Toon posts:

[SSH] Tunnel verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Ik heb gisteren een beetje wat zitten stoeien in de terminal om een SSH tunnel aan te maken. Wat dat betreft ook gelukt, wil alleen de tunnel nu verwijderen. Hoe kan ik een overzicht zien van wat er aan tunnels aangemaakt is en hoe kan ik deze verwijderen?
Gaat om Mac OS X.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 17:00

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Kan je aangeven wat je precies gedaan hebt, want op dit moment hebben we natuurlijk geen flauw benul van je situatie.

Launching containers into space

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Fab1Man schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:14:
Hoe kan ik een overzicht zien van wat er aan tunnels aangemaakt is
In Terminal:
lsof -i
en hoe kan ik deze verwijderen?
Als je een terminalvester open hebt staan met het ssh-commando waarmee de tunnel is aangemaakt: ctrl-c.

Of anders zou je vanuit een nieuw terminalvenster het ssh-proces kunnen killen (het nummer bij <PID> moet je dan invullen, dat vind je terug in het lijstje van lsof):

kill <PID>

Addit:
Eventueel moet je 'sudo' voor de commando's doen als je de tunnels als administrator was gestart.

Voorbeeld:
xxxx:~ xxxx$ sudo ssh -L 548:127.0.0.1:548 -N xxxx@XX.XX.XX.XX -p 22 &
[1] 4213
xxxx:~ xxxx$ sudo lsof -i -nP | grep ssh
ssh       4213 xxxx    3u  IPv4 0x3b5b228      0t0    TCP 192.168.11.100:60492->XX.XX.XX.XX:22 (ESTABLISHED)
ssh       4213 xxxx    4u  IPv6 0x39697f8      0t0    TCP [::1]:548 (LISTEN)
ssh       4213 xxxx    5u  IPv4 0x3b5ce08      0t0    TCP 127.0.0.1:548 (LISTEN)
xxxx:~ xxxx$ sudo kill 4213
xxxx:~ xxxx$ 

[Voor 34% gewijzigd door benoni op 11-02-2011 20:48. Reden: Praktijkvoorbeeldje bedacht: AFP server tunnelen.]

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Nog even terugkomend hierop. Het lukt me met geen mogelijkheid helaas. Momenteel is volgende ssh tunnel nog actief:
code:
1
ssh -L 125:127.0.0.1:"POORT EXTERN" "IP ADRES ISP"

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

code:
1
ps -ef |grep 'ssh ' | awk '{ print $2 }' | xargs kill -9

Killt alle ssh sessies.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee