter dan de 8400m gs die er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
Heb net even gekeken, heb betreft de Geforce 8400 M G Turbocache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:23
Correct. De x520 serie heeft een 7000m GPU en de x520G serie heeft een 8400m G én een 7000m kaart.
Als je de heatsink van de GPU en de CPU afhaalt. De chip onder de CPU, eindigt het typenr daarvan op A2? en bij je GPU ook? Zo ja dan is reparatie van je laptop zonder nieuwe onderdelen zonder meer mogelijk!
Pagina: 1