[Windows 7 - 64b] Bevriest in laatste fase

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het zit zo, afgelopen dinsdag+donderdag heb ik een compleet nieuw systeem samengesteld.
dinsdag heb ik alles overgezet zonder de Windows 7 (64b) opnieuw te installeren.
Drivers werden automatisch geinstalleerd bij het plaatsen van de nieuwe configuratie.

Aangezien ik donderdag een tweede SSD erbij heb gekocht wilde ik voor performance deze allebei in RAID0 zetten. Dit gaat zonder slag en stoten. RAID 0 geconfigureerd en Windows 7 - 64b dan maar opnieuw installeren.

Zo gezegd, zo gedaan.
Alles gaat perfect, tot ik de machine voor de derde keer moet herstarten en de laatste opstartfase begint om het bureaublad voor te bereiden.

"Bureaublad voorbereiden, afsluiten"
*REBOOT*
"Windows starten"

Dit scherm zag ik gisterenavond en ben toen maar naar bed gegaan met de gedachte dat ik in de ochtend gelijk de snelheid van mijn RAID-SSD kon gaan testen.
Jammer genoeg had ik het mis. :/ :/

Aangezien ik graag alles uitsluit,heb ik:
de RAID configuratie losgekoppeld - Alles op een SSD geinstalleerd - FAIL
Op 2GB geheugen gedraaid - FAIL
Geluidskaart(PCI), TVkaart(PCI), HDD(ide) en Kaartlezer los gekoppeld - FAIL
Videokaart eruit - FAIL

FAIL houd in: "Windows starten" zonder HDD activiteit en ook maar enige verandering. :/

Ik heb mijn BIOS naar de allerlaatste versie geupdate, aangezien de meegeleverde versie 4 was en de nieuwe al op 11 staat. en dat werkt zelfs niet. :(

Mijn volledige configuratie:
Intel Core i7-870
Asus P7Q57-M DO
4*2GB Corsair XMS3 - TR3x6G1333C9
Asus HD4870
2*60GB SSD Vertex 2 (raid0)

ATM heb ik een oudere DVDspeler aangesloten in de hoop dat daar misschien de fout ligt en er dankzij wat leesfouten misschien wel een slechte installatie veroorzaakt. Werkt ook niet :(

Update: Ik ga nu maar eens wat dingen uitsluiten door Windows Vista - 64b te installeren.
Update2: Vista64 installatie werkt wel gewoon.

Ik heb al mijn opties bijna uitgespeeld, ik hoop eigenlijk nog dat iemand anders nog wat suggesties heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Zakkenwasser op 11-02-2011 21:51 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 23:31

-36-

Trust me. I'm an amateur

Staat die instellingen in de bios goed? Heb hier wellis hetzelfde gehad (op een p45) en toen hielp het om ahci op raid of ide te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
-36- schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 22:34:
Staat die instellingen in de bios goed? Heb hier wellis hetzelfde gehad (op een p45) en toen hielp het om ahci op raid of ide te zetten
Mijn bootable single vertex laat ik meestal op ahCI (performance) staan :)
als ik die samen wil laten werken met mijn tweede SSD dan zet ik hem automatisch in RAID0 (meer performance) :)

Nee, ik denk gewoon dat de CD brak is, gaat tenslotte om een kopietje.
heb nu maar weer tijdelijk Windows Vista opgezet. Dit werkt goed. Dus hardwarematig niets aan de hand met mijn PC. Scheelt me in ieder geval weer het in elkaar zetten van de hardware en kabels in een Armor A30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik heb nog even Windows 7 geherinstalleerd en dit keer maar eens geprobeerd de veilige modus aan te spreken. Hij liep al snel weer vast op Classpnp.sys.

Biosbatterij er even uit, reboot en ineens lut het gewoon wel :)

Dus gefixt.